AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #41 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg var hjemme fordi det ikke var like enkelt for han å være hjemme med han den dagen, og fordi jeg jo tenkte jeg kunne gjøre det på kvelden (noe jeg jo gjorde). Men hadde jeg vært klar over at jeg ikke får noe kompensert, så hadde jeg jo heller gitt beskjed til sjefen om at noen andre måtte gjøre det. En annen ting er at ungen også blir ekstra mammadalt når h*n er syk, så vi pleier også se litt an ungen når vi bestemmer hvem av oss som skal være hjemme. ts Anonymkode: fa590...46e Er du seriøs? Du ville bevisst valgt å være hjemme og drite i fristen fordi du ikke får overtidsbetalt, dersom mannen kunne tatt sykt barn-dagen? Glad du ikke jobber i min bedrift. Anonymkode: 9242d...40b 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #42 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du seriøs? Du ville bevisst valgt å være hjemme og drite i fristen fordi du ikke får overtidsbetalt, dersom mannen kunne tatt sykt barn-dagen? Glad du ikke jobber i min bedrift. Anonymkode: 9242d...40b Personer med livets harde skole forstår dessverre ikke arbeidslivet. Så du må bare unnskylde denne personen. De har liksom sine egne lover og regelverk i hodet, som bare gjelder de. Anonymkode: 1b358...dc1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #43 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Personer med livets harde skole forstår dessverre ikke arbeidslivet. Så du må bare unnskylde denne personen. De har liksom sine egne lover og regelverk i hodet, som bare gjelder de. Anonymkode: 1b358...dc1 Livets harde skole… Vet ikke helt hva du legger i det. Jeg har to seks år med høyere utdanning og har vært i full jobb siden studiene. Og det virker som om det bare er jeg som har vært heldig med tidligere arbeidsgivere, for det er ikke bare på min forrige arbeidsplass at jeg har blitt kompensert hvis jeg har dratt på jobb på kvelden etter å ha vært hjemme med sykt barn men også på de arbeidsplassene jeg har hatt før dette. Det er derfor slik de gjør det her var uvant for meg, men det virker som om det er mange steder rundt omkring der det er slik og at jeg bare har vært heldig med tidligere arbeidsgivere. ts Anonymkode: fa590...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #44 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du gjør et forsøk på å være frekk uten å vite at ifølge min arbeidskontrakt så får vi overtidsbetalt for alt etter 7,5 timer. ts Anonymkode: fa590...46e For en fantastisk arbeidsgiver du har, det var nok ikke frekt ment men vanlig standard. Du vant til mye frynsegoder, og har litt store forventninger kanskje? Du jobbet jo ikke over 7,5 timer, så det spiller jo ingen rolle heller. Anonymkode: 0b406...996 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #45 Del Skrevet 8. november 2024 Hos oss er det vanlig å ta hjemmekontor og gjøre det man kan, og jobbe litt på kveld. Men vi har mye fleksibilitet andre veien, ikke noe problem å stikke to timer tidlig for å dra på hytta en fredag. Aldri krav om avspasering ved foreldresamtaler, og slikt. Anonymkode: 1d7fc...97b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #46 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Livets harde skole… Vet ikke helt hva du legger i det. Jeg har to seks år med høyere utdanning og har vært i full jobb siden studiene. Og det virker som om det bare er jeg som har vært heldig med tidligere arbeidsgivere, for det er ikke bare på min forrige arbeidsplass at jeg har blitt kompensert hvis jeg har dratt på jobb på kvelden etter å ha vært hjemme med sykt barn men også på de arbeidsplassene jeg har hatt før dette. Det er derfor slik de gjør det her var uvant for meg, men det virker som om det er mange steder rundt omkring der det er slik og at jeg bare har vært heldig med tidligere arbeidsgivere. ts Anonymkode: fa590...46e Med så mye utdannelse og erfaring er det jo mest vanlig å ha en særdeles uavhengig stilling? Kjenner få med tilsvarende som fører overtid. Anonymkode: 1d7fc...97b 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #47 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos oss er det vanlig å ta hjemmekontor og gjøre det man kan, og jobbe litt på kveld. Men vi har mye fleksibilitet andre veien, ikke noe problem å stikke to timer tidlig for å dra på hytta en fredag. Aldri krav om avspasering ved foreldresamtaler, og slikt. Anonymkode: 1d7fc...97b Jeg var på foreldresamtale tidligere i høst og da skrev jeg såklart avspasering i timelista. Det samme måtte jeg gjort hvis jeg dro på hytta, da vi hver dag skal skrive minst 7,5 timer i timelista. Men jeg ser jo i denne tråden at jeg bare har vært veldig heldig med tidligere arbeidsgivere og at det tydeligvis er uvanlig slik jeg har vært vant til. ts Anonymkode: fa590...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #48 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Livets harde skole… Vet ikke helt hva du legger i det. Jeg har to seks år med høyere utdanning og har vært i full jobb siden studiene. Og det virker som om det bare er jeg som har vært heldig med tidligere arbeidsgivere, for det er ikke bare på min forrige arbeidsplass at jeg har blitt kompensert hvis jeg har dratt på jobb på kvelden etter å ha vært hjemme med sykt barn men også på de arbeidsplassene jeg har hatt før dette. Det er derfor slik de gjør det her var uvant for meg, men det virker som om det er mange steder rundt omkring der det er slik og at jeg bare har vært heldig med tidligere arbeidsgivere. ts Anonymkode: fa590...46e Heldig? Du vet at slik du beskriver det så har dine tidligere arbeidsgivere brutt loven. Og det tviler jeg sterkt på at de har. På grunnlag av det så sår jeg også tvil om din utdanning. Da enhver person hadde vist dette med utdannelse over vgs. Er synd at slike troll som deg faktisk er så enkle og oppdage. Kunne jo vært moro om folk tok dette seriøst. Anonymkode: 1b358...dc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 8. november 2024 #49 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har aldri hørt om at man får overtid fordi man jobber på kvelden ved sykt barn. Den arbeidsgiveren var skikkelig raus. Anonymkode: 7ebee...fcd Her ville jeg heller sagt at arbeidstaker var raus! Syk barn-dager har man rett på gjennom arbeidsmiljøloven, det er ikke et gode arbeidsgiver sjenker. At TS gjør kveldsarbeid for å rekke en tidsfrist, er å strekke seg langt når man i utgangspunktet har krav på fri. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #50 Del Skrevet 8. november 2024 Vi har nylig fått innført den ordningen, og kan bruke sykt barn dager på timesbasis. Helt suverent da vi nå ikke må bruke en hel dag for bare 3timer. Jobber i et yrke uten nevneverdige overtidsmuligheter. Anonymkode: 641c4...d29 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #51 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Heldig? Du vet at slik du beskriver det så har dine tidligere arbeidsgivere brutt loven. Og det tviler jeg sterkt på at de har. På grunnlag av det så sår jeg også tvil om din utdanning. Da enhver person hadde vist dette med utdannelse over vgs. Er synd at slike troll som deg faktisk er så enkle og oppdage. Kunne jo vært moro om folk tok dette seriøst. Anonymkode: 1b358...dc1 Hvilken lov bryter de ved å gi en arbeidstaker overtidsbetalt? Her tror jeg det er du som ikke vet hva du snakker om. Det er ulovlig å gi arbeidstakere dårligere vilkår enn i loven, men det er ikke ulovlig å gi arbeidstakere bedre vilkår enn i loven. ts Anonymkode: fa590...46e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #52 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg jobber i staten, har jeg sykt barn tar jeg enten sykt barn dag eller hjemmekontor dersom barnet ikke trenger mye stell men mer tilsyn. Kunne valgt å bare ta sykt barn dag selvfølgelig, men synes det er greit å spare litt på de dagene dersom det er mulig å jobbe hjemmefra. Har ungene høy feber, spyr eller er skikkelig dårlige på andre måter så får jobb være jobb, da er jeg bare mamma, tidsfrister må da løses av arbeidsgiver. Anonymkode: 9fe52...1d7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 8. november 2024 #53 Del Skrevet 8. november 2024 Gramma skrev (11 minutter siden): Her ville jeg heller sagt at arbeidstaker var raus! Syk barn-dager har man rett på gjennom arbeidsmiljøloven, det er ikke et gode arbeidsgiver sjenker. At TS gjør kveldsarbeid for å rekke en tidsfrist, er å strekke seg langt når man i utgangspunktet har krav på fri. Raus - eller bare helt normalt lojal. Har alltid jobbet det jeg kan på sykt barn-dager og aldri falt meg inn at jeg skulle ha ekstra betalt for det enten det har skjedd på dagtid eller kveld. Jeg har jo allerede fått betalt full dag. I tillegg har vi foreldre sammenlignet arbeidsdagene våre og sydd ihop opplegg som gjør at viktige frister kunne blitt overholdt. Har ikke noe inntrykk av at vi har vært spesielt rause, også kolleger har pleid å gjøre det sånn. Heldigvis. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 8. november 2024 #54 Del Skrevet 8. november 2024 Vet ikke hvor gammel ts er, men er dette et typisk tilfelle av den nye unge generasjonen vi hører om i arbeidslivet, som har voldsomme krav og forventninger til arbeidsgiver? Hvor meg og mitt er det viktigste. TS kan tydeligvis også spå fremtiden, siden hun er sikker på at de aldri vil kunne bruke opp sykt barn dagene. En slik ordning hun skisserer vil jo kunne føre til at mange spekulerer i å ta ut mest mulig sykt barn dager, for så å jobbe på kvelden og sope inn overtid. En ordning som vel ingen andre i tråden her har vært borti, mens ts har opplevd det i alle sine tidligere stillinger også... 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 8. november 2024 #55 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det siste er riktig. Eller, man skal ikke drite i tidsfrister, men man informerer sjefen (når man melder fra om sykt barn) at man har den og den tidsfristen som pga sykt barn ikke vil kunne overholdes. Hun har jo ikke ytt ekstra. Hun har daffet hjemme en hel dag og så jobbet to små timer og forventer overtidsbetalt for det! Anonymkode: 8fdaa...0ef Og så lurer dere på hvorfor en del arbeidsgivere ikke ønsker unge kvinner? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #56 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg var på foreldresamtale tidligere i høst og da skrev jeg såklart avspasering i timelista. Det samme måtte jeg gjort hvis jeg dro på hytta, da vi hver dag skal skrive minst 7,5 timer i timelista. Men jeg ser jo i denne tråden at jeg bare har vært veldig heldig med tidligere arbeidsgivere og at det tydeligvis er uvanlig slik jeg har vært vant til. ts Anonymkode: fa590...46e Men da kan du vel føre opp de to timene du jobbet på kvelden som plusstid i timelista? Det ville vært løsningen alle steder jeg har jobbet. Anonymkode: df11e...fc8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #57 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg driver eget firma,gjort det siden 2003. Hovedsaklig basert på praktisk/fysisk arbeid innen transport,lagring reparasjoner av alt fra biler til båter.Jeg lønner mine ansatte selv om dem er syke eller er borte fra jobb av annen årsak. Alt fra begravelse til dyrlegebesøk. Om en av mine ansatte gjør en oppgave som innbringer kapital til firmaet så skal dem da jammen få betalt. Om F,eks Terje får en telefonsamtale på 5 minutter som bringer inn 50K.mens han er hjemme hos sin syke mor klokken 23 på kvelden , skal han da vitterlig få betalt en time for de 5 minuttene. Ja jeg er kapitalist og demokrat. Anonymkode: bec35...f8d Det er ikke det det er snakk om, men at ts vil ha overtidsbetaling; feks bli betalte for 4 timer når hun jobbet 2 på kveld. Anonymkode: b9ca1...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #58 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men da kan du vel føre opp de to timene du jobbet på kvelden som plusstid i timelista? Det ville vært løsningen alle steder jeg har jobbet. Anonymkode: df11e...fc8 Nei, det blir ikke plusstid. Hadde det vært en mulighet, så hadde jeg jo ikke reagert noe særlig på det. Grunnen til at jeg reagerer er at det jo ikke kompenseres noe i det hele tatt. ts Anonymkode: fa590...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #59 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ikke det det er snakk om, men at ts vil ha overtidsbetaling; feks bli betalte for 4 timer når hun jobbet 2 på kveld. Anonymkode: b9ca1...bd9 Ikke nødvendigvis overtidsbetalt heller, men å bli betalt for disse timene. Men slik det er nå får jeg betalt for 0 timer når jeg jobba på kvelden. ts Anonymkode: fa590...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #60 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det blir ikke plusstid. Hadde det vært en mulighet, så hadde jeg jo ikke reagert noe særlig på det. Grunnen til at jeg reagerer er at det jo ikke kompenseres noe i det hele tatt. ts Anonymkode: fa590...46e Hvordan kan du ha mulighet til å avspasere timer, men ikke kunne bygge opp plusstid? Er du helt sikker på at du ikke har misforstått noe her? Anonymkode: df11e...fc8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå