AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:02 #1 Del Skrevet torsdag kl 20:02 Se for deg at en venn vil ha deg med på å løpe maraton, men du har et brukket bein og klarer ikke løpe, noe du også forklarer. Men vennen mener at du kan i det minste prøve, og gir deg skikkelig dårlig samvittighet når du fortsetter å si st du ikke kan. Dette er ikke et ekte scenario, men det jeg står midt oppe i nå er direkte sammenlignbart. Jdg har blitt spurt om å gjøre noe jeg ikke er fysisk i stand til å gjøre. Jeg har prøvd tusen ganger minst, og hver gang har det gått galt. Dette vet vennen min, men fortsetter å spille på samvittigheten min fordi jeg ikke er villig til å prøve. Og jeg sliter. Jeg vil jo så gjerne, men jeg vet at jeg ikke kan, men likevel sliter samvittigheten. Hva ville dere gjort eller sagt hvis dere var i mine sko? Anonymkode: 8ad9e...403 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:06 #2 Del Skrevet torsdag kl 20:06 "Det er jeg ikke villig til å utsette helsa mi for, og jeg synes det er respektløst om du fortsetter å mase." Så hadde jeg ikke brukt en kalori på å tenke på det. Anonymkode: e3b7f...5e3 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:08 #3 Del Skrevet torsdag kl 20:08 Vanskelig å si når vi ikke vet om det faktisk er sammenlignbarn med å løpe maraton med brukket bein. Men uansett hva det er, så er man jo i sin fulle rett til å takke nei til å bli med på ting man ikke har lyst til å prøve. Anonymkode: dd819...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:16 #4 Del Skrevet torsdag kl 20:16 Det er dette syke og uføre opplever på daglig basis når høyresiden gnåler om at uføre burde jo kunne jobbe "litt", "alle kan jobbe litt", "når man VELGER uføretrygd så snylter man på fellesskapet", "staaaaakkars de friske som må betale for de frekke latsabbene", etc etc. Nei hva gjør man? Når priviligerte mennesker har bestemt seg for å ta offerrollen så er det ikke noe å gjøre. Du ender opp som syndebukk uansett. Anonymkode: f8b51...881 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet torsdag kl 21:52 #5 Del Skrevet torsdag kl 21:52 Dårlig samvittighet er noe noen andre gir deg, det er noe du påfører deg helt av deg selv. Jeg får utelukkende dårlig samvittighet hvis jeg ikke er ærlig i hvorfor jeg gjør ting slik jeg vil, hvis jeg faktisk ikke kan gjennomføre noe, vet jeg at dette er en helt korrekt avgjørelse og får dermed ikke dårlig samvittighet. Da er det de andre som har problemer hvis de ikke klarer å respektere det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:54 #6 Del Skrevet torsdag kl 21:54 Driter en lang marsj i personen og går videre i livet. Oppretter absolutt ikke en tråd om den typen personer. Anonymkode: d417f...82d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:58 #7 Del Skrevet torsdag kl 21:58 Får man gjort noe med noe man ikke får gjort noe med da🤣 Anonymkode: 4c4fd...460 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet torsdag kl 21:58 #8 Del Skrevet torsdag kl 21:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Se for deg at en venn vil ha deg med på å løpe maraton, men du har et brukket bein og klarer ikke løpe, noe du også forklarer. Men vennen mener at du kan i det minste prøve, og gir deg skikkelig dårlig samvittighet når du fortsetter å si st du ikke kan. Dette er ikke et ekte scenario, men det jeg står midt oppe i nå er direkte sammenlignbart. Jdg har blitt spurt om å gjøre noe jeg ikke er fysisk i stand til å gjøre. Jeg har prøvd tusen ganger minst, og hver gang har det gått galt. Dette vet vennen min, men fortsetter å spille på samvittigheten min fordi jeg ikke er villig til å prøve. Og jeg sliter. Jeg vil jo så gjerne, men jeg vet at jeg ikke kan, men likevel sliter samvittigheten. Hva ville dere gjort eller sagt hvis dere var i mine sko? Anonymkode: 8ad9e...403 for det første, dette hadde jeg aldri fått dårlig samvittighet for. Jeg hadde bare ignorert det om person ikke klare å forstå, og iallfall ikke fått dårlig samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Hvis jeg ikke kan, får jeg ikke dårlig samvittighet. Hvis folk maser og nekter å forstå, blir jeg irritert. Jo mer irritert jeg blir, desto større avstand tar jeg fra personen. Anonymkode: 49f27...29a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden Jeg får ikke dårlig samvittighet om andre ikke respekterer meg, jeg blir sint. Anonymkode: 6b87b...f1e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden Takk for alle svar Jeg har dessverre veldig lett for å få dårlig samvittighet for alt, så svarene deres hjalp meg til å legge bort den Anonymkode: 8ad9e...403 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Får man gjort noe med noe man ikke får gjort noe med da🤣 Anonymkode: 4c4fd...460 Nei det er håpløst 😂. Da er det bedre å ikke gjøre noe. Sitte stille i båten som det så fint heter 😂. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå