Gå til innhold

Dere som har gått ned i vekt med lavkarbo ,hva spiser dere en typisk dag ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei :) dere som har vært overvektig og som har gått ned med lavkarbo ,hva spiser dere en typisk dag ? Hilsen dame 35.

Anonymkode: 43063...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Store mengder egg. Kjøtt av forskjellige slag, fete meieriprodukter og litt frukt.

Anonymkode: 9949e...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Store mengder egg. Kjøtt av forskjellige slag, fete meieriprodukter og litt frukt.

Talk for svar ;) du spiser kanskje ikke slik at du er i ketose siden du spiser frukt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke overvektig, men mistet likevel en del vannvekt/overflødig da jeg kuttet ut mye karbohydrater. Jeg spiser fortsatt litt frukt og bær, og grønnsaker. Spiser både gulrot og søtpotet, som er høykarbo grønt. Men spiser ikke belgfrukter, quinoa, korn, slike ting.

Så det går i smoothie, hvor jeg bruker både mandler og frukt/bær, variasjoner av egg, diverse kjøtt og fisk, og litt meieri (fullfett). 

Drikker godt med vann, og de første ukene drakk jeg elektrolytter daglig fordi jeg ble lettere dehydrert i overgangsfasen. 

Anonymkode: 60eef...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Talk for svar ;) du spiser kanskje ikke slik at du er i ketose siden du spiser frukt?

Ja, jeg prøver å unngå ketose. Av sosiale grunner spiser jeg karbohydrater av og til, og når jeg da ikke spiser det ellers går jeg inn og ut av ketose, og da får jeg ekstremt dårlig ånde. Den vanlige ketoånden blir ofte bedre hvis man holder seg i ketose over tid, men det er altså ikke så praktisk for meg. Litt frukt hver dag gjør susen uten at jeg får kick på sukker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: eggerøre

Lunsj: knekkebrød med makrell i tomat og majones, eventuelt også kokte egg.

Middag: kjøtt og grønnsaker (ikke rotgrønnsaker eller mais)

Anonymkode: cb628...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Frokost: eggerøre

Lunsj: knekkebrød med makrell i tomat og majones, eventuelt også kokte egg.

Middag: kjøtt og grønnsaker (ikke rotgrønnsaker eller mais)

Anonymkode: cb628...0b4

Hvilke knekkebrød bruker du ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever kanskje moderat lavkarbo og har gått ned mye i vekt.  (Jeg har diabetes 2, slik at karboredusert kosthold er en nødvendighet, og blodsukker har på kort tid blitt helt perfekt.)

Til frokost spiser jeg et knekkebrød med proteinrikt pålegg og grønnsaker.  Til lunsj stort sett salat med proteiner (reker, kjøttboller, fetaost, tunfisk, spekemat+++), nøtter osv.  Til middag fisk eller kjøtt med grønnsaker og litt linser og bønner.  Kan også bruke litt dressing/marinade etc., uten å tenke på karbohydratinnholdet der.  Hvis jeg er veldig sulten på kvelden kan jeg gjerne bruke  salatblader som "fartøy" for pålegg.

Jeg har stort sett ingen begrensninger på grønnsaker (er ikke så glad i kokte grønnsaker, dog).  Ikke poteter.  Spiser litt bær, men ikke frukt.  (Når jeg er på besøk, noe som skjer sjelden, spiser jeg det som blir servert, også et lite vanlig kakestykke uten at blodsukkeret stiger spesielt mye.)  Tåler dessverre ikke egg så godt, da veldig mye av brøderstatninger spesielt inneholder mengder med egg.  På lørdagskvelden eksempelvis litt lasagne med salat til.  

Nå er min vekt blitt OK, slik at det er primært for blodsukkeret jeg lever lavkarbo.

Anonymkode: 1ab40...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg, avokado, grønnssaker, bær ,nøtter, kjøtt , kylling , salat. 
det meste effektive jeg har gjort er 10 dagers eggfaste. 

Anonymkode: b74e5...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 9.48):

Hei :) dere som har vært overvektig og som har gått ned med lavkarbo ,hva spiser dere en typisk dag ? Hilsen dame 35.

1 Cottage cheese og kesam med frø og bittelitt nøtter og bær til lunsj

2 Hva som helst til middag, men jeg dropper karbohydrat- kilden og erstatter den med grønnsaker

3 Hvis jeg spiser kvelds så er det ofte det samme som til lunsj

Anonymkode: fbc3f...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...