AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #21 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har opplevd å finne ny leietaker, som huseier godkjente. Jeg forberedte meg på 2 måneders oppsigelse, men plutselig når det nærmet seg- trakk den nye leietakeren seg og jeg fikk beskjed om å betale ut oppsigelsestiden. Syntes dette var feil, da vi hadde en muntlig avtale. Plutselig hadde jeg ansvar for om ny leietaker trakk seg eller ikke.. Men jeg betalte, orket ikke lage så mye oppstyr da min tid som leietaker var over. men dette blir litt annet, utleier godkjente ny leietaker, men noen andre fikk leiligheten før de signerte kontrakt og opprettet muntlig avtale på at de skulle overta leiligheten. Leietaker kan ikke bestemme hvem utleier skal leie ut til, bare fordi han/hun har funnet en kandidat. Anonymkode: f8e8b...fba Hvis du greier å lese så ser du at jeg har skrevet at utleier har en tapsbegrensningsplikt. Så jo, leietaker kan i praksis bestemme at kandidaten hun har funnet skal leie husrommet, ettersom hun ellers må betale 3 måneder for noe hun ikke trenger. Anonymkode: 5b4e9...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #22 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke fleksibelt fra utleier, i alle kontraktsforhold har man en ulovfestet tapsbegrensningsplikt overfor medkontrahenten. Det vil si at begge parter plikter å sørge for at den andre ikke lider et unødvendig tap. En utleier plikter å samarbeide i en slik situasjon, og kan ikke nekte leietaker å finne ny leietaker, tvert imot har han plikt til å samarbeide for at det skal skje. Anonymkode: 5b4e9...358 Bare tull! Utleier bestemmer 100% hvem han øsnker å leie ut til! Anonymkode: cfdfd...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #23 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du greier å lese så ser du at jeg har skrevet at utleier har en tapsbegrensningsplikt. Så jo, leietaker kan i praksis bestemme at kandidaten hun har funnet skal leie husrommet, ettersom hun ellers må betale 3 måneder for noe hun ikke trenger. Anonymkode: 5b4e9...358 Bare tull igjen! Leietager kan selvsagt være behjelpelig med i finne ny leitager, men det er og blir utleier som 100% bestemmer om han vil leie ut til vedk! Anonymkode: cfdfd...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #24 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare tull! Utleier bestemmer 100% hvem han øsnker å leie ut til! Anonymkode: cfdfd...bf2 Har jeg sagt noe annet? Det virker som du har store vanskeligheter med å lese vanlig norsk. Utleier bestemmer hvem han vil leie ut til, men kan ikke da kreve betalt i oppsigelsesperioden dersom han nekter en annen potensiell leietaker å overta. Her bør leietaker ikke betale én krone i husleie i oppsigelsesperioden, kommer garantert til å vinne i Husleietvistutvalget. Anonymkode: 5b4e9...358 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #25 Del Skrevet 2 timer siden Sørg for at hun har god dokumentasjon av leiligheten før hun gir fra seg nøklene! Både foto og film. Hver krik og krok, gulv og tak Her er det helt klart en utleier som ser sitt snitt til å tjene dobbel husleie i tillegg til husleiers depositum og ikke usannsynlig andre krav. Enten leverer hun nøklene nå, og skal da selvfølgelig ikke betale verken strøm eller leie. Eller så betaler hun ut tre måneder oppsigelse, men beholder nøkler (leie kan gå fra depositum). Da bør hun også stikke innom leiligheten noen ganger i uka for å forsikre seg om at den ikke er leid ut til andre. Jussbuss et alternativ? Anonymkode: 116f5...2c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå