Gå til innhold

Katteforsikring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Chipper ikke folk kattene sine? Trodde det var noe alle gjorde 

Anonymkode: 35b73...7da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ville heller spart til katten på egen konto.

Anonymkode: 360a1...b6a

Dette er lurt. Forsikringen er dyr, den dekker ikke alle ting, der er høy egenandel og varer oftes ikke så lenge. 

Anonymkode: 2843b...c3b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Agria her også. Det koster litt mer, men så dekker de mer også, fx mer enn Tryg som var mitt alternativ pga obos.

Anonymkode: 76e3e...9f1

Det er litt moro, for Empet sine veterinærer var overrasket når de så hvor mye Tryg dekket når minien her ble syk, som f.eks høyere dekning på MR og CT og uten forhåndsgodkjenning. Og at Tryg heller ikke har bevegelig egenandel!

Men det er ulikt hvilken dekning man har behov for, jeg er veldig glad for at jeg hadde Tryg når mini ble syk. Hadde betalt tre ganger så mye med Agria.

Anonymkode: 975e1...c01

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dette er lurt. Forsikringen er dyr, den dekker ikke alle ting, der er høy egenandel og varer oftes ikke så lenge. 

Anonymkode: 2843b...c3b

For noe tull. Du har jo ikke peiling 

Anonymkode: 16813...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte Agria når jeg fikk henne for snart 15 år siden fordi de hadde direkteoppgjør. Det er det sikkert flere som har nå. Den gangen var de billigst også. Nå er den dyr, men det er fordi hun er gammel. Vil tro at jeg statistisk sett har mer bruk for den nå enn da hun var ung.

Siden katten din ikke er chippet er den sikkert ikke kastrert heller? Da håper jeg veldig inderlig at du kastrerer den, det er utrolig mange gode grunner til å kastrere, og svært få grunner til å ikke gjøre det. ❤️

Anonymkode: 52caa...277

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Agria her også. Det koster litt mer, men så dekker de mer også, fx mer enn Tryg som var mitt alternativ pga obos.

Pluss at man har gratis  tilgang til veterinær på videosamtale året rundt og også utenfor ordinær åpningstid.

Anonymkode: 74e9c...a83

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chipper ikke folk kattene sine? Trodde det var noe alle gjorde 

Anonymkode: 35b73...7da

Dessverre så finnes det er mange som skaffer seg dyr, men å bruke mere penger enn det de selv mener at de strengt talt må er helt uaktuelt. Så jeg håper at det snart kommer et lovverk om at katter skal chippes og kastreres slik at de som ikke klarer å ha et forsvarlig dyrehold blir luket ut.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Valgte Agria når jeg fikk henne for snart 15 år siden fordi de hadde direkteoppgjør. Det er det sikkert flere som har nå. Den gangen var de billigst også. Nå er den dyr, men det er fordi hun er gammel. Vil tro at jeg statistisk sett har mer bruk for den nå enn da hun var ung.

Siden katten din ikke er chippet er den sikkert ikke kastrert heller? Da håper jeg veldig inderlig at du kastrerer den, det er utrolig mange gode grunner til å kastrere, og svært få grunner til å ikke gjøre det. ❤️

Anonymkode: 52caa...277

Jeg har Agria og betaler 205,- i mnd og 1800,-i egenandel.

Fant ut at de var rimeligere enn andre

Anonymkode: 0e93a...11c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg at agria er dyr. Har sjekket rundt. Har alle mine forsikringer hos Frende. Også kattene. Dyreste katten, den eldste, koster ca 160 kr pr mnd. Egenandel, 500 kr. Får da dekket veterinær, ikke medisiner, eget valg. Gjennom år er det kun eldste som har trengt veterinær hjelp, pga skader, ikke sykdom eller alder. Har alltid fått dekket utgiftene, oppgjør mot kvittering. Aldri noen problem. 

Vaksiner og årlig kontroll kommer som eier av katt og er ikke dekket av forsikring. Var nettopp med ene katten ang dette, kostet meg 550 kr. 

Endret av Helene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (14 timer siden):

Hvorfor? Fordi alle katter kan klare å stikke av en eller annen gang i sitt liv. Og uten chipmerke er det neste umulig å finne dem igjen. Det øker sjansene i alle fall litt å bli gjenforent om den har chip.

En åpen dør som noen har glemt å lukke helt og katten smetter ut, den kan hoppe fra en balkong til en annen og videre ned på bakken (skjedde med katten til en jeg kjenner, katten er aldri funnet igjen selv om den er chippet), katten kan stikke ut et vindu, og på vei til veterinær i et kattebur kan døren plutselig løsne på buret og katten piler avgårde.

Med noen jeg kjenner så hadde de katten løs i bilen på langtur, og da de stoppet ved en bomstasjon for å kaste penger i innsamlingsboksen glemte de at katten var løs, så de sveivet da ned vinduet for å betale bompengene... og ut forsvant katten som et lyn. Pilte under bilene i køene og ble søkk vekk på sekunder. De fant den aldri igjen. Den var ikke chippet heller, så selv om den overlevde og en familie tok den inn, så var det jo ingen mulighet til å finne eier (de var langt hjemmefra).

Som du ser kan mange ting skje, katter er raske, hopper høyt og langt og sikter bra (åpne vinduer på gløtt osv).

Jeg hadde aldri tatt sjansen på å ikke chipmerke noen katt, som forklart heller ikke innekatter. De kan komme seg ut uansett hvor forsiktig man er.

Ikke sant.

Vi er to kattevante og rolige voksne, som har hatt innekatter i nesten 20 år, her er opplevelsene vi har hatt (som har gitt meg hjertet i halsen, men det har alltid gått bra)

- Klarte å presse seg ut et vindu, hadde aldri skjedd før.

- Luftet på badet, døra må ikke ha vært helt igjen, så blåst opp. 

- Aner ikke, for vet ikke når i løpet av formiddagen hun forsvant, både jeg og mannen er vant til å være forsiktig når vi går i dører, likevel hadde hun kommet seg ut. 

- Gjester som slapp ut katten fordi de glemte at vi hadde innekatt. 

- Lille Kamikaze. Hun lusker, står klar, og spurter alt hun har i det en dør går opp. 

- Slekt som er ikke er vant med at dører og vinduer skal være lukket. 

Derfor jeg i tillegg til chip har halsbånd med beskjed om å ringe meg umiddelbart. 

Anonymkode: ff166...ccc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For noe tull. Du har jo ikke peiling 

Anonymkode: 16813...ccc

Kan du sette opp et regnestykke som viser at forsikring lønner seg over flere katter, og mange år? Forutsatt at man har god kontroll på økonomi og sparing, og ikke må ta opp dyre smålån. 

Anonymkode: ff166...ccc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er litt moro, for Empet sine veterinærer var overrasket når de så hvor mye Tryg dekket når minien her ble syk, som f.eks høyere dekning på MR og CT og uten forhåndsgodkjenning. Og at Tryg heller ikke har bevegelig egenandel!

Men det er ulikt hvilken dekning man har behov for, jeg er veldig glad for at jeg hadde Tryg når mini ble syk. Hadde betalt tre ganger så mye med Agria.

Fast egenandel er bra med Tryg, og de var bra på noen andre punkt også. Men jevnt over så fant jeg ut at Agria dekket mer. Husker ikke detaljene nå siden det er et halvt års tid siden. Og som nevnt av en annen, så er gratis online vet, hver dag fra 7-24 veldig greit. Har brukt det flere ganger faktisk pga noe kødd med øynene og så diaré.

Men Tryg er bra de altså. Kom veldig godt ut i test av dyreforsikringer, selv om den testen er litt gammel nå. Fra 2020 tror jeg det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fast egenandel er bra med Tryg, og de var bra på noen andre punkt også. Men jevnt over så fant jeg ut at Agria dekket mer. Husker ikke detaljene nå siden det er et halvt års tid siden. Og som nevnt av en annen, så er gratis online vet, hver dag fra 7-24 veldig greit. Har brukt det flere ganger faktisk pga noe kødd med øynene og så diaré.

Men Tryg er bra de altså. Kom veldig godt ut i test av dyreforsikringer, selv om den testen er litt gammel nå. Fra 2020 tror jeg det var.

Ja den onlinevet  tjenesten er gull verdt. Sist gang jeg brukte hadde jeg kjent på en økt bekymring utover kvelden da min aktive utekatt hadde ligget i senga hele dagen uten å spise drikke eller gå på do. Dette var en lørdag kveld og det er ikke sånn at det er et stort utvalg av dyrleger rundt her vi bor og nærmeste veterinærvakt er 2 timer unna(og det er ikke bare bare å nå de på telefonen ) så da var det bare å bestille online konsultasjon via Agria. Og takk og lov for den muligheten, for veterinæren jeg snakket med sa at jeg måtte bringe hun til dyrlege  pronto da hun mistenkte at det var urinstopp og dette ble også bekreftet på veterinærvakta.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om selskapene dekker for hele kattens livsløp? Mener å lese at noen selskap dekker opp til 7 år bare 🤷

Jeg står mellom Agria og Tryg (mitt eget forsikringsselskap, får rabatt der). 

Anonymkode: f822a...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 7.09):

Noen som vet om selskapene dekker for hele kattens livsløp? Mener å lese at noen selskap dekker opp til 7 år bare 🤷

Både Agria og Tryg dekker hele kattens liv, men lett å dobbeltsjekke i vilkårene. Ofte må forsikring signeres før katten er 7 år eller noe slikt for at det skal gjelde, men når du først har forsikringen så gjelder den så lenge katten lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi hadde chip men valgte ikke forsikring, det angret vi stort på etter at pus fikk juling av en omstreifende villkatt og skade på øyet, det ble skikkelig ille og totalt ble regningen på over 18 000 kr over tid.. jeg ville chippet og tatt forsikring 

Anonymkode: 7c6ee...0f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 22.43):

Tryg sin online veterinærtjeneste er åpent fra 9 til 24, så er knappe to timer forskjell da. 

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 7.09):

Mine er nå 5, 8 og 9 år gamle. Eldstemann ble forsikret i Tryg etter han var fylt 7 år. Måtte ha helseattest for å få tegnet forsikring siden han var så gammel. 
Katt behandling varer hele levetiden for en katt, men livsforsikringen varer kun til de er 12 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke betale penger rett i dass mye av det til forsikring. Setter heller av penger på en konto. Har økonomi nok til å tåle en dyrlegeregning også 

Anonymkode: fb089...2d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det koster 20 000-60 000 i året med katteforsikring, da kan det vel ikke lønne seg med en slik forsikring tenker jeg. Blir mye penger om du skal forsikre en katt i 15 år

Anonymkode: fb089...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...