Gå til innhold

Drikkevann med PH 4

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Drikkevannet i det nye huset vårt har en PH på 4 (oppdaget dette fordi vi har akvarium og ville test vannet før vi fylte det opp i akvariet), dette er visst langt under anbefalte verdier. Burde vi være bekymret?

Anonymkode: f79cd...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt vannverket/ kommunen. 

Anonymkode: 5d078...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje at dere har målt feil. Appelsinjuice har en pH på 3,8 og kaffe på 4,8, så jeg tror nok dere ville merket dette når dere drakk. Forsøk å mål igjen, men om det er det samme, så bør dere kontakte kommunen, fordi vannet deres er helseskadelig for folk også, både mht bading og som drikkevann. Dersom det virkelig er slik, er det ett eller annet veldig galt som har skjedd med vannkilden deres og tiltak må iverksettes straks. https://www.fhi.no/sm/drikkevann/handbok-stoffer-i-drikkevann/kjemiske-og-fysiske-stoffer-i-drikkevann/kjemiske-og-fysiske-stoffer-i-drikkevann/?term=#ph-surhetsgrad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absinthia skrev (1 minutt siden):

Jeg tror kanskje at dere har målt feil. Appelsinjuice har en pH på 3,8 og kaffe på 4,8, så jeg tror nok dere ville merket dette når dere drakk. Forsøk å mål igjen, men om det er det samme, så bør dere kontakte kommunen, fordi vannet deres er helseskadelig for folk også, både mht bading og som drikkevann. Dersom det virkelig er slik, er det ett eller annet veldig galt som har skjedd med vannkilden deres og tiltak må iverksettes straks. https://www.fhi.no/sm/drikkevann/handbok-stoffer-i-drikkevann/kjemiske-og-fysiske-stoffer-i-drikkevann/kjemiske-og-fysiske-stoffer-i-drikkevann/?term=#ph-surhetsgrad

Jeg målte flere ganger, med PH-strips. Forhåpentligvis er det bare feil med stripsen vår

Anonymkode: f79cd...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...