Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2006 #1 Skrevet 27. februar 2006 Kan man bruke det som vanlig smør til matlaging?
Gjest Elfrida Skrevet 28. februar 2006 #2 Skrevet 28. februar 2006 Jepp. Litt saltere enn vanlig smør kanskje, men det er allikevel ikke noe annet en smør.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #3 Skrevet 28. februar 2006 Jeg synes det blir for salt. Jeg ville ikke brukt det om ikke oppskriften din inneholdt vanlig salt, som du da kunne kuttet ut (erstattet med spesialsmøret). Smak på smøret hvor mye saltere det er enn vanlig smør, så kan du avgjøre det selv.
Gjest Elfrida Skrevet 28. februar 2006 #4 Skrevet 28. februar 2006 Så klart man må smake til den maten man lager! I kaker og desserter ville jeg nok ikke brukt Kviteseidsmør. Men det har jo samme egenskaper som smør ellers, ikke slik som enkelte lettmargariner som man ikke kan bruke til steking og baking f.eks., men stort sett bare duger på brødskiva. Og knapt det.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2006 #5 Skrevet 28. februar 2006 Skulle bruke det i saus, og det gikk bra. Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå