AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Del Skrevet 7. november Har vært sykemeldt i 8.5 uker etter en stor operasjon. Fått ny leder imens jeg har vært sykemeldt. Først gang jeg ringte denne for å informere om forlengelse av sykemelding fikk jeg svar på telefon med en gang og hilsen om god bedring. Dette var i uke 3 av SM. Ved senere andledninger har leder ikke svart på tlf, ringt tilbake eller svart på SMS når jeg prøver ta kontakt. Får svar av nestleder som ikke har personalansvar om at vedkommende kan gi beskjed om at jeg ikke kommer og er videre sykemeldt. ikke en eneste gang har leder kontaktet meg ift oppfølging eller for å høre hvordan det går imens jeg har vært borte. Jeg har aldri vært sykemeldt før. Er dette virkelig innafor? Har fått noe informasjon på NAV om «aktivitetsplikt», og er spent på om de da vil be arbeidsgiver følge meg opp mer. Hørte av min mor at det faktisk kan gå «utover» meg da arbeidsgiver heller ikke har laget noen sånn plan for meg på NAV. Vanskelig for meg når jeg ikke får kontakt med vedkommende på sms eller telefon å ta initiativ også. Blir ikke akkurat motivert til å forsøke videre. Jeg har hørt mange kolleger har store problemer med vedkommende allerede, er misfornøyde og det er en sak gjennom fagforbundet. er dette uakseptabelt dårlig oppfølging? Anonymkode: f8e50...db1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Del Skrevet 7. november Skriv e-post (i stede for sms) til leder og be om samtale referer til NAV aktivitetsplikten På den måten kan du lettere dokumentere at leder ikke svarer. Anonymkode: bbe19...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #3 Del Skrevet 7. november Da gjør ikke leder jobben sin. Arbeidsgiver er pliktig til å følge opp sykemeldte og lage aktivitetsplaner så langt det lar seg gjøre, og om det ikke er mulig for arbeidstaker å gjøre noen oppgaver så skal det opplyses om dette. All dette skal gjøres via NAV portalen, og om ikke arbeidsgiver legger inn noe der vil jeg tro du som arbeidstaker kan ne om det via din innlogging på NAV. Tenker det kan være lurt av deg å gå via denne kanalen, så har du ihvertfall dokumentasjon på at du gjør din plikt som arbeidstaker om det blir noen tvil/spørsmål seinere. Anonymkode: 914c8...007 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 7. november #4 Del Skrevet 7. november Du skal følges opp, men aktivitetsplikt/dialogmøter er ikke påkrevd hvis det er tungtveiende medisinske grunner til å ikke gjøre det. Lederen er ny og har sikkert mye å sette seg inn i og da blir du dessverre litt lenger ned på lista hennes. Hun får sykemeldingen via nav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #5 Del Skrevet 8. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har vært sykemeldt i 8.5 uker etter en stor operasjon. Fått ny leder imens jeg har vært sykemeldt. Først gang jeg ringte denne for å informere om forlengelse av sykemelding fikk jeg svar på telefon med en gang og hilsen om god bedring. Dette var i uke 3 av SM. Ved senere andledninger har leder ikke svart på tlf, ringt tilbake eller svart på SMS når jeg prøver ta kontakt. Får svar av nestleder som ikke har personalansvar om at vedkommende kan gi beskjed om at jeg ikke kommer og er videre sykemeldt. ikke en eneste gang har leder kontaktet meg ift oppfølging eller for å høre hvordan det går imens jeg har vært borte. Jeg har aldri vært sykemeldt før. Er dette virkelig innafor? Har fått noe informasjon på NAV om «aktivitetsplikt», og er spent på om de da vil be arbeidsgiver følge meg opp mer. Hørte av min mor at det faktisk kan gå «utover» meg da arbeidsgiver heller ikke har laget noen sånn plan for meg på NAV. Vanskelig for meg når jeg ikke får kontakt med vedkommende på sms eller telefon å ta initiativ også. Blir ikke akkurat motivert til å forsøke videre. Jeg har hørt mange kolleger har store problemer med vedkommende allerede, er misfornøyde og det er en sak gjennom fagforbundet. er dette uakseptabelt dårlig oppfølging? Anonymkode: f8e50...db1 Min erfaring er at det er vanlig. Jeg var sykemeldt 80% i 9 måneder. Min leder hadde en samtale på ca 3 min om det. Ellers så jeg henne knapt i den perioden. jeg ville ikke forventet noe kontakt og heller fokusert på å bli frisk etter operasjonen. Anonymkode: a4577...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 8. november #6 Del Skrevet 8. november Grunnen til at du er sykemeldt er jo relevant her. Er du sterkt medisinert og sengeliggende i 4 måneder så er det liten grunn til at arbeidsgiver skal sette i gang tiltak nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #7 Del Skrevet 8. november Altså, leder er helt fersk i jobben, de har helt sikkert mye å sette seg inn i. Ville ikke forventet allverdens av personlig oppfølging derfra de første månedene? Og om du har hatt en stor operasjon, hvorfor tenker du at du trenger oppfølgingsmøter og en aktivitetsplan? Må du trene på å komme tilbake på jobb? Eller gjelder det bare å bli frisk og så er du tilbake? Anonymkode: 30fe9...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå