Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på privat ultralyd hos en gynokolog som er spesialist på fødsel og infertilitet. Hun sa hun var ganske sikker på kjønnet. Er ikke det veldig tidlig? Stemte det for andre som fikk tippet kjønn så tidlig?

Anonymkode: 54a9b...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo det er veldig tidlig, ville ikke stolt på det. 

Anonymkode: 2ede4...1af

Skrevet

Det er minst to uker for tidlig, hadde ikke satt noen som helst lit til det 

Anonymkode: f673c...fca

Skrevet

Det er et sjansespill. Har en venninne som var til spesialist på ul (pga risikosvangerskap) i uke 12, der de sa det var gutt. Var jente. Hørt om andre også. Godt mulig treffsikkerheten er over 50 prosent, men ville ikke kjøpt inn kjønnsspesifikt utstyr. 

Anonymkode: 67b9d...39b

Skrevet

Jeg hadde en tråd her inne for noen måneder siden om akkurat det samme. Legen sa at han var 80% sikker på gutt i uke 10. På ultralyd i uke 15 og 19 har det blitt bekreftet at det er en jente 😅 Skjønner ikke hvorfor de holder uttaler seg om slikt i uke 10, det var ikke noe jeg etterspurte, han spurte om jeg ville vite. 

Anonymkode: df711...8f0

Skrevet

Skjønner ikke hva de får ut av å drive og tippe på den måten der, ikke er det imponerende om de treffer riktig (50% sjanse) og bare irriterende om de tar feil.

Ulovlig er det også.

Anonymkode: 232d9...746

Skrevet

Ville ikke stolt på det, nei.

Anonymkode: 770d0...1af

Skrevet

Bioteknologiloven sier 

§ 4-5.Opplysning om kjønn før 12. svangerskapsuke

Opplysning om fosterets kjønn før 12. svangerskapsuke som fremkommer ved fosterdiagnostikk eller annen undersøkelse av fosteret, skal bare gis dersom kvinnen er bærer av alvorlig kjønnsbundet sykdom.

Rart en spesialist ikke har fått med seg dette. 

Anonymkode: ae612...ebd

• Liker 3
Skrevet

Uke 10 er altfor tidlig, i beste fall kan de indikere 40/60 for det ene eller det andre men jeg ville tatt det med en stor klype salt ;) 

Anonymkode: cd58b...131

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...