AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #21 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er da merkelig. Jeg får basalforbrenning på 1132 kcal på den kalkulatoren. Jeg sjekket nå på en annen kalkulator (trening.no), og der fikk jeg basalforbrenning på 1204, noe jeg vet er for høyt for meg. Anonymkode: 19c19...9ce Hva er din vekt og høyde? Anonymkode: 2452c...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #22 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er din vekt og høyde? Anonymkode: 2452c...560 55 kg, 162 cm. og 54 år. Anonymkode: 19c19...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #23 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 55 kg, 162 cm. og 54 år. Anonymkode: 19c19...9ce Akkurat. Jeg er 166 cm og veier 73 kilo, her er tallene mine: Du er jo for øvrig normalvektig, og trenger ikke å gå ned. Anonymkode: 2452c...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #24 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 55 kg, 162 cm. og 54 år. Anonymkode: 19c19...9ce Forresten, jeg tastet inn tallene dine og fikk dette: 1380 står det der, ikke 1100? Anonymkode: 2452c...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #25 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forresten, jeg tastet inn tallene dine og fikk dette: 1380 står det der, ikke 1100? Anonymkode: 2452c...560 Enda merkeligere - dette er hva som står hos meg: Anonymkode: 19c19...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #26 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forresten, jeg tastet inn tallene dine og fikk dette: 1380 står det der, ikke 1100? Anonymkode: 2452c...560 Jeg tror jeg ser forskjellen. Jeg har tatt bort fettprosenten, mens hos deg står den på 15% Anonymkode: 19c19...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #27 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Akkurat. Jeg er 166 cm og veier 73 kilo, her er tallene mine: Du er jo for øvrig normalvektig, og trenger ikke å gå ned. Anonymkode: 2452c...560 Så fordi jeg er normalvektig (nå) kan jeg ikke gi råd til andre? Anonymkode: 19c19...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #28 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enda merkeligere - dette er hva som står hos meg: Anonymkode: 19c19...9ce Feilen er at du utelot body fat. Da regner kalkulatoren at den ligger på null. Ingen kvinner har null i kroppsfett. Anonymkode: 2452c...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #29 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror jeg ser forskjellen. Jeg har tatt bort fettprosenten, mens hos deg står den på 15% Anonymkode: 19c19...9ce Men du har jo kroppsfett. 15 prosent kroppsfett er det normale for normalvektige kvinner. Så din basalforbrenning ifølge denne kalkulatoren er rundt 200 kcal per dag høyere enn du trodde. Anonymkode: 2452c...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #30 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Men du har jo kroppsfett. 15 prosent kroppsfett er det normale for normalvektige kvinner. Så din basalforbrenning ifølge denne kalkulatoren er rundt 200 kcal per dag høyere enn du trodde. Anonymkode: 2452c...560 Nei. Mellom 21 og 33 % er normalt Anonymkode: a562b...8ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evot_i_skogen Skrevet 8. november 2024 #31 Del Skrevet 8. november 2024 Noen av oss har bare lav forbrenning. Min genetiske forbrenning er svært lav, men det er ingenting i veien med kroppen min. Trener 5 ganger i uken men kan ikke spise mer enn maks 1000-1200 kalorier per dag. Kjipt, men sånn er det. Er 155 høy og veier 50 kg. Spiser jeg mer så legger jeg på meg med en gang, og verre ble det når jeg bikket over 30 år 😆 Spiser bare kjøtt og grønnsaker, karbohydrater kan jeg ikke spise siden dette bare fyller uten å gi meg noe særlig næringsstoffer. Kake og godis må jeg holde i små menger og kun til helg/spesielle dager. Sliter ikke med sult eller svimmelhet etter at jeg byttet ut karbohydratene med kjøtt/bra fett/grønnsaker, men slet mye med det før. Hadde også mye hodepine, men dette er helt borte med nytt kosthold (byttet kosthold for et år siden, og for meg fungerer det mye mye bedre med lav til ingen karbo). Nå savner jeg hverken pasta, ris eller brød og syntes ikke det smaker noe godt lengre. Bonusen var at jeg gikk ned 15 kg uten å sulte fullstendig, men noe sult måtte jeg lære meg å takle. Har sjekket hos legen og har gode verdier over hele linjen. Faster også fra 19-11 hver dag. For meg var det dette som var løsningen. Men vi er alle litt forskjellig og må finne det som fungerer for seg. Kalkulatorene fungerer ikke for meg siden de alle sier at basalforbrenningen min ligger på 1200 til 1800 kalorier. Og det vet jeg av erfaring er totalt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #32 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette har jeg spist i dag: Frokost/lunsj: Kjøleskapsgrøt av 1 dl havregryn, 2 ss chiafrø, 1 dl. proteinyoghurt uten sukker, 2 ss cottage cheeseburger, 1 dl. Lettmelk, 1 dl frosne bær, 1 ts honning. Mellommåltid (lite stykke sjokoladekake, feiring på jobb). Middag: En porsjon hjemmelaget kjøttsaus med masse grønnsaker, 50 gram pasta. Kvelds/snack: tre biter grov hvitløksbaguette + salat uten dressing. Dette er jo ikke mye, eller? Vil så gjerne holde meg slank, samtidig nyte god mat og drikke på samme nivå som andre (normalvektige…) Anonymkode: 6d157...d6e For å være ærlig syns jeg dette var ganske mye mat. 1dl havregryn er mye, 2ss chiafrø er også en del. Sjokoladekake har mye kalorier. Hvitløksbaguetter har mye kalorier. Jeg nekter å tro at denne dagen er under 1000kcal. Jeg er normalvektig, og det du beskriver er en kosedag for meg. Hadde økt i vekt om dette var hverdagskostholdet mitt. Og jeg tror jeg har ganske normal forbrenning. Hva med å droppe frokost og heller ha det store frokostmåltidet som lunsj? Litt grønnsaker og frukt til mellommåltid, og så det samme middagen du beskriver her? Anonymkode: 74728...f1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #33 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): jeg tror jeg har helt ekstremt lav forbrenning. Spiser jeg meg mett legger jeg på meg, og må sulte for å beholde vekta. Kaloribehovet mitt må bære under 1000 om dagen, og det er så stusslig å leve som dette. Jeg har ørt overvektig i mange år, men gikk drastisk ned i forbindelse med en depresjon som holdt på å ta knekken på meg. Er på bedringens vei, og jobber nå knallhard for å ikke gå opp men samtidig få et normalt kosthold. Virker som at jeg legger på meg av alt! Spiser omtrent halvparten av hva mine normalvektige venner og kollegaer gjør…. All mat jeg spiser samler seg i magen, og jeg går kanskje på do (nr. 2) et par ganger i uken. Dette har jeg spist i dag: Frokost/lunsj: Kjøleskapsgrøt av 1 dl havregryn, 2 ss chiafrø, 1 dl. proteinyoghurt uten sukker, 2 ss cottage cheeseburger, 1 dl. Lettmelk, 1 dl frosne bær, 1 ts honning. Mellommåltid (lite stykke sjokoladekake, feiring på jobb). Middag: En porsjon hjemmelaget kjøttsaus med masse grønnsaker, 50 gram pasta. Kvelds/snack: tre biter grov hvitløksbaguette + salat uten dressing. Dette er jo ikke mye, eller? Vil så gjerne holde meg slank, samtidig nyte god mat og drikke på samme nivå som andre (normalvektige…) Anonymkode: 6d157...d6e Kutt ut alt av karbs bortsett fra grønnsaker og bær. Fast fra middag til lunsj. Da vil du ser at kiloene går av. Anonymkode: e4540...6da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #34 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mye er det ikke men du spiser mer kalori tett matvarer enn det jeg hadde gjort på en dag. Pasta, kake og hvitløksbrød på en dag er en sjeldenhet før meg. Det er jo bere lette karbohydrater. Jeg rekner meg foresten fram til at dette blir over 1000 kalorier Anonymkode: 55216...c62 Samme her, jeg tror TS inntar mer kalorier enn hun innser for det som står beskrevet er mest sannsynlig over 1000 kcal, og olje i kjøttsausen kan fort ha vært mer enn et måltid. Mange bruker olje for 6-800 kalorier i en rett uten å tenke seg om. 100 kalorier olje er lite olje! Anonymkode: 5847b...612 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå