Gå til innhold

Tomatpuré på tube, holdbarhet i kjøleskap åpnet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns tomatpuré på tube virker ok å spise etter ganske lang tid i åpnet tilstand i kjøleskapet. 

Kommer ikke muggvekst og annet synlig på, som sier at dette ikke er spisbart. 

Hvor lenge kan man ha dette i kjøleskapet og spise det trygt? 

Anonymkode: 8e2e7...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Til den er tom, ville jeg si.. 

Anonymkode: af702...157

Det prinsippet følger jeg også 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Taluno skrev (3 timer siden):

Mutti opplyser om 20 dagers holdbarhet etter åpning. 

Oj, har sikkert hatt mine i opptil ett år.

Anonymkode: f20b5...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oj, har sikkert hatt mine i opptil ett år.

Anonymkode: f20b5...25e

Hvis du bruker så lite tomatpure, så bør du vurdere fryse ned istedenfor 😊 det er veldig lite utenom tørrvarer som tåler stå åpent i ett år.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (1 minutt siden):

Hvis du bruker så lite tomatpure, så bør du vurdere fryse ned istedenfor 😊 det er veldig lite utenom tørrvarer som tåler stå åpent i ett år.

Det er kork på tuben, står ikke åpen da… har hatt mine i flere mnd i hvert fall, uten problem

Anonymkode: c165c...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er kork på tuben, står ikke åpen da… har hatt mine i flere mnd i hvert fall, uten problem

Anonymkode: c165c...49b

Når du har åpnet en hermetikkboks er den åpnet, uansett om du har lokk/kork på. Poenget med "etter åpning" er at man har brutt den beskyttende barrieren, og produsent ikke garanterer for eventuell bakterievekst lengre.

Men du gjør som du vil, jeg bare sier hva produsenten oppgir som holdbarhetstiden, som vanligvis er basert på omfattende prøvetaking. Jeg fryser ned ting jeg åpner og vet at jeg neppe kommer til å bruke før lenge etter holdbarhetsdatoen er utløpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-venter- skrev (På 7.11.2024 den 15.58):

Til den er tom. Kjøper derfor bare på tube. 

For et fantastisk produkt. 🙂

Anonymkode: 8e2e7...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder trolig i årevis, så ikke noe problem. 

Vil du ta vare på miljøet, og spare penger, bør du gi mer eller mindre totalt blaffen i holdbarhetsdatoer på det meste bortsett fra rått kjøtt og rå fisk.

Hvis du fjerner eventuell mugg og resten lukter, ser ut, og smaker normalt, så kjør på. I hvert fall trygt så lenge det blir varmebehandlet ved koking eller steking i panne eller stekeovn.

Anonymkode: bb32e...e6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Holder trolig i årevis, så ikke noe problem. 

Vil du ta vare på miljøet, og spare penger, bør du gi mer eller mindre totalt blaffen i holdbarhetsdatoer på det meste bortsett fra rått kjøtt og rå fisk.

Hvis du fjerner eventuell mugg og resten lukter, ser ut, og smaker normalt, så kjør på. I hvert fall trygt så lenge det blir varmebehandlet ved koking eller steking i panne eller stekeovn.

Anonymkode: bb32e...e6b

Relativt enig, men er ikke alt man kan lukte å smake på for sjekke om er bra. Samt flere ting hvor koking ikke hjelper.

Anonymkode: a99df...201

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt tomatpure på tube. Tomater er syrlige og tar opp metall fra metallbeholdere. Jeg kjøper alltid på glass, Stavland's har en god en som man også får økologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...