AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Del Skrevet 7. november Jeg er egentlig bare etter suksesshistorier, men er åpen om å høre om alle sin erfaring. Skal utredes for endo om en måned. Eneste symptomer jeg har er smerter ved eggløsning og spotting. Jeg er veldig stresset for operasjonene, og håper virkelig jeg blir gravid etter den. Er det noen som vet hvor lang tid etter operasjon man kan gjøre hverdagslige ting? Bor i en hus med soverom oppe, går det feks å gå opp og ned trapper. Er det noe jeg bør forberede til operasjon dagen og etter? All tips tas godt imot❤️ Anonymkode: f73ff...6a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #2 Del Skrevet 7. november Jeg har tatt laparoskopi mellom etter første fødsel. Har endo og adeno. Jeg har alltid hatt store blødninger og smerter. Men etter fødsel var det konstant vondt. Så ble jeg innvilget lap. Da anbefalte de meg å prøve igjen rett etter det hvis ikke jeg var ferdig med å få barn. Jeg ble gravid en måned etter. 🥳 Anbefaler deg å ha en ledsager etter operasjonen og ta det helst med ro i ettertiden. Luftsmerter på skuldrene var det verste. Men jeg hadde en to åring som løp rundt omkring og kunne ikke helt ta det med ro. Masse lykke til! 🍀 Anonymkode: 17d03...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november #3 Del Skrevet 8. november Hvordan har du fått utredning? Er det lapraskopi? Jeg har alle symptomene på endo, har også vært gjennom 4 negative IVF, men får fortsatt avslag. Anonymkode: a90e6...717 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #4 Del Skrevet 9. november Jeg var frisk og rask et par dager etter min operasjon, men jeg regner med at det kanskje henger sammen med hvor mye endometriosevev de finner og fjerner, og kanskje hvor vevet er? Og det spiller jo igjen inn på hvor lenge du er i narkose, som igjen har noe å si for hvor lenge du føler deg utslått. Jeg var i god form allerede samme dag, og var veldig overrasket over det. Men det var nok fordi at jeg var i narkose såpass kort tid sammenlignet med tidligere operasjoner med laaang narkosetid (for helt andre ting en endometriose altså). Gravid er jeg også, men med IVF (her var alderen, og ikke endo og PCOS, avgjørende for å hoppe på IVF når vi endelig bestemte oss for å satse) ☺️ Anonymkode: 54575...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #5 Del Skrevet 9. november Kan forresten legge til at den operasjonen mot endometriose var i 2021, så antageligvis har jeg godt med endometriosevev nå, siden det er kronisk og kommer tilbake uten (og kanskje til og med med? 🤷♀️) medisinsk behandling (noe jeg ikke har benyttet meg av) 😊 Anonymkode: 54575...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #6 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 10.53): Jeg er egentlig bare etter suksesshistorier, men er åpen om å høre om alle sin erfaring. Skal utredes for endo om en måned. Eneste symptomer jeg har er smerter ved eggløsning og spotting. Jeg er veldig stresset for operasjonene, og håper virkelig jeg blir gravid etter den. Er det noen som vet hvor lang tid etter operasjon man kan gjøre hverdagslige ting? Bor i en hus med soverom oppe, går det feks å gå opp og ned trapper. Er det noe jeg bør forberede til operasjon dagen og etter? All tips tas godt imot❤️ Anonymkode: f73ff...6a2 Hvilken type operasjon skal du ha? Hvem/hvilket sykehus skal operere deg? Hvor mye du klarer etterpå er helt avhengig av kroppen din. Du bør ha varmeflaske for varmt vann hjemme til å legge på skuldrene ved luftsmerter etter gassen de setter inn ved kikkhulsoperasjon. Anonymkode: ea8a4...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Jeg opererte for 7 år siden. Det var smertefullt i etterkant, men mest pga luftsmerter. Så fort luften forsvinner syns jeg ikke det var noe smerter. Ikke ha noen store planer dagene i etterkant, så går det helt fint:-) Jeg ble gravid 8 mnd etter vi startet å prøve☺️ Anonymkode: e559e...326 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Hei TS, jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du ble henvist videre når du bare har disse to symptomene? Var det andre grunner til mistanke? Spør fordi jeg også har mistenkt endo, men har ingen av de vanlige endometriosesymptomene, så legen vil ikke henvise meg til gynekolog en gang. Har også eggløsningssmerter og fertilitetsproblemer. Anonymkode: 4f073...1d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå