AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #1 Skrevet 7. november 2024 Jeg har gått på veggen og er utbrent og deprimert. Da jeg måtte kaste inn håndkleet og sykmelde meg gikk jeg rett i kjelleren. Får samtaler hos akutt-teamet på DPS og har vært der i noen uker nå. De anbefaler hver gang en planlagt innleggelse på en uke. Jeg er så vanvittig sliten, sover dårlig og har vanvittig dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort isteden for å hvile som kroppen trenger. De mener at jeg bruker enorme krefter for å maskere hjemme så det ikke skal gå ut over mann og barn (ungdom). Jeg er veldig i tvil. Tenker at det er begrenset hva de rekker å hjelpe meg med på en uke. Noen som har forsøkt dette og hatt utbytte av det? Jeg frykter også at oppholdet blir forlenget.. Denne samvittigheten spiser meg opp. Anonymkode: 82b6a...59e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #2 Skrevet 7. november 2024 Ta i mot tilbudet om innleggelse. Da får du mulighet til å snakke med profesjonelle folk, hvile ut og nullstille deg. Jeg har også møtt veggen nå, og dps innleggelse ligger i kortene. Jeg håper å få fortgang i det.. for når jeg tror jeg har nådd bunnen ser jeg jo at man kan faktisk komme lenger ned. Det kan begynne med én uke, men de kan forlenge oppholdet hvis det er nødvendig. Lykke til, vi er fler i samme båt❤️ Anonymkode: 64ec5...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #3 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har gått på veggen og er utbrent og deprimert. Da jeg måtte kaste inn håndkleet og sykmelde meg gikk jeg rett i kjelleren. Får samtaler hos akutt-teamet på DPS og har vært der i noen uker nå. De anbefaler hver gang en planlagt innleggelse på en uke. Jeg er så vanvittig sliten, sover dårlig og har vanvittig dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort isteden for å hvile som kroppen trenger. De mener at jeg bruker enorme krefter for å maskere hjemme så det ikke skal gå ut over mann og barn (ungdom). Jeg er veldig i tvil. Tenker at det er begrenset hva de rekker å hjelpe meg med på en uke. Noen som har forsøkt dette og hatt utbytte av det? Jeg frykter også at oppholdet blir forlenget.. Denne samvittigheten spiser meg opp. Anonymkode: 82b6a...59e Får d tilbud om hjelp, så er du heldig, og bør takke ja. Du brenner jo lyset i begge ender, og klarer ikke selv å se hvordan du holder på, eller å sette foten ned. Ved å bli innlagt må andre ta ansvar hjemme, andre må se alt det usynlige hjemmearbeidet du har gjort, og ordne opp selv. Du får og ro til å se at de hjemme overlever uten deg, du får avstand til det som skjer på privaten, og kanskje får du og hjelp med å se verden på en annen måte. Ikke alle får tilbudet du har fått, føl deg privilegert og si ja takk. Anonymkode: f9d81...248 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #4 Skrevet 7. november 2024 Jeg hadde god hjelp av kortvarig innleggelse. Du blir tatt ut av ditt vanlige miljø, og for meg var den frikoblingen det som skulle til for å fokusere på søvn og hvile. Anonymkode: 74e93...b4f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #5 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har gått på veggen og er utbrent og deprimert. Da jeg måtte kaste inn håndkleet og sykmelde meg gikk jeg rett i kjelleren. Får samtaler hos akutt-teamet på DPS og har vært der i noen uker nå. De anbefaler hver gang en planlagt innleggelse på en uke. Jeg er så vanvittig sliten, sover dårlig og har vanvittig dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort isteden for å hvile som kroppen trenger. De mener at jeg bruker enorme krefter for å maskere hjemme så det ikke skal gå ut over mann og barn (ungdom). Jeg er veldig i tvil. Tenker at det er begrenset hva de rekker å hjelpe meg med på en uke. Noen som har forsøkt dette og hatt utbytte av det? Jeg frykter også at oppholdet blir forlenget.. Denne samvittigheten spiser meg opp. Anonymkode: 82b6a...59e Innleggelse vil hjelpe deg hvile/sove, ikke annet på 1 uke. Men høres ut som du trenger nettopp søvn og hvile. Ingen kan tvinge deg være lengre, tvert i mot de vil ha folk fort ut så neste får en sengeplass🙈 Anonymkode: 70920...83c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #6 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De mener at jeg bruker enorme krefter for å maskere hjemme så det ikke skal gå ut over mann og barn (ungdom). Jeg er veldig i tvil. Tenker at det er begrenset hva de rekker å hjelpe meg med på en uke. Noen som har forsøkt dette og hatt utbytte av det? Jeg frykter også at oppholdet blir forlenget.. Denne samvittigheten spiser meg opp. Anonymkode: 82b6a...59e Jeg tenker du bør gi innleggelse et forsøk. Så får du se i løpet av uken om det hjalp eller ikke. Har selv vært innlagt. Og min erfaring er at hvordan folk takler å være innlagt varierer fra person til person. Noen blir bedre, noen ikke. Det var også et psykologene mine sa til meg og de anbefalte meg derfor å gi det er forsøk. Det er jo frivillig innleggelse, så du trenger ikke være der en hel uke om du føler det blir feil. Anonymkode: 9f562...f0c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #7 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Innleggelse vil hjelpe deg hvile/sove, ikke annet på 1 uke. Men høres ut som du trenger nettopp søvn og hvile. Ingen kan tvinge deg være lengre, tvert i mot de vil ha folk fort ut så neste får en sengeplass🙈 Anonymkode: 70920...83c Når j ble innlagt ble jeg ensa mer utslitt pga samtsler og mas og utredning og aktivisering 😔 Anonymkode: 2c235...d81
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #8 Skrevet 7. november 2024 Ja, jeg har veldig god erfaring med det. Var frivillig innlagt i to uker i forbindelse med en livskrise. Husker tilbake på det som en god opplevelse. Anonymkode: bd2fb...16b 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #9 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har gått på veggen og er utbrent og deprimert. Da jeg måtte kaste inn håndkleet og sykmelde meg gikk jeg rett i kjelleren. Får samtaler hos akutt-teamet på DPS og har vært der i noen uker nå. De anbefaler hver gang en planlagt innleggelse på en uke. Jeg er så vanvittig sliten, sover dårlig og har vanvittig dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort isteden for å hvile som kroppen trenger. De mener at jeg bruker enorme krefter for å maskere hjemme så det ikke skal gå ut over mann og barn (ungdom). Jeg er veldig i tvil. Tenker at det er begrenset hva de rekker å hjelpe meg med på en uke. Noen som har forsøkt dette og hatt utbytte av det? Jeg frykter også at oppholdet blir forlenget.. Denne samvittigheten spiser meg opp. Anonymkode: 82b6a...59e Jeg har vært på slike opphold i forbindelse med alvorlige depresjoner. Råder deg til å takke ja. Du får alle måltider servert, rent sengetøy, noen å snakke med og ro. Du får et pusterom med null forpliktelser og du kan være deg selv uten å late som du er verken bedre eller værre enn du er. Du får hvilt og ladet på en helt annen måte enn hjemme. Anonymkode: 73cae...09a
Tradegy Skrevet 7. november 2024 #10 Skrevet 7. november 2024 (endret) Jeg ble innlagt på akuttpsyk i går og har sovet en hel natt. Husker ikke sist det skjedde.... Takk ja til ivaretakelse og omsorg. Det handler om å få hjelp til å hjelpe seg selv. Dernest kan man være der for andre. Du overtenker og ser kun hindring og ikke hjelp. Da lærer du heller aldri å forebygge for større kriser. Man får et hèlt annet tilgang til positive tanker, når man får restituert. ❤️ Endret 7. november 2024 av Tradegy 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #11 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg har vært på slike opphold i forbindelse med alvorlige depresjoner. Råder deg til å takke ja. Du får alle måltider servert, rent sengetøy, noen å snakke med og ro. Du får et pusterom med null forpliktelser og du kan være deg selv uten å late som du er verken bedre eller værre enn du er. Du får hvilt og ladet på en helt annen måte enn hjemme. Anonymkode: 73cae...09a Var bare mas da jeg var innlagt 😔 Anonymkode: 2c235...d81
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #12 Skrevet 7. november 2024 Jeg har vært planlagt innlagt to ganger, og jeg synes det var mer slitsomt enn å være hjemme. Dagene var stappfulle av aktiviteter, selv om man ikke trengte å være med på alt. Var jo mer sliten når jeg kom hjem, enn når jeg dro. Anonymkode: fd834...ba2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #13 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har gått på veggen og er utbrent og deprimert. Da jeg måtte kaste inn håndkleet og sykmelde meg gikk jeg rett i kjelleren. Får samtaler hos akutt-teamet på DPS og har vært der i noen uker nå. De anbefaler hver gang en planlagt innleggelse på en uke. Jeg er så vanvittig sliten, sover dårlig og har vanvittig dårlig samvittighet for alt jeg burde ha gjort isteden for å hvile som kroppen trenger. De mener at jeg bruker enorme krefter for å maskere hjemme så det ikke skal gå ut over mann og barn (ungdom). Jeg er veldig i tvil. Tenker at det er begrenset hva de rekker å hjelpe meg med på en uke. Noen som har forsøkt dette og hatt utbytte av det? Jeg frykter også at oppholdet blir forlenget.. Denne samvittigheten spiser meg opp. Anonymkode: 82b6a...59e Om innleggelsen skal vare en uke, så kan du vel skrive deg ut selv, etter 2-3 dager om du finner ut at dette er feil? Om de kan forlenge om du trenger være lengre, vet ikke, så spør dem. Anonymkode: f9d81...248
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #14 Skrevet 7. november 2024 Hi: Tusen takk for gode svar. Jeg tror dette handler mer om at jeg som ung voksen og før jeg fikk barn var innlagt noen ganger. Utrolig god hjelp da, og evig takknemlig. Men da akuttinnleggelse og lengre opphold. Jeg ser absolutt ikke ned på andre som trenger flere innleggelser i løpet av sine liv. Men hos meg har det gått «sport» i at jeg aldri vil inn igjen. Føler at det blir et stort personlig nederlag. Men igjen, ville ALDRI tenkt dette om andre. Føler bare ikke at jeg er «der» nå. Takk igjen for svar. Jeg heller mot å takke ja nå. ❤️ Anonymkode: 82b6a...59e 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #15 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hi: Tusen takk for gode svar. Jeg tror dette handler mer om at jeg som ung voksen og før jeg fikk barn var innlagt noen ganger. Utrolig god hjelp da, og evig takknemlig. Men da akuttinnleggelse og lengre opphold. Jeg ser absolutt ikke ned på andre som trenger flere innleggelser i løpet av sine liv. Men hos meg har det gått «sport» i at jeg aldri vil inn igjen. Føler at det blir et stort personlig nederlag. Men igjen, ville ALDRI tenkt dette om andre. Føler bare ikke at jeg er «der» nå. Takk igjen for svar. Jeg heller mot å takke ja nå. ❤️ Anonymkode: 82b6a...59e Tenker du at du heller skal gå til du stuper, da? Alternativet om du skal fortsette å være «flink pike» kan bli at du stuper og må tvangsinnlegges. Da har du en enda brattere kurve for å bli friskere igjen. Anonymkode: f9d81...248
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #16 Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hi: Tusen takk for gode svar. Jeg tror dette handler mer om at jeg som ung voksen og før jeg fikk barn var innlagt noen ganger. Utrolig god hjelp da, og evig takknemlig. Men da akuttinnleggelse og lengre opphold. Jeg ser absolutt ikke ned på andre som trenger flere innleggelser i løpet av sine liv. Men hos meg har det gått «sport» i at jeg aldri vil inn igjen. Føler at det blir et stort personlig nederlag. Men igjen, ville ALDRI tenkt dette om andre. Føler bare ikke at jeg er «der» nå. Takk igjen for svar. Jeg heller mot å takke ja nå. ❤️ Anonymkode: 82b6a...59e Så bra du heller mot å takke ja. Som nevnt tidligere så kan du alltids tidligere hjem om du i løpet av oppholdet finner ut at det blir feil. Så du har ingenting å tape på å takke ja. Samtidig som flere har sagt, så er det selvsagt ingen garanti for at oppholdet løser problemene dine. Psykisk helse er temmelig komplisert. Så man vet ofte ikke hva som fungerer før man har prøvd. Anonymkode: 9f562...f0c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #17 Skrevet 8. november 2024 Jeg har hatt flere ukesopphold. Har aller best effekt av de som er 10-14 dager. Men 7 dagers innleggelsene har ikke vært bortkastet. Anonymkode: 90e4a...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå