AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #1 Skrevet 8. november 2024 Har de siste tre ukene opplevd å plutselig ha løs mage samt hard mage. For eksempel løs mage 1-2 dager, deretter 3 dager normalt, så hard avføring. Leser at vekslende avføringsmønster kan være tegn på tarmkreft, men sier ingenting om at det er eks forstoppelse 3 dager avløst med diaré så forstoppelse igjen. Skal sies at jeg vanligvis går på do 1 gang til dagen, men kan være 2 ganger om det er løst.. Anonymkode: c70c8...3de
Teyla Skrevet 9. november 2024 #2 Skrevet 9. november 2024 All endring utenom din normal er per definisjon vekslende avføring. Det kan være tegn på kreft ja som google alltid svarer på absolutt alle rare symptomer man googler.. Så slapp av, pust rolig og bestill deg time til fastlegen. For det kan være så veldig mye annet! Fra relativt ufarlige tarmsykdomme, til stressutløst forstyrrelser, eller at du er forstoppet grunnet endring i kosten som kan gi diaré. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #3 Skrevet 9. november 2024 Teyla skrev (26 minutter siden): All endring utenom din normal er per definisjon vekslende avføring. Det kan være tegn på kreft ja som google alltid svarer på absolutt alle rare symptomer man googler.. Så slapp av, pust rolig og bestill deg time til fastlegen. For det kan være så veldig mye annet! Fra relativt ufarlige tarmsykdomme, til stressutløst forstyrrelser, eller at du er forstoppet grunnet endring i kosten som kan gi diaré. Takk for svar! Sannsynligheten for at det er knyttet opp mot at jeg sliter med angst og blir lett sstresset er stor. Hender også at jeg ikke beveger meg nok, beveger meg mye uten å drikke nok vann (stopper segda), spiser nok fiber eller for mye fiber.. er bare 32 år i tillegg. Anonymkode: c70c8...3de
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #4 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har de siste tre ukene opplevd å plutselig ha løs mage samt hard mage. For eksempel løs mage 1-2 dager, deretter 3 dager normalt, så hard avføring. Leser at vekslende avføringsmønster kan være tegn på tarmkreft, men sier ingenting om at det er eks forstoppelse 3 dager avløst med diaré så forstoppelse igjen. Skal sies at jeg vanligvis går på do 1 gang til dagen, men kan være 2 ganger om det er løst.. Anonymkode: c70c8...3de Spiser og drikker du nøyaktig det samme alle dager? Det som går inn påvirker og det som kommer ut. Anonymkode: d0bdd...b59 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #5 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiser og drikker du nøyaktig det samme alle dager? Det som går inn påvirker og det som kommer ut. Anonymkode: d0bdd...b59 Nei jeg gjør ikke det, stort sett samme lunsj men frokost og middag varierer veldig. Anonymkode: c70c8...3de
Teyla Skrevet 9. november 2024 #6 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Takk for svar! Sannsynligheten for at det er knyttet opp mot at jeg sliter med angst og blir lett sstresset er stor. Hender også at jeg ikke beveger meg nok, beveger meg mye uten å drikke nok vann (stopper segda), spiser nok fiber eller for mye fiber.. er bare 32 år i tillegg. Anonymkode: c70c8...3de Da har du nok sansynligvis funnet årsaken. Får du noe hjelp mot angsten din da? ❤️ Hvis du taper mye vekt eller føler på manglende overskudd/at du ikke får i deg næring grunnet diaré, kan det uansett være lurt med en tur til legen. Selv om det "bare" skulle skyldes stress, hjelper det ikke hvis kroppen din ender på sparebluss. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå