Gå til innhold

Prøvde å invitere til vennegruppe, fikk negativt svar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Burde lest svaret ditt før jeg spurte 😊

Skjønner at vi faller veldig utenfor da. Har ikke tid,  kapasitet eller krefter til hverken vennebesøk, vennegrupper, bestevenn eller noe annet, da barnet har et søsken med stort hjelpebehov og vi ikke har noe avlastning. Har måttet takke nei til bursdager, og deltar ikke på noen fritidsaktiviteter heller.

Så for barnet mitt, som helt sikkert er det barnet i klassen som hadde hatt størst behov for vennegruppe, er vennegruppen bare enda en ting som gjør avstanden til de andre større. Enda en ting som lager skille, enda en ting som øker utenforskapet. 

Skulle ønske sosiale ting som bygger tilknytning og vennskap hadde skjedd i skoletid for å unngå nettopp det her. 

Anonymkode: 761a9...4f5

Nå skjer det vel sosiale ting også i skoletiden.

Hvis dere har så lite overskudd så må dere få til en avlastning av det andre barnet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du vet, det er de samme mammaene som sitter i FAU og skal styre og stalke alt som foregår hjemme hos andre mammaer. Skrive kontrakter om felles regler, følge opp og invadere andres hjem. I stedet for å finne seg en jobb og realisere seg der.

Anonymkode: 0174f...848

Engasjer deg i FAU selv du om du er så lite fornøyd med de som sitter der.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Arkana skrev (På 8.11.2024 den 7.09):

Vel, jeg tenker jo personlig at vennegruppe er noe som skjer så pass sjelden (i alle fall hos oss, der var man hos hver person bare én gang) at det bør trumfe både fritidsaktiviteter, kirkebesøk og annet man gjør relativt ofte, men folk har ulike prioriteringer og det må man bare akseptere. 

Jeg kan ikke fordra vennegrupper. 

Jeg er ikke noe tilhenger av påtvunget samvær. 

Det er så mange ting som skal passe inn i en satt hverdag, så vennegrupper er ikke på vår prioriteringsliste. 

Anonymkode: 17882...a53

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan ikke fordra vennegrupper. 

Jeg er ikke noe tilhenger av påtvunget samvær. 

Det er så mange ting som skal passe inn i en satt hverdag, så vennegrupper er ikke på vår prioriteringsliste. 

Anonymkode: 17882...a53

Og dessverre så er det flere enn deg, som kun bryr dere om dere selv og egne barn. Så lenge egne barn har noen å leke med, så gir dere beng i klassemiljøet. 
Tenker dere også lærer noen skikkelig dårlige verdier videre til barna deres - og det er jammen meg ikke rart vi har fått et så egosentrert samfunn som driter i andres ve og vel. Gud forby at barna skal måtte leke med noen andre enn bestevennen noen timer en ettermiddag i måneden. 

Om dere har en så satt hverdag når barna går på småskolen, at dere ikke kan ofre noen timer for felleskapet, da syns jeg synd på dere.

Anonymkode: e166a...cfa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 22.18):

Jeg har barn i førsteklasse, og har invitert til treff på førstkommende mandag. Fikk svar fra en mor, om at barnet ikke kunne komme, fordi de skulle i kirken. Var ikke det en rar prioritering? 

Anonymkode: b30d6...986

Ikke noe rar prioritering det. Kirken er nok veldig viktig for familien. Så det passet ikke for dem at du skulle ha vennegruppe den dagen. Hun gir beskjed om hvorfor og  det er da helt innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 7.23):

Vennegruppe skal trumfe fritidsaktiviteter, men det fins alltid noen sånne foreldre. Lurt å spørre på forhånd hvilken dag i uka som passer for alle før man inviterer.

Anonymkode: 0488f...e04

Kommer an på hvilken aktivitet ikke alt jeg setter til side for vennegrupper 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...