AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Hvor lang tid tar det normalt før innskuddspensjon er oppe å går? Jeg startet i ny jobb, og fikk min første lønn 1.november. fikk beskjed om at jeg kunne sjekke spareappen til DnB for å endre fondsvalg/risiko. Sjekket nå, og ingen pensjon ligger på meg der. Hvor lang tid tar det vanligvis før den er oppe å går? Er det en annen plass jeg finner den først slik at jeg ser den er opprettet? Ingen på jobb kunne svare meg idag. Anonymkode: 0a556...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Hvor lang tid det tar før app er oppe og går, vet jeg ikke. Men pensjon faktureres på forskudd fra forsikringsselskapet. Mange lønnssystem har også automatisk utveksling av opplysninger til forsikringsselskapet. Når du fikk lønn 01.11, sier det ikke noe om når du ble ansatt fra. Når du meldes inn i ordningen, er det ansattdato som legges inn, og det fortas etterberegning. Arbeidsgiver får da en høyere faktura, påfølgende mnd. Anonymkode: d31b0...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Arbeidsforholdet skal meldes inn og arbeidsgiver må gi beskjed til pensjonselskapet at det er en ny ansatt. Det kan ta litt tid før det også registreres pg du "dukker opp" i appen. Gi det en måneds tid før du tar det opp. Du får som regel også beskjed per post eller digipost at det er opprettet kundeforhold/pensjonsparing. Du får allikevel alt riktig oppspart, selv om det er forsinkelse på hva du "ser" i appen. Er du usikker, spør arbeidsgiver. Anonymkode: 6c4fc...723 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Jeg husker ikke hvor jeg leste det, men jeg leste at innskuddspensjonen ligger ca 6 uker etter, så kanskje det vil være sånn ved første innbetaling. Nå har jeg flyttet min til nordnet så kan hende det er litt annerledes, men når jeg får lønn 20. så pleier det å være inne i løpet av i uke -noen ganger lenger. Anonymkode: 58269...278 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden #5 Del Skrevet 13 minutter siden Jeg ble ansatt 1. Oktober. Skal gi det litt lenger tid. Anonymkode: 0a556...7b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå