Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg har jobbet på et sted i to år og mistrives med arbeidsoppgavene. Jeg er skapt for mye større ansvar kan jeg nå se. Her er ingen avansemuligheter (offentlig sektor og små oversiktlige forhold). Jeg kjeder meg og er klar for Oslo og en annen stilling. Hvordan holde ut på nåværende sted, noen tips? Jeg søker andre stillinger, i gjennomsnitt ca. 4 pr. måned, i området Oslo/Akershus men det er jo mange søkere til hver stilling. Jeg lurer veldig på hvor lang tid det vil ta før jeg får et intervju og eventuelt en ny jobb...er så lei her jeg er nå. Er noen i samme situasjon eller har noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 28. februar 2006 #2 Del Skrevet 28. februar 2006 Et godt råd er å bruke masse tid på søknaden og cvn. De må være strøkne, både visuelt sett (ja, faktisk!) og innholdsmessig. Jeg hadde f.eks. for lang søknad, og har jobbet nå med å forkorte den før den sendes. Jeg skal låne meg ei bok om jobbsøking, for jeg tror det er ganske mange triks en må kunne for å skrive sånn at en kommer på intervju. Meeeeen, kanskje du heller burde fått råd fra en som faktisk har klart å få seg en jobb? Har søkt bare 8 jobber, jeg, men der var jeg ikke helt match med den de søkte etter, så jeg har ikke ventet å bli kalt inn, heller. Men nå har jeg en søknad inne på en jobb som hadde vært midt i blinken! Lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 28. februar 2006 #3 Del Skrevet 28. februar 2006 Her er noen tips: Du har allerede bestemt deg for å slutte. Du har veiet de positive mot de negativene sidene ved jobben og har funnet ut at det er på tide å gå videre. Du er ikke lengre i tvile-fasen, du har bestemt deg. Flott! I den perioden du har igjen på jobben: La det gå sport i å finne noe positivt hver dag. Det er garantert noe positivt på jobben, selv om du må lete nøye. En grei kollega, en fin blomst, en god kopp te, en oppgave som ikke er helt pyton osv. osv. osv. Etter noen dager så vil du finne ut at det blir litt enklere å være der. For når du leter etter noe positivt, så blir du faktisk litt lettere til sinns. Selv om hovedjobben fremdeles stinker. Prøv! Når det gjelder det å søke ny jobb: Finn ut hva du trenger for å trives på en jobb og søk kun jobber som har dette. Det er jo ingen vits i å søke seg over til en ny traurig jobb! Med andre ord: husk å søke deg til en ny jobb, ikke fra den gamle. Til slutt: Husk at du skal ha attest og referanser fra der du jobber nå. Ikke fall for fristelsen å gjøre en dårlig jobb bare fordi du er lei. Gjør en god jobb til siste stund! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nikita_* Skrevet 28. februar 2006 #4 Del Skrevet 28. februar 2006 Åh...der har du meg for et par mnd. siden...var så lei jobben at jeg holdt på å spy...jeg søkte på alt og ingenting av jobber av ren desperasjon!!!! Plutselig fikk jeg en jobb i fanget...jeg har jobbet i klesbutikk i evigheter, og var så MØKK lei...så kom jeg altså over en jobb som inneholder mye reising...det var perfekt for meg Det var kanskje ikke dette du spurte om,men bare søk så mye du kan...jobb MASSE med søknadene dine og CV'en din...send med et pent bilde av deg selv...lettere for arbeidsgiver når de har et ansikt å forbinde søknaden med... En ting er sikkert; kom deg bort fra jobben du mistrives fra...jobben er 60% av livet ditt! La den være noe positivt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #5 Del Skrevet 28. februar 2006 Tusen takk for svar fra dere. Det hjelper ganske mye å lese om at andre har hatt det på samme måten, eller bare andres synspunkt på det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå