Gå til innhold

Hvordan ta plass?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i hele mitt yrkesliv blitt overkjørt i møter. Jeg er så lei av at de som ikke kan, skal dominere og bruke alles tid.

Hos min forrige arbeidsgiver fikk vi en leder som ikke kunne det mitt team jobbet med. Han var opptatt med å endre måten vi jobbet på og hadde et forenklet bilde av det vi gjorde. Vi fikk beskjed om å gjøre det på hans anbefalte måte, men da dette ikke fungerte og resultatet ble deretter, fikk vi høre at vi ikke leverte av god nok kvalitet. Han dominerte møter og lyttet ikke. Ofte handlet det om det jeg kunne best, men den som ikke fikk taletid, var meg.

Nå har jeg kommet meg til er nytt sted, og det samme gjentar seg.  Jeg har fagansvar for mitt område, men den som ikke har fagkompetansen tar beslutninger. Jeg kaller inn konsulenter, men tiden til rådighet blir kuppet av menn med lang fartstid, for å si det sånn. De spørsmålene jeg har, som er i dybden på detaljnivå fordi jeg kan dette, kommer når jeg får hevet min røst når det er 5 minutter igjen av møtetiden.

Hvordan kan jeg bli hørt når jeg lytter mer enn jeg prater? Når jeg har det i ryggmargen å vente på tur/ ikke avbryte?

Anonymkode: 1bf99...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...