AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:24 #1 Del Skrevet torsdag kl 16:24 Etter å ha prøvd utallige sofaer fant jeg en som passet alle kriterier. God støtte, sittekomfort og stabilitet. Ny sofa ble bestilt. Den kom som avtalt men kan ikke sammenlignes med butikkmodellen. Rygg og seteputer er mye hardere. Det er som å sitte på en stram trampoline. Sittedybden/seteputer er forkortet med 3 cm som gjør den smalere. Jeg tok puter med til butikken for å måle og ta bilder/dokumentere. En ansatt var enig i at det var stor forskjell. Så kommer butikkansvarlig og protesterer på alt. Hun mener jeg må skylde meg selv og leve med kjøpet. Det er nettopp skummet i putene og sittekomforten de selger dette merket på. Jeg føler meg lurt og kommer ingen vei. (Butikkansvarlig kunne ta sofan tilbake og selge den i butikken men det koster meg 6000 pluss frakt) Er det vanlig?(Forbrukerrådet har en behandlingstid på 10 mnd. 😥) Har en sofa jeg ikke kan bruke. Hva nå? Selge på Finn? Tips? Har sendt epost med dokumentasjon til service kontoret men 0 svar. Anonymkode: 048e0...af6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet torsdag kl 17:10 #2 Del Skrevet torsdag kl 17:10 Tror du bruker litt mye tid i sofaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:21 #3 Del Skrevet torsdag kl 17:21 Det er alt for dårlig! Hadde blitt forbanna om det var meg. Du har ikke fått produktet du kjøpte. At sofaen har en annen størrelse vitner jo faktisk om at du har fått feil produkt, eller at de stiller ut feil modell i butikken. Kan du finne sofaen på leverandørens nettside og sjekke hvor stor den egentlig skal være? Har du åpnet trekket på sofaen og sett at den faktisk er bygget som de har lovt? Er det f.eks dun rundt skumputen, om det er lovet? Kan du namedroppe produsenten av sofaen, selv om du ikke nevner butikken? Hva nøyaktig mente butikksjefen at du kunne skylde deg selv for? Hvordan kan det være din skyld at du kjøpte noe i god tro? Nå ble jeg så provosert 😅 Anonymkode: 32b18...9bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:34 #4 Del Skrevet torsdag kl 17:34 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er alt for dårlig! Hadde blitt forbanna om det var meg. Du har ikke fått produktet du kjøpte. At sofaen har en annen størrelse vitner jo faktisk om at du har fått feil produkt, eller at de stiller ut feil modell i butikken. Kan du finne sofaen på leverandørens nettside og sjekke hvor stor den egentlig skal være? Har du åpnet trekket på sofaen og sett at den faktisk er bygget som de har lovt? Er det f.eks dun rundt skumputen, om det er lovet? Kan du namedroppe produsenten av sofaen, selv om du ikke nevner butikken? Hva nøyaktig mente butikksjefen at du kunne skylde deg selv for? Hvordan kan det være din skyld at du kjøpte noe i god tro? Nå ble jeg så provosert 😅 Anonymkode: 32b18...9bf Produsent er jo ikke nødvendigvis en part i dette, de forholder seg til bestilling. Er jo butikken som ikke gjør jobben sin. men jeg hadde tatt kontakt med produsent og gått gjennom med de om dette er det framviste produktet, og gått videre med butikken. Hva med lokalavisa? Anonymkode: 426e1...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:38 #5 Del Skrevet torsdag kl 17:38 Hva sier butikkens angrerett? Er det en kjede, eller er du prisgitt akkurat denne butikkansvarlige? Anonymkode: 669d8...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:42 #6 Del Skrevet torsdag kl 17:42 En jeg kjenner kjøpte også en sofa med veldig harde puter, han fikk råd om å hoppe på putene, ja helt seriøst! Skummet inni ville da bli mye mykere. Rett fra fabrikk er puteskummet ganske hardt, sofaer utstilt i butikk blir brukt, kunder prøvesitter sofaene og da blir de med tiden mykere og mer behagelige å sitte på. Det ble ikke hopping, men heving av kjøpet. Anonymkode: 96b86...ae1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:45 #7 Del Skrevet torsdag kl 17:45 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva sier butikkens angrerett? Er det en kjede, eller er du prisgitt akkurat denne butikkansvarlige? Anonymkode: 669d8...246 Angrerett har man om man har handlet på nettet, dørsalg eller telefon eller telefon, men her virker det som hun har bestilt sofaen i butikken og da gjelder ikke den. Anonymkode: 86069...9c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:02 #8 Del Skrevet torsdag kl 18:02 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Angrerett har man om man har handlet på nettet, dørsalg eller telefon eller telefon, men her virker det som hun har bestilt sofaen i butikken og da gjelder ikke den. Anonymkode: 86069...9c2 Butikken kan fremdeles ha regler om hvilke regler for bytting eller annet for dem da.. Anonymkode: 669d8...246 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #9 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Produsent er jo ikke nødvendigvis en part i dette, de forholder seg til bestilling. Er jo butikken som ikke gjør jobben sin. men jeg hadde tatt kontakt med produsent og gått gjennom med de om dette er det framviste produktet, og gått videre med butikken. Hva med lokalavisa? Anonymkode: 426e1...6b5 Jeg spurte om produsent fordi jeg har litt innsikt i bransjen, og det kan fort være at det er en bra produsent, som betyr at butikken mest sannsynlig har gjort en feil. Mange selger f.eks modellene sine i grunn og dyp versjon, eller fast og myk. At sofaene blir mykere når de stilles ut er egentlig en myte. Det er svært lite sitting i møblene som stilles ut, og de skiftes ut ofte. Unntaket her er ikea. Anonymkode: 32b18...9bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mmd Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Akkurat samme sak med skeidar for noen år siden. Fikk hevet kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 17.24): Etter å ha prøvd utallige sofaer fant jeg en som passet alle kriterier. God støtte, sittekomfort og stabilitet. Ny sofa ble bestilt. Den kom som avtalt men kan ikke sammenlignes med butikkmodellen. Rygg og seteputer er mye hardere. Det er som å sitte på en stram trampoline. Sittedybden/seteputer er forkortet med 3 cm som gjør den smalere. Jeg tok puter med til butikken for å måle og ta bilder/dokumentere. En ansatt var enig i at det var stor forskjell. Så kommer butikkansvarlig og protesterer på alt. Hun mener jeg må skylde meg selv og leve med kjøpet. Det er nettopp skummet i putene og sittekomforten de selger dette merket på. Jeg føler meg lurt og kommer ingen vei. (Butikkansvarlig kunne ta sofan tilbake og selge den i butikken men det koster meg 6000 pluss frakt) Er det vanlig?(Forbrukerrådet har en behandlingstid på 10 mnd. 😥) Har en sofa jeg ikke kan bruke. Hva nå? Selge på Finn? Tips? Har sendt epost med dokumentasjon til service kontoret men 0 svar. Anonymkode: 048e0...af6 Du har jo åpenbart fått feilproduksjon, eller så har det blitt feil i bestillingen. For en del modeller kan bestilles i forskjellig type komfort/fasthet og setedybde. Sjekk bestillingen opp mot utstillingen. Ring gjerne en annen butikk i samme kjede. Nei, ikke selg på finn. Stå på ditt. Gå tilbake til butikken og gå ikke derfra før saken er løst. De kan fint ta sofaen tilbake og selge på nytt, enhver seriøs butikk ville gjort det. Du kan kontakte sjefen i konsernet. Jeg har gjort det når butikker har gitt gitt ræva kundeservice, og da har det blitt fart på sakene. Anonymkode: c93b9...1a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå