Gå til innhold

Hvordan fordeler dere oppgaver i permisjonen / hva forventer dere av partner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd om fordeling i permisjon og om jeg er urimelig. Vi har et barn på 5 uker. Elsker babyen over alt, men vi har hatt en tøff start begge to da fødselen ble komplisert. Babyen må bæres hele dagen, men aksepterer vogn. På nettene får vi til at babyen sover i bedside crib, men da må jeg bysse/roe 1 time før hun sovner både på kvelden og ved oppvåkninger på natt. 
grunnet erstatning får jeg alt fra 4-5 til 7 timer søvn totalt i løpet av natten. Dagsøvn utgår da hun må bæres/trilles for å være rolig (nest, moonboon etc fungerer ikke på dagtid). 

samboer har en krevende jobb og er hjemme 17-1730. Han står opp 7 og kan pusse tenner / legge seg fra kl 21. Han får en kveld i uken på trening etter jobb, og da får jeg dusjet etc på ettermiddagen siden besteforeldre kommer. Da er han hjemme 2130 og kan ikke bidra utover det. Ellers transporttrener han hjem fra jobb og da bærer han barnet to timer på kvelden etter middag så jeg kan dusje, rydde kjøkken, forberede flasker og sterilisere etc. han får halve dagen «fri» i helg til trening og egentid. Jeg får også 3 timer egentid i helg på dagtid.
Jeg tar alle netter, også helger.
Jeg tar flasker, rydder hjemme og vasker klær. Grunnet krevende barn spiser vi kun Fjordland for tiden.

Samboer skal ut i kveld og jeg føler meg alene med baby og Fjordland. Føler jeg ikke gjør annet enn å rydde, sterilisere, vaske og bysse. Skulle ønske samboer ønsket å være hjemme med oss og at han tok mer initiativ til å bidra hjemme så min «pause» ikke bare er rydding, organisering og dusj. Samboer føler han «bare jobber», trener også bistår og jeg skjønner jo at han trenger pause også. 

hva tenker dere utenfra? Er jeg urimelig/kravstor her? 

Anonymkode: 85f9b...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp deg fri fra flaskestyret! Dette er den mest geniale oppfinnelsen for oss med flaskebarn. Den er i tilegg på tilbud ❤️
https://www.mimmis.no/baby-brezza-bottle-washer-vasker-og-steriliserer

Voldsomt så mye egentid dere skal ha? En halv dag hver helg (han får mer enn deg høres det ut som?)? Når gjør dere ting sammen? Å selv om han bærer baby så kan han gjøre ting hjemme. Sjal/sele er tingen, da kan man gjøre det meste. 

Anonymkode: 555f8...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, takk for gode råd!♥️

Anonymkode: 85f9b...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...