AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei! Jeg har vært sykemeldt i et par måneder nå pga sterk depresjon og angst. Psykolog har konstantert at dette har vært tilstede siden jeg gikk på vgs (ca 2,5 år siden). Jeg har prøvd og feilet mange utdanninger, og fått veldig stor skrekk for å starte på noe nytt. Har jobbet, og jobber for tiden i en matbutikk. Noe jeg mistrives veldig med. Kjøpte meg hund for en stund siden, og det har bedret livskvaliteten min veldig! Jeg føler meg ikke så alene lenger og har noe som kan holde meg vekk fra de vonde tankene - og som gir meg veldig mye tilbake. Hunden jeg har er en krevende rase og jeg har gått mange kurs med den. Jeg har vokst opp med hund og har alltid hatt lyst til å jobbe med noe innenfor det. Har derfor begynt å tenke på om det å ta en utdanning innefor hundeatferd/hundetrening hadde vært noe. Jeg har jobbet mye på en dyrelinje (kombinert hest og hund) på vgs'n jeg selv gikk på, og jeg trives veldig med å lære bort ting til elevene og se at de mestrer det. Men, jeg er usikker på om det er noe man får jobb i og som man kan tjene nok til å klare seg på. På jobben jeg er i nå (matbutikk) så er jeg helt utslitt ved endt vakt og det trigger angsten min veldig å alltid måtte være der for kundene og yte service. Jeg gjemmer meg ofte på lageret i noen minutter fordi det blir for mye for meg. Når jeg har jobbet som vikar på vgs, har ikke dette vært et problem og jeg kommer meg greit gjennom dagen. Har vært inne på tanken om at jeg kanskje ikke har psyke og kapasitet nok til å klare å være i full jobb. Men samtidig har jeg ikke lyst til å bli ufør i en alder av 21 heller. Er det noen som har noen erfaringer eller tips og komme med? Hilsen sliten og fortvilt 21-åring. Anonymkode: 6d7f9...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Jeg har vært sykemeldt i et par måneder nå pga sterk depresjon og angst. Psykolog har konstantert at dette har vært tilstede siden jeg gikk på vgs (ca 2,5 år siden). Jeg har prøvd og feilet mange utdanninger, og fått veldig stor skrekk for å starte på noe nytt. Har jobbet, og jobber for tiden i en matbutikk. Noe jeg mistrives veldig med. Kjøpte meg hund for en stund siden, og det har bedret livskvaliteten min veldig! Jeg føler meg ikke så alene lenger og har noe som kan holde meg vekk fra de vonde tankene - og som gir meg veldig mye tilbake. Hunden jeg har er en krevende rase og jeg har gått mange kurs med den. Jeg har vokst opp med hund og har alltid hatt lyst til å jobbe med noe innenfor det. Har derfor begynt å tenke på om det å ta en utdanning innefor hundeatferd/hundetrening hadde vært noe. Jeg har jobbet mye på en dyrelinje (kombinert hest og hund) på vgs'n jeg selv gikk på, og jeg trives veldig med å lære bort ting til elevene og se at de mestrer det. Men, jeg er usikker på om det er noe man får jobb i og som man kan tjene nok til å klare seg på. På jobben jeg er i nå (matbutikk) så er jeg helt utslitt ved endt vakt og det trigger angsten min veldig å alltid måtte være der for kundene og yte service. Jeg gjemmer meg ofte på lageret i noen minutter fordi det blir for mye for meg. Når jeg har jobbet som vikar på vgs, har ikke dette vært et problem og jeg kommer meg greit gjennom dagen. Har vært inne på tanken om at jeg kanskje ikke har psyke og kapasitet nok til å klare å være i full jobb. Men samtidig har jeg ikke lyst til å bli ufør i en alder av 21 heller. Er det noen som har noen erfaringer eller tips og komme med? Hilsen sliten og fortvilt 21-åring. Anonymkode: 6d7f9...5a3 Hei. Vondt å høre hvordan du har det. Jeg kan kjenne meg igjen i mye av det du skriver. For meg har løsningen vært å ha en lav stillingsprosent og ta ekstra når helsen tillater det. Jeg ville ikke konkludert med at du er uføre da du kanskje kan fungere delvis i jobb? Fokuser på helsen din først også kan du vurdere hva slags type jobb som kan kombineres med dette? Og du er ufattelig ung! Husk at du har hele livet foran deg til å studere, bygge karriere hva enn du ønsker. Ikke press deg selv for mye Anonymkode: 982dd...d80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå