AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Drikkevannet i det nye huset vårt har en PH på 4 (oppdaget dette fordi vi har akvarium og ville test vannet før vi fylte det opp i akvariet), dette er visst langt under anbefalte verdier. Burde vi være bekymret? Anonymkode: f79cd...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Kontakt vannverket/ kommunen. Anonymkode: 5d078...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tror kanskje at dere har målt feil. Appelsinjuice har en pH på 3,8 og kaffe på 4,8, så jeg tror nok dere ville merket dette når dere drakk. Forsøk å mål igjen, men om det er det samme, så bør dere kontakte kommunen, fordi vannet deres er helseskadelig for folk også, både mht bading og som drikkevann. Dersom det virkelig er slik, er det ett eller annet veldig galt som har skjedd med vannkilden deres og tiltak må iverksettes straks. https://www.fhi.no/sm/drikkevann/handbok-stoffer-i-drikkevann/kjemiske-og-fysiske-stoffer-i-drikkevann/kjemiske-og-fysiske-stoffer-i-drikkevann/?term=#ph-surhetsgrad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden absinthia skrev (1 minutt siden): Jeg tror kanskje at dere har målt feil. Appelsinjuice har en pH på 3,8 og kaffe på 4,8, så jeg tror nok dere ville merket dette når dere drakk. Forsøk å mål igjen, men om det er det samme, så bør dere kontakte kommunen, fordi vannet deres er helseskadelig for folk også, både mht bading og som drikkevann. Dersom det virkelig er slik, er det ett eller annet veldig galt som har skjedd med vannkilden deres og tiltak må iverksettes straks. https://www.fhi.no/sm/drikkevann/handbok-stoffer-i-drikkevann/kjemiske-og-fysiske-stoffer-i-drikkevann/kjemiske-og-fysiske-stoffer-i-drikkevann/?term=#ph-surhetsgrad Jeg målte flere ganger, med PH-strips. Forhåpentligvis er det bare feil med stripsen vår Anonymkode: f79cd...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå