AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #61 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 16.21): Vi vet hva som skal til for at liv lignende vår skal oppstå. Denne tilfeldige plasseringen vi er på, har ikke bare skjedd i våt solsystem når universet er så stort Anonymkode: 14f10...1fd Ekspander Nei, det vet vi ikke. Vi kjenner hva som skal til av miljø, elementer, etc, men vi vet ikke hvordan livet faktisk starter. Derfor er det også helt umulig å si noe om sannsynligheten for liv andre steder. Anonymkode: 1adcb...bc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #62 Del Skrevet 11. november 2024 Det er beregnet mellom 170 til 200 milliarder galakser i universet. Om det er én planet med liv pr galakse, er det bra, det. Anonymkode: 3824f...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #63 Del Skrevet 11. november 2024 Jeg tror ikke noe på at det finnes intelligente vesener der ute. Hvis det finnes liv, så ser jeg for meg noen bakterier. Har ikke lest tråden men lurer på hvorfor i alle dager det er så viktig å finne ut om vi er alene. Hvis det finnes liv, så vet de vel kanskje om oss, eller det er for langt å komme hit... Men hvorfor ta sjansen på å invitere vesener hit, vi vet jo ingen ting om de! Ufattelig naivt å tro at "grønne menn" er vennlig innstilt. Hva gjorde columbus mot urbefolkningen når han "oppdaget" amerika, hva gjorde vikingene når de var ute og plyndret... Finnes det liv, så synes jeg det er ufattelig tåpelig å gjøre de oppmerksom på oss med litt sånn "hei skal vi være venner" innstilling, som om vi var barnehagebarn i sandkassa. Kommer de hit, så må vi være forberedt på at de behandler oss som laverestående vesener, vi kan være som dyr i fjøset for de, og det er ikke sikkert vi kan forsvare oss mot mer avansert teknologi og smartere hjerner. I verste fall da, men jeg tror ikke det finnes andre enn oss altså. Anonymkode: 59875...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #64 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 9.30): Du forstår at det er matematisk umulig for oss å være alene i universet? hvis de har teknologi for å komme hit, så har de teknologi for å gjøre seg usynlig for oss Anonymkode: 14f10...1fd Ekspander Det tror jeg blir vanskelig å regne ut. Anonymkode: 59875...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #65 Del Skrevet 11. november 2024 Karli63 skrev (På 7.11.2024 den 18.40): Du tenker at alle sivilisasjoner ender en gang? Er kjent med tanken om at vi mennesker forsvinner også, men det er jo ikke sikkert da. Jeg tror teknologi kan bare utvikles til et visst punkt, men mennesket kan bestå da. Du kan si, hjernen vår er jo mest utviklet av alt, bedre enn kunstig intelligens osv. noen gang blir, det er peak av hva man kan lage. Du tror mennesket, og romvesener, velger å ende sin eksistens når det har gått en viss tid? Ekspander Menneskehjernen er jo utrolig begrenset Anonymkode: c44b9...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #66 Del Skrevet 11. november 2024 De er her, er superutviklede reisende i tid og er faktisk oss langt inn i fremtiden. Anonymkode: 9fa24...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #67 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 12.01): Menneskehjernen er jo utrolig begrenset Anonymkode: c44b9...fcc Ekspander Men samtidig det mest avanserte vi kjenner i hele universet pr i dag. Anonymkode: 3824f...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #68 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 14.42): Men samtidig det mest avanserte vi kjenner i hele universet pr i dag. Anonymkode: 3824f...a0d Ekspander Men så kjenner vi bare en brøkdel av universet... Anonymkode: c44b9...fcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 11. november 2024 #69 Del Skrevet 11. november 2024 (endret) Det har jo blitt funnet romvesener...til og med vandrende langs veien fordi fartøyet deres krasjet. Roswell er jo velkjent, og det blir selvsagt ikke så mye røyk uten noe ild. En annen mer ukjent hendelse er den i Varginha i Brasil i 1996. På den tiden var alle så opptatt av denne kometen Hale-Bop, som det liksom skulle ligge et romskip bak da. Og omtrent samtidig skjer dette krasjet i Brasil, som er virkelig interessant, og virkelig har kjøtt på beinet. Det er laget dokumentar om det nå som heter Moment of Contact, her er traileren. Anbefales å ta en titt på denne saken altså, vanskelig å bortforklare vitneobservasjonene: Endret 14. november 2024 av Maia70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #70 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 11.55): Jeg tror ikke noe på at det finnes intelligente vesener der ute. Hvis det finnes liv, så ser jeg for meg noen bakterier. Har ikke lest tråden men lurer på hvorfor i alle dager det er så viktig å finne ut om vi er alene. Hvis det finnes liv, så vet de vel kanskje om oss, eller det er for langt å komme hit... Men hvorfor ta sjansen på å invitere vesener hit, vi vet jo ingen ting om de! Ufattelig naivt å tro at "grønne menn" er vennlig innstilt. Hva gjorde columbus mot urbefolkningen når han "oppdaget" amerika, hva gjorde vikingene når de var ute og plyndret... Finnes det liv, så synes jeg det er ufattelig tåpelig å gjøre de oppmerksom på oss med litt sånn "hei skal vi være venner" innstilling, som om vi var barnehagebarn i sandkassa. Kommer de hit, så må vi være forberedt på at de behandler oss som laverestående vesener, vi kan være som dyr i fjøset for de, og det er ikke sikkert vi kan forsvare oss mot mer avansert teknologi og smartere hjerner. I verste fall da, men jeg tror ikke det finnes andre enn oss altså. Anonymkode: 59875...ddb Ekspander Dyr i fjøset skal behandles pent og ikke som laverestående vesener. Anonymkode: eed12...d20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #71 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 14.45): Men så kjenner vi bare en brøkdel av universet... Anonymkode: c44b9...fcc Ekspander Joda, men det er ikke noe argument for at det finnes noe mer "avansert". Fortsatt er hjernen vår det mest avanserte. Anonymkode: 1adcb...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tått Skrevet 12. november 2024 #72 Del Skrevet 12. november 2024 Karli63 skrev (På 7.11.2024 den 18.17): Det ar jo gått 14 millarder år siden the big bang da, og ennå har ingen sivilisasjon klart å lage teknologi til å finne oss. 14 milliarder år uten fremgang! Vi har jo gått fra gamle-dager til romutforskning på 50 år bare, eller 100 kanskje da, men det har gått 14 milliarder år ellers. Det er mulig vi er begrenset av lysets hastighet da, men da viser jo 14 milliarder år at det ikke lar seg gjøre å reise raskere da, vet ikke jeg? Ekspander Og hva tror du gudene til de gamle sumerne i mesopotamia var om ikke utenomjordiske? Ikke bare er de opphavet til de aller fleste religioner på kloden men de skapte mennesket vha genmanipulasjon til den arten vi er i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #73 Del Skrevet 12. november 2024 Maia70 skrev (På 11.11.2024 den 17.04): Det har jo blitt funnet romvesener...til og med vandrende langs veien fordi fartøyet deres krasjet. Roswell er jo velkjent, og det blir selvsagt ikke så mye røyk uten noe ild. En annen mer ukjent hendelse er den i Varginha i Brasil i 1996. På den tiden var alle så opptatt av denne kometen Hale-Bop, som det liksom skulle ligge et romskip bak da. Og omtrent samtidig skjer dette krasjet i Brasil, som er virkelig interessant, og virkelig har kjøtt på beinet. Det er laget dokumentar om det nå som heter Moment of Contact (mener det er navnet), og her er en video om det. Anbefales å ta en titt på denne saken altså, vanskelig å bortforklare vitneobservasjonene: Ekspander Joda, i konspirasjonskretser er det masse røyk uten ild. Det er et helt feil ordtak å bruke her. At det skulle ligge et romskip i halen på en komet er det ikke noe bevis for. Likevel var det en sekt i USA som tok kollektivt selvmord for å bli tatt med i dette angivelige romskipet. Det er tragisk hva folk kan få seg til om de tror fanatisk på konspirasjonsteorier. Når vi er inne på kometer så er det derimot en annen som er interessant og det er 'Oumuamua'. Den var ulik andre kometer vi har observert og det finnes astronomer som mener det an ha vært en del av et utenomjordisk romskip! Det er imidlertid kun spekulasjoner og senere observasjoner viser at den sannsynligvis består av stein og is. Men man vet aldri...! Anonymkode: 1adcb...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2024 #74 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 14.45): Men så kjenner vi bare en brøkdel av universet... Anonymkode: c44b9...fcc Ekspander Uansett. Anonymkode: 3824f...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 12. november 2024 #75 Del Skrevet 12. november 2024 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 9.53): Joda, i konspirasjonskretser er det masse røyk uten ild. Det er et helt feil ordtak å bruke her. At det skulle ligge et romskip i halen på en komet er det ikke noe bevis for. Likevel var det en sekt i USA som tok kollektivt selvmord for å bli tatt med i dette angivelige romskipet. Det er tragisk hva folk kan få seg til om de tror fanatisk på konspirasjonsteorier. Når vi er inne på kometer så er det derimot en annen som er interessant og det er 'Oumuamua'. Den var ulik andre kometer vi har observert og det finnes astronomer som mener det an ha vært en del av et utenomjordisk romskip! Det er imidlertid kun spekulasjoner og senere observasjoner viser at den sannsynligvis består av stein og is. Men man vet aldri...! Anonymkode: 1adcb...bc0 Ekspander Bare sjekk Varginha-historien du. Utrolig at ikke noen her er interessert i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #76 Del Skrevet 14. november 2024 Maia70 skrev (På 12.11.2024 den 14.01): Bare sjekk Varginha-historien du. Utrolig at ikke noen her er interessert i den. Ekspander Har det noe med kometer å gjøre? Anonymkode: 1adcb...bc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 14. november 2024 #77 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 7.59): Har det noe med kometer å gjøre? Anonymkode: 1adcb...bc0 Ekspander Nei, hvorfor skulle det det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #78 Del Skrevet 14. november 2024 Maia70 skrev (På 14.11.2024 den 9.33): Nei, hvorfor skulle det det? Ekspander Siden innholdet i det du siterte stort sett dreide seg om kometer. Men det kan være det jeg skrev om at det i konspirasjonskretser er masse røyk uten ild. Anonymkode: 1adcb...bc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 14. november 2024 #79 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2024 den 9.43): Siden innholdet i det du siterte stort sett dreide seg om kometer. Men det kan være det jeg skrev om at det i konspirasjonskretser er masse røyk uten ild. Anonymkode: 1adcb...bc0 Ekspander Jeg la inn traileren istedenfor den andre videoen nå. Ikke vanskelig å se på to minutter for å se hva det dreier seg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #80 Del Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 17.41): Dyr i fjøset skal behandles pent og ikke som laverestående vesener. Anonymkode: eed12...d20 Ekspander Joda, men likefullt i fangenskap og kan slaktes når det passer. Beklager at jeg er pessimist. Anonymkode: 59875...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå