AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #1 Del Skrevet 7. november 2024 Sikkert rart spørsmål, men er ny på Finn.. laget en profil der, og la ut noen småting for salg (typ 50-100-150 kroners pynteting og sånn) Nå har jeg fått masse mailer fra folk som vil kjøpe dette. Noen er spørsmål om varen fremdeles er tilgjengelig, andre om jeg kan tenke meg å selge med Fiks ferdig i stedet for osv. Disse meldingene har ikke komet via Finn, men som vanlig Mail… Kjenner at jeg er litt skeptisk, og spesielt når det er bittelitt halvdårlig språk.. er det scam eller vanlig at folk kontakter selger direkte sånn? Anonymkode: 88928...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 7. november 2024 #2 Del Skrevet 7. november 2024 Mailadressen din ligger inne på profilen din hos Finn, så du får mail når de sender deg melding via Finn for at du skal få vite det. Jeg har appen, og da får jeg meldinger der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #3 Del Skrevet 7. november 2024 Hanne67 skrev (Akkurat nå): Mailadressen din ligger inne på profilen din hos Finn, så du får mail når de sender deg melding via Finn for at du skal få vite det. Jeg har appen, og da får jeg meldinger der også. Ingen meldinger via Finn, men rett i mailboksen min… avsender adressene er Gmail/hotmail adresser, og består av tall/bokstaver… Den ene jeg har fått via Finn så står det i mailoverskriften feks «Hanne67 via Finn.no» og avsenderadresse er noreply@finn…. Anonymkode: 88928...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 7. november 2024 #4 Del Skrevet 7. november 2024 Det er forsøk på svindel. kast dem i søppelposten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #5 Del Skrevet 7. november 2024 Tusen takk! 😊😊 Vet du hvordan jeg kan unngå sånt i fremtiden? Anonymkode: 88928...448 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #6 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk! 😊😊 Vet du hvordan jeg kan unngå sånt i fremtiden? Anonymkode: 88928...448 Ikke ha mailadressen synlig. Jeg skjuler den for å unngå dette. Jeg får kun mld via finn. Anonymkode: 0f284...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 7. november 2024 #7 Del Skrevet 7. november 2024 Jeg har også fått et par sånne, det er svindelforsøk (men jeg forstår ikke hvordan de får tilgang til e-postadressen min). Jeg bare sletter dem. Alt skal gå gjennom Finn, selv om du også får varsel på e-posten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #8 Del Skrevet 7. november 2024 Jeg har fått flere sånne mail, er sikkert en med nesten samme mailadresse som meg , som selger mye på Finn. Det jeg har lagt merke til at alle tilsynelatende har vanlige norske navn, mens mailadressene er alle mulige rare tall og bokstavkombinasjoner, så helt klart svindelforsøk. Anonymkode: 29c06...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #9 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sikkert rart spørsmål, men er ny på Finn.. laget en profil der, og la ut noen småting for salg (typ 50-100-150 kroners pynteting og sånn) Nå har jeg fått masse mailer fra folk som vil kjøpe dette. Noen er spørsmål om varen fremdeles er tilgjengelig, andre om jeg kan tenke meg å selge med Fiks ferdig i stedet for osv. Disse meldingene har ikke komet via Finn, men som vanlig Mail… Kjenner at jeg er litt skeptisk, og spesielt når det er bittelitt halvdårlig språk.. er det scam eller vanlig at folk kontakter selger direkte sånn? Anonymkode: 88928...448 Enten har du gjort en feil i registreringen din på Finn.no slik at mailadressen din er synlig i annonsen, da er du utsatt for svindel, eller så forstår du ikke systemet til Finn. Du får melding i innboksen din på e-post når noen svarer på annonsen din. Anonymkode: 8c255...615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #10 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 13.54): Tusen takk! 😊😊 Vet du hvordan jeg kan unngå sånt i fremtiden? Anonymkode: 88928...448 Når du oppretter en annonse kan du krysse av for "Ikke vis profilbilde og lenke til profilsiden før kjøperen tar kontakt med meg". Anonymkode: 29767...42d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå