AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #1 Skrevet 8. november 2024 Hvis de mangler dopamin, er det mulig å tilføre? Samme ved Parkinsson? Og vil utfordringene lette hvis man trener eller spiser sjokolade? Anonymkode: cbc34...1f5
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #2 Skrevet 8. november 2024 Det var noe i avisa nylig om en ny behandlig for ADHD. Det var bak betalingsmur så jeg fikk ikke lest, men det var visst veldig suksessfylt. Jeg har adhd og tar aduvanz. Jeg får godt resultat av det, og å trene. Men jeg passer fortsatt ikke til visse typer arbeidsplasser, og er best på å bare jobbe stødig som en maskin uten forstyrrelser, så lenge jeg har en plan. Selv med all dopaminen i verden kunne jeg aldri passet til en hverdag med masse avbrytelser. Anonymkode: 08ff5...f2f
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #3 Skrevet 8. november 2024 Det er derfor man tar ADHD-medisin. Mange, uavhengig av ADHD, spiser sukker/junk for dopamin. Det virker i 5 minutter og er på ingen måte en behandling. Trening derimot, er veldig bra. Kosthold og visse næringsstoffer er veldig viktig for hjernen og produksjon av dopamin. F.eks b viaminer, omega 3, d vitamin, magnesium, og noen aminosyrer. Anonymkode: 73cf3...252
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #4 Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis de mangler dopamin, er det mulig å tilføre? Samme ved Parkinsson? For Levodopa, som de fleste parkinsonister tar (og som blir omdannet til dopamin i hjernen), så har det ikke blitt påvist effekt mod ADHD. Anonymkode: 441a4...db8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #5 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): For Levodopa, som de fleste parkinsonister tar (og som blir omdannet til dopamin i hjernen), så har det ikke blitt påvist effekt mod ADHD. Anonymkode: 441a4...db8 Så rart Anonymkode: cbc34...1f5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #6 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så rart Anonymkode: cbc34...1f5 Hvorfor syns du det er rart? ADHD-hjernen virker på en helt annen måte. Nå er det slik at Levodopa har effekt på ADHD, det er bare det at effekten er veldig kortvarig og dermed ikke egnet å bruke som behandling. Anonymkode: 73cf3...252
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #7 Skrevet 9. november 2024 Håper på mer forskning her!! Det er jo akkurat det hormonet(dopamin) som adhdere mangler 🙏 Anonymkode: 0c54a...07a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå