AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #1 Del Skrevet 8. november 2024 Hei, har desverre havnet i en situasjon hvor jeg har fått en positiv graviditetstest 12 år etter at vi som par fikk vårt siste barn. Vi har 4 fra før da. Dette er veldig uventet. Har ikke fortalt det til mannen min enda, men har vært ekstremt trøtt og har tatt 10 tester siste 3 ukene, alle er positive raskt og mensen har uteblitt o snart 2 mnd. Jeg har panikk, er nok litt i krise og har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt, samtidig leser jeg overalt at det å bli gravid etter fylte 35 er lite sannsynlig i det hele tatt og at dersom man blir gravid i min alder så er det omtrent garantert at man føder et sykt eller ikke-levedyktig baby etter fullgått svangerskap med alt det medfølger. Hva gjør jeg nå? Har gått på minipillen i 12 år, den har aldri sviktet før, nå er jeg gravid og rett over 2 mnd på vei og føler meg totalt handlingslammet og redd. Anonymkode: 0babb...c17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei, har desverre havnet i en situasjon hvor jeg har fått en positiv graviditetstest 12 år etter at vi som par fikk vårt siste barn. Vi har 4 fra før da. Dette er veldig uventet. Har ikke fortalt det til mannen min enda, men har vært ekstremt trøtt og har tatt 10 tester siste 3 ukene, alle er positive raskt og mensen har uteblitt o snart 2 mnd. Jeg har panikk, er nok litt i krise og har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt, samtidig leser jeg overalt at det å bli gravid etter fylte 35 er lite sannsynlig i det hele tatt og at dersom man blir gravid i min alder så er det omtrent garantert at man føder et sykt eller ikke-levedyktig baby etter fullgått svangerskap med alt det medfølger. Hva gjør jeg nå? Har gått på minipillen i 12 år, den har aldri sviktet før, nå er jeg gravid og rett over 2 mnd på vei og føler meg totalt handlingslammet og redd. Anonymkode: 0babb...c17 Hvor i all verden har du lest dette? Det er da veldig mange som får barn naturlig etter 35 års alder. De fleste er fortsatt veldig fruktbar frem til man nærmer seg 40. Og hvor har du lest at det er nesten garantert at barnet blir sykt eller ikke levedyktig? Det er jo bare tull. Anonymkode: 99be8...e4d 49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #3 Del Skrevet 8. november 2024 35 er alderen fruktbarheten begynner å gå ned mer raskt. Men det er uansett en ekstremt liten sjans for kromsomavvik. De fleste føder friske barn akkurat som en 30-åring. Jeg er 39 og venter nr 2, både NIPT og ultralyder viser ingen avvik. Fikk nr 1 som nesten 37-åring. Om du har økonomi og tid til 5 barn så er det bare å kjøre på. Synes du enda er ung jeg😅 Anonymkode: 3cf12...25d 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayesh Skrevet 8. november 2024 #4 Del Skrevet 8. november 2024 Ikke tenk på det. Det stemmer ikke gratulerer med graviditeten❤️ 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet 8. november 2024 #5 Del Skrevet 8. november 2024 Du er fortsatt ung 💯🪭 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #6 Del Skrevet 8. november 2024 35 er nå ikke så gammelt å få barn, selv om det kan være vanskeligere å bli gravid. Jeg var 38 når jeg fikk mitt 2. barn, helt frisk. Anonymkode: b19d5...9bc 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #7 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hei, har desverre havnet i en situasjon hvor jeg har fått en positiv graviditetstest 12 år etter at vi som par fikk vårt siste barn. Vi har 4 fra før da. Dette er veldig uventet. Har ikke fortalt det til mannen min enda, men har vært ekstremt trøtt og har tatt 10 tester siste 3 ukene, alle er positive raskt og mensen har uteblitt o snart 2 mnd. Jeg har panikk, er nok litt i krise og har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt, samtidig leser jeg overalt at det å bli gravid etter fylte 35 er lite sannsynlig i det hele tatt og at dersom man blir gravid i min alder så er det omtrent garantert at man føder et sykt eller ikke-levedyktig baby etter fullgått svangerskap med alt det medfølger. Hva gjør jeg nå? Har gått på minipillen i 12 år, den har aldri sviktet før, nå er jeg gravid og rett over 2 mnd på vei og føler meg totalt handlingslammet og redd. Anonymkode: 0babb...c17 For noe tøv du har lest ang. graviditet etter 35. Det er mange som blir gravide etter 35 år, selv om fruktbarheten blir dårligere. Det er heller ikke "garantert syk eller ikke-levedyktig baby". Hvor har du dette fra? Jeg tror du bør snakke med din fastlege i første omgang, slik at du kan få korrekt informasjon. Ønsker deg lykke til! ❤️ Anonymkode: ff7f6...1d6 7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #8 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei, har desverre havnet i en situasjon hvor jeg har fått en positiv graviditetstest 12 år etter at vi som par fikk vårt siste barn. Vi har 4 fra før da. Dette er veldig uventet. Har ikke fortalt det til mannen min enda, men har vært ekstremt trøtt og har tatt 10 tester siste 3 ukene, alle er positive raskt og mensen har uteblitt o snart 2 mnd. Jeg har panikk, er nok litt i krise og har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt, samtidig leser jeg overalt at det å bli gravid etter fylte 35 er lite sannsynlig i det hele tatt og at dersom man blir gravid i min alder så er det omtrent garantert at man føder et sykt eller ikke-levedyktig baby etter fullgått svangerskap med alt det medfølger. Hva gjør jeg nå? Har gått på minipillen i 12 år, den har aldri sviktet før, nå er jeg gravid og rett over 2 mnd på vei og føler meg totalt handlingslammet og redd. Anonymkode: 0babb...c17 Du høres lite opplyst ut. Er dette bare tulll! Ekstremt mange får både første og andre barn etter 35 Sannsynligheten for sykt barn er mikroskopisk. Hvis dette er sant bør du lese deg litt opp på temaet Anonymkode: 929f8...622 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #9 Del Skrevet 8. november 2024 Det er ganske godt gjort at du etter 4 barn ikke har fått med deg mer enn dette om graviditet. Anonymkode: 3e82f...2f5 12 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 8. november 2024 #10 Del Skrevet 8. november 2024 off topic, mrn hvorfor skjuler du dette for din mann så lenge, og deler det på forumet før ham? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #11 Del Skrevet 8. november 2024 Har du fått 4 barn innen du fylte 23 år? Anonymkode: d2a1c...10b 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #12 Del Skrevet 8. november 2024 Helt ærlig så hadde jeg tatt abort. Ikke bare for din egen del men også for søsknene sine. Vi var 5 barn og jeg hatet at vi var så mange søsken. Jeg fikk nada oppmerksomhet fra foreldrene mine og hele barndommen og ungdomstiden var et hamsterhjul hjemme. Som voksne har vi vært veldig tydelig med foreldrene våre at vi mislikte å være så mange søsken. Alle jeg kjente som hadde så mange søsken hatet det også. Anonymkode: e2294...e5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #13 Del Skrevet 8. november 2024 Hvordan har du greid å få fire barn før du var 23? Det er helt vanlig å få barn etter 35, jeg har fått alle mine barn etter den tid. Enkle svangerskap og friske barn. Anonymkode: ae2c3...36f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #14 Del Skrevet 8. november 2024 Det du mener du leser, er jo bare tull. Det er helt normalt å få barn som 35-åring. Anonymkode: 289be...44b 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #15 Del Skrevet 8. november 2024 Så koselig med baby da ♥️ Anonymkode: 7dbe4...0a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #16 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Helt ærlig så hadde jeg tatt abort. Ikke bare for din egen del men også for søsknene sine. Vi var 5 barn og jeg hatet at vi var så mange søsken. Jeg fikk nada oppmerksomhet fra foreldrene mine og hele barndommen og ungdomstiden var et hamsterhjul hjemme. Som voksne har vi vært veldig tydelig med foreldrene våre at vi mislikte å være så mange søsken. Alle jeg kjente som hadde så mange søsken hatet det også. Anonymkode: e2294...e5e For noe tull! Til alle tider har det vært vanlig å være mange søsken. Anonymkode: 7dbe4...0a1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #17 Del Skrevet 8. november 2024 Gratulerer! Fikk mitt siste barn da jeg nesten var 36. Om du ønsker barnet, så kommer det til å gå fint. Anonymkode: 8b54d...2c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #18 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du høres lite opplyst ut. Er dette bare tulll! Ekstremt mange får både første og andre barn etter 35 Sannsynligheten for sykt barn er mikroskopisk. Hvis dette er sant bør du lese deg litt opp på temaet Anonymkode: 929f8...622 Ikke helt nødvendig å være såpass ufin eller krass mot meg bare fordi du er tøff som anonym; når jeg stiller meg sårbar og i en livskrise eller? Synes dette var et veldig unødvendig svar på mine bekymringer og på mitt spørsmål her inne. Jeg er ikke noen hjernedød hillbillie. Jeg er velutdannet og har en bra betalt jobb. Det foreligger faktisk ganske mange artikler som er etablerte på bakgrunn av flerårig forskning hvor det frarådes graviditet og fødsel etter fylte 35 år for både barnet og mors del. Ble mamma for første gang som 18-åring, fikk tvillinger som 20-åring og som 23-åring ble jeg og mannen 4-barns foreldre. Jeg ønsker å beholde barnet, men er dritstressa og dette var totalt uventet i en alder av 35 år hvor samme prevensjon ikke har sviktet på 12 år. Please ikke tråkk på dine medmennesker som allerede ligger nede for telling. Jeg ber om rådføring og erfaringer her, ikke om å bli nedvurdert eller å bli snakket til som om jeg er helt idiot. TS Anonymkode: 0babb...c17 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #19 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan har du greid å få fire barn før du var 23? Det er helt vanlig å få barn etter 35, jeg har fått alle mine barn etter den tid. Enkle svangerskap og friske barn. Anonymkode: ae2c3...36f Vi fikk vår første 18 år gamle, tvillinger som 20 år gamle og så fikk vi vår yngste som 23 år gamle. Verre og vanskeligere enn det var det ikke. TS Anonymkode: 0babb...c17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 8. november 2024 #20 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, har desverre havnet i en situasjon hvor jeg har fått en positiv graviditetstest 12 år etter at vi som par fikk vårt siste barn. Vi har 4 fra før da. Dette er veldig uventet. Har ikke fortalt det til mannen min enda, men har vært ekstremt trøtt og har tatt 10 tester siste 3 ukene, alle er positive raskt og mensen har uteblitt o snart 2 mnd. Jeg har panikk, er nok litt i krise og har ikke lyst til å ta abort i det hele tatt, samtidig leser jeg overalt at det å bli gravid etter fylte 35 er lite sannsynlig i det hele tatt og at dersom man blir gravid i min alder så er det omtrent garantert at man føder et sykt eller ikke-levedyktig baby etter fullgått svangerskap med alt det medfølger. Hva gjør jeg nå? Har gått på minipillen i 12 år, den har aldri sviktet før, nå er jeg gravid og rett over 2 mnd på vei og føler meg totalt handlingslammet og redd. Anonymkode: 0babb...c17 I dagens samfunn blir det stadig flere eldre mødre også flere førstegangsfødende er nærmere 40, så det vil nok helst gå bra å bli gravid etter 35, selv om risikoen er litt større ved svangerskap hos eldre mødre. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå