Gå til innhold

Trenger kjapp svar !Hvordan ta med ost til utlandet??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal reise i morgen tidlig. Og kona mi spurte om jeg kan ta med brunost til henne. Jeg har ca 15 timers flyreise. Vil osten holde seg bra? Eller burde jeg fryse den?

Anonymkode: a8b02...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går bra, pakk den inn i avispapir. Foreldrene mine pleide å sende brunost i posten da jeg bodde i utlandet. En uke underveis var null problem (ikke i sendt i juli når det var 30 grader)

Anonymkode: ea5bf...970

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt med ost slik. I en tett plastboks. Med masse isbitposer rundt, du vet poser du fyller vann i så blir det isbitform av de. Helt tett boks, så har jeg viklet rundt masse klær, gjerne ull eller noe også, det isolerer. Selv om isbitene smelter så vil dette holde seg kaldt LENGE. det er også kaldt inne i lasterom på fly. 

Anonymkode: 21edc...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten holder seg bra uten spesialinnpakning. Jeg tar med brunost til en kompis rett som det er, en gang hadde jeg nesten 20 timers reise pga forsinkelse, men osten klarte seg utmerket i håndbagasjen. 

Anonymkode: 8f438...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen nevner her er det veldig kaldt i lasterommet på et fly pga høyden. Selv om det er plussgrader både når du går på flyet og når du lander, er timene i luften veldig kalde for osten, så det går nok helt fint i femten timer. Det er tiden etter du lander som kan få osten til å svette om det er veldig varmt der og du bruker lang tid fra flyplassen.

Men de femten timene i luften er altså ikke noe problem for osten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...