Mezzosoprena Skrevet 9. november 2024 #21 Del Skrevet 9. november 2024 "Dette dette kampen du ønsker å ta, koste hva det koste vil?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #22 Del Skrevet 9. november 2024 Hermosa skrev (4 timer siden): Hva betyr "høyen"? En høy, høyen, høyer, høyene. https://naob.no/ordbok/høy_2 Anonymkode: 44293...d86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #23 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingen som faller av kjepphesten Anonymkode: 5a266...d2d Var det innlegget ditt, om kjepphesten, jeg diskuterte? Anonymkode: fbbbc...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 9. november 2024 #24 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen som faller av kjepphesten Anonymkode: 5a266...d2d Nei, det stemmer. Man rir/har kjepphester, det betyr at man stadig vender tilbake til en sak og snakker om den ved mange anledninger. AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Var det innlegget ditt, om kjepphesten, jeg diskuterte? Anonymkode: fbbbc...7d3 Du brukte et feil uttrykk, du ble rettet på. Man rir kjepphester og man sitter på sin høye hest, noe som betyr at man er overlegen. Jeg kan ikke huske å ha hørt at man faller av verken kjepphester eller høye hester. Man kan, derimot, be noen om å komme seg ned fra sin høye hest, altså slutte å være så overlegen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 10. november 2024 #25 Del Skrevet 10. november 2024 Flere gode forslag her. Jeg tror jeg ville gått for velg dine kamper med omhu. Det er iallfall et innarbeidet uttrykk, og betydningen er langt på vei den samme. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #26 Del Skrevet 10. november 2024 «Man må velge sine kampsaker»…eller noe sånt Anonymkode: 41783...8a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #27 Del Skrevet 10. november 2024 Pawn Hearts skrev (28 minutter siden): Flere gode forslag her. Jeg tror jeg ville gått for velg dine kamper med omhu. Det er iallfall et innarbeidet uttrykk, og betydningen er langt på vei den samme. Beste hittil. Forresten tror jeg ikke uttrykket i startinnlegget er et ordtak i ordets rette betydning, men et fast uttrykk. Alle ordtak er faste uttrykk, men ikke alle faste uttrykk er ordtak. Anonymkode: 76af8...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå