AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #1 Skrevet 7. november 2024 Skulle hente ut antibiotikaen Doxylin fordi jeg har lungebetennelse, men apoteket var tom for 10 pakninger pga produksjonsproblemer hos produsenten, sa damen bak skranken. Hun sa at hun kunne åpne en pakke med 15 tabletter og ta bort de tre tablettene som jeg ikke trengte, men det ville koste meg 75 kr mer på grunn av at hun da måtte "bryte en pakke". Jeg ba henne sjekke om det var noen andre apotek i nærheten som hadde 10 pakninger, men det var tomt overalt så jeg måtte betale 75,- ekstra siden dette er nødvendig medisin jeg trenger. Jeg spurte hvem som hadde bestemt at kunden måtte betale ekstra når produsenten hadde produksjonsproblemer, men det visste hun ikke. Jeg ble så irritert og kan ikke skjønne at jeg som kunde skal betale 75 kr for for dette😐 Anonymkode: d21a7...0cf 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #2 Skrevet 7. november 2024 Måtte du betale full pris for den antibiotikaen, eller er den subsidiert av staten? Anonymkode: 179ec...a1c 2
Gjest jegerrinne Skrevet 7. november 2024 #3 Skrevet 7. november 2024 Hm her så har de nå bryter opp pakninger og betaler ikke noe ekstra for det
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #4 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skulle hente ut antibiotikaen Doxylin fordi jeg har lungebetennelse, men apoteket var tom for 10 pakninger pga produksjonsproblemer hos produsenten, sa damen bak skranken. Hun sa at hun kunne åpne en pakke med 15 tabletter og ta bort de tre tablettene som jeg ikke trengte, men det ville koste meg 75 kr mer på grunn av at hun da måtte "bryte en pakke". Jeg ba henne sjekke om det var noen andre apotek i nærheten som hadde 10 pakninger, men det var tomt overalt så jeg måtte betale 75,- ekstra siden dette er nødvendig medisin jeg trenger. Jeg spurte hvem som hadde bestemt at kunden måtte betale ekstra når produsenten hadde produksjonsproblemer, men det visste hun ikke. Jeg ble så irritert og kan ikke skjønne at jeg som kunde skal betale 75 kr for for dette😐 Anonymkode: d21a7...0cf Du skyter mot feil person her. Har dog aldri vært borti en slik måte å løse tilsvarende problem på. Leg skal få opp varsel når han skriver ut resept på noe som det er leveringsvansker på. https://www.felleskatalogen.no/medisin/doxylin-actavis-548151 Her er det noe som ikke stemmer. Der er en prisforskjell på kr. 21 mellom en pakke på ti og en pakke på femten tabletter. Enten har ts brukt et annet legemiddel som eksempel eller så har apoteket gjort noe feil. Tar de på apoteket ut tre tabl. Og kaster dem, greit nok, men de kan ikke ta kr. 75 mer når differansen er 21. Anonymkode: 98899...f68
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #5 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Måtte du betale full pris for den antibiotikaen, eller er den subsidiert av staten? Anonymkode: 179ec...a1c Det vet jeg ikke. Dette var en engangsresept på antibiotika, så det går ikke på frikort hvis det var det du tenkte på Ts Anonymkode: d21a7...0cf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #6 Skrevet 7. november 2024 Så merkelig.. Jeg hentet ut hormonspray og pga leveringsproblemer på 1-pk, fikk jeg en 3-pk. Selv om resepten bare var på to.. Anonymkode: 30051...96e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #7 Skrevet 7. november 2024 Høres helt tullete ut at man må betale ekstra for å få utlevert mindre mengde enn det som opprinnelig er i pakken. Jeg fikk en gang utlevert medisin ompakket i en liten plastpose med merkelapp på, fordi jeg skulle ha mindre antall enn det som var i eska. Måtte da ikke betale ekstra for det. Anonymkode: b5858...4d2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #8 Skrevet 7. november 2024 Hvis du trengte 12 tabletter hadde vel ikke en 10 pakning hjulpet deg uansett? Har forøvrig aldri betalt mer de gangene apoteket har måttet brekke en pakke. Anonymkode: 9d052...11b 2 2
Brunhilde Skrevet 7. november 2024 #9 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres helt tullete ut at man må betale ekstra for å få utlevert mindre mengde enn det som opprinnelig er i pakken. Jeg fikk en gang utlevert medisin ompakket i en liten plastpose med merkelapp på, fordi jeg skulle ha mindre antall enn det som var i eska. Måtte da ikke betale ekstra for det. Anonymkode: b5858...4d2 Akkurat det samme har jeg opplevd. Fikk til og med tablettene i en liten plastboks med rødt lokk og betalte ikke en krone ekstra. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #10 Skrevet 7. november 2024 Jeg har opplevd dette da jeg skulle ha Vival, men legen hadde skrevet et antall som ikke tilsvarer noen pakning. Da måtte jeg betale mer. En annen gang hadde jeg resept på Ibux, men de hadde bare større pakninger og da fikk jeg kjøpe en større pakning i stedet. Forstår at det ikke kan gjøres med preparater som Vival, men kan ikke skjønne hvorfor det er slik med antibiotika. Anonymkode: bbf7d...b7f 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #11 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så merkelig.. Jeg hentet ut hormonspray og pga leveringsproblemer på 1-pk, fikk jeg en 3-pk. Selv om resepten bare var på to.. Anonymkode: 30051...96e Hormonspray er vel muligens litt mindre risiko ved å gi ut i større mengde enn andre typer medisin. Det skal godt gjøres å misbruke hormonspray og de færreste har særlig mye igjen for å få ut flere doser. Anonymkode: b5858...4d2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #12 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres helt tullete ut at man må betale ekstra for å få utlevert mindre mengde enn det som opprinnelig er i pakken. Jeg fikk en gang utlevert medisin ompakket i en liten plastpose med merkelapp på, fordi jeg skulle ha mindre antall enn det som var i eska. Måtte da ikke betale ekstra for det. Anonymkode: b5858...4d2 Jeg fikk også en liten plastpose med tabletter og pakningsvedlegg i dag Ts Anonymkode: d21a7...0cf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #13 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du skyter mot feil person her. Har dog aldri vært borti en slik måte å løse tilsvarende problem på. Leg skal få opp varsel når han skriver ut resept på noe som det er leveringsvansker på. https://www.felleskatalogen.no/medisin/doxylin-actavis-548151 Her er det noe som ikke stemmer. Der er en prisforskjell på kr. 21 mellom en pakke på ti og en pakke på femten tabletter. Enten har ts brukt et annet legemiddel som eksempel eller så har apoteket gjort noe feil. Tar de på apoteket ut tre tabl. Og kaster dem, greit nok, men de kan ikke ta kr. 75 mer når differansen er 21. Anonymkode: 98899...f68 Legen sa ingenting til meg at Doxylin i 10 pakninger er vanskelig å oppdrive. Jeg skulle ha ut en 10 pakning som kostet 125 kroner men betalte nesten 200.- Den pakken på 15 tabletter som hun måtte "brekke opp", koster ca 145 kroner på mitt apotek, og jeg betalte over 50 kroner i gebyr, så ergo ble medisinen 75 kroner dyrere fordi produsenten har problemer med produksjonen. Ts Anonymkode: d21a7...0cf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #14 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så merkelig.. Jeg hentet ut hormonspray og pga leveringsproblemer på 1-pk, fikk jeg en 3-pk. Selv om resepten bare var på to.. Anonymkode: 30051...96e Da ble det gjort en feil, du skulle bare fått to av dem. TS, det er store problemer med mange medisiner for tiden. Ditt problem er veldig lite i den sammenhengen. Hvem tenker du ellers skulle betale, apoteket? De tjener veldig lite på å selge medisiner fra før. Anonymkode: ca0d5...f29
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #15 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Legen sa ingenting til meg at Doxylin i 10 pakninger er vanskelig å oppdrive. Jeg skulle ha ut en 10 pakning som kostet 125 kroner men betalte nesten 200.- Den pakken på 15 tabletter som hun måtte "brekke opp", koster ca 145 kroner på mitt apotek, og jeg betalte over 50 kroner i gebyr, så ergo ble medisinen 75 kroner dyrere fordi produsenten har problemer med produksjonen. Ts Anonymkode: d21a7...0cf Det er helt umulig for legen å holde styr på alle medisiner som apoteket kan eller ikke kan ha inne. Anonymkode: ca0d5...f29 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #16 Skrevet 7. november 2024 Du svarer fortsatt ikke på hvordan du skulle fått til kuren din med en 10 pakning da TS, når du trengte 12. Anonymkode: 9d052...11b 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #17 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Legen sa ingenting til meg at Doxylin i 10 pakninger er vanskelig å oppdrive. Jeg skulle ha ut en 10 pakning som kostet 125 kroner men betalte nesten 200.- Den pakken på 15 tabletter som hun måtte "brekke opp", koster ca 145 kroner på mitt apotek, og jeg betalte over 50 kroner i gebyr, så ergo ble medisinen 75 kroner dyrere fordi produsenten har problemer med produksjonen. Ts Anonymkode: d21a7...0cf Igjen, her er det noe som ikke stemmer. Ser du på prisene i linken i innlegget mitt over, så er de prisene du oppgir ikke korrekt. Apotekene har fast prissetting på antibiotika. Å lage en trolletråd på dette bør du holde deg for god til. Hvilken apotekjede er dette og hvilket apotek? Anonymkode: 98899...f68
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #18 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Da ble det gjort en feil, du skulle bare fått to av dem. TS, det er store problemer med mange medisiner for tiden. Ditt problem er veldig lite i den sammenhengen. Hvem tenker du ellers skulle betale, apoteket? De tjener veldig lite på å selge medisiner fra før. Anonymkode: ca0d5...f29 Tenker du jeg burde belært farmasøyten? Kanskje henvist til en anonym bedreviter fra kvinneguiden? Anonymkode: 30051...96e
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #19 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Du svarer fortsatt ikke på hvordan du skulle fått til kuren din med en 10 pakning da TS, når du trengte 12. Anonymkode: 9d052...11b Jeg trengte ti tabletter, men ekspeditøren på apoteket snakket om at hun skulle ta bort tre tabletter fra den pakken hun måtte "brekke". Vet ikke hvorfor hun sa det, men hun var utenlandsk og snakket veldig dårlig norsk. Ts Anonymkode: d21a7...0cf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #20 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er helt umulig for legen å holde styr på alle medisiner som apoteket kan eller ikke kan ha inne. Anonymkode: ca0d5...f29 Jeg skrev det fordi det var en som svarte meg her inne, om at leger har oversikten over hvilke medisiner som er vanskelig å oppdrive. Ts Anonymkode: d21a7...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå