AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hvor mye sosiale er vanlig at barn er? Kanskje er alt vanlig, men er dette innafor tro? Jeg syns det er litt lite, men jeg er alene med de så tiden strekker ikke helt til. 7 åringen: sfo hver dag, blir hentet ett sted mellom 14.30-16. Går på fritidsaktiviteter tre ganger i uka. Har besøk med hjem ca. en gang i uka (sjelden invitert bort). Ofte helg siden det er mer tid da. Er med nabobarna kanskje 1-2 ganger i uka også. 8 åringen: sfo hver dag. Går hjem stort sett kl. 15. Fritidsaktivitet to ganger i uka. Besøk ca. 1 gang i uka, noen ganger 2 (også sjeldent invitert bort). Snakker en del med venner via nettet og spiller med de ca. 3 ganger i uka. Er dette normalt? Jeg syns det er lite, men jeg rekker ikke stort mer. Har invitert med oss mange forskjellige barn med hjem, men mine blir sjeldent spurt. Når jeg spør om de andre barna er med hverandre ofte hjem, sier barna mine nei. Mine observasjoner bekrefter også dette, men vet ikke hva som er vanlig? Anonymkode: 47ad8...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Tror det kommer an på litt forskjellig, blant annet hvordan man bor. Her er 3. klassingen sosial nesten hver dag, men vennene bor også i kort gangavstand så de går bare mellom husene og ringer på uten å involvere oss foreldre (annet enn å si fra hvor de går såklart). Anonymkode: f35ea...264 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Var sosial hver dag Anonymkode: 57483...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Er også sosialt å være på skole og sfo. Jeg tenker ar barn også har behov for ro. Anonymkode: 122d9...ff4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Hørtes ikke unormalt lite ut. Har de nabobarn de leker med? Her var mine med nabobarn hver dag, fritidsaktiviteter 2-4 ganger i uka. Men én periode vi bodde lenger borte så de ikke var i gangavstand var det sjelden mer enn besøk en gang i uka Anonymkode: 4c8e1...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Her holder det i uka med skole/barnehage. Minst mulig annet da de er slitne. 8åringen har autisme, så det er jo såklart litt annet. Har hendt noen ganger han har hatt noe besøk med hjem, men da har det fort endt med sjalusi for han sin del og han har litt andre interesser enn andre. Men her stresses ikke med aktiviteter foreløpig:) De får mye av det sosiale i barnehage og skole/sfo. Anonymkode: 1a7a1...a08 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hørtes ikke unormalt lite ut. Har de nabobarn de leker med? Her var mine med nabobarn hver dag, fritidsaktiviteter 2-4 ganger i uka. Men én periode vi bodde lenger borte så de ikke var i gangavstand var det sjelden mer enn besøk en gang i uka Anonymkode: 4c8e1...792 Ts Det ene barnet er med nabobarna, men ikke det andre. Anonymkode: 47ad8...b03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts Det ene barnet er med nabobarna, men ikke det andre. Anonymkode: 47ad8...b03 Hadde uansett ikke vært bekymret. De er ikke så store enda, og de får dekket mye av det sosiale behovet på skole og Sfo. 😊 Jeg har en ungdom som burer seg inne etter skolen og er strålende fornøyd med det, og en som er veldig sosial og er på farten hver dag. (15 og 17 år) Anonymkode: 4c8e1...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er også sosialt å være på skole og sfo. Jeg tenker ar barn også har behov for ro. Anonymkode: 122d9...ff4 Dette. Vår førsteklassing har ikke besøk/besøker ikke hver uke heller. Når vi kommer hjem fra skole, jobb og barnehage skal lekser gjøres, middag lages og vi som familie skal ha litt tid sammen. Og det kan være godt å ha litt tid alene også❤️ Anonymkode: 58ff1...59c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #10 Del Skrevet 12 minutter siden Fritidsaktiviteter og/eller besøk flere ganger i uka? Det hadde ikke jeg orket som barn, ikke som voksen heller. Synes virkelig noen dette er lite? Altså at det burde vært noe hver dag eller flere ganger om dagen? Anonymkode: b4436...764 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå