AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #1 Del Skrevet i går, 07:22 Kanskje lett å ikke tenke på det da det kanskje ikke er så spennende. Er vel kanskje opplagt at den blir stående på samme nivået? At den skal ned ser jeg ikke for meg og at den skal opp kan jeg heller ikke skjønne. Norges bank avventer vel det hele denne gangen her og lar den forbli på dagens nivå? Anonymkode: 04844...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:25 #2 Del Skrevet i går, 07:25 Det som blir spennende med dagens rentemøte er å høre hva de ser for seg fremover. Anonymkode: 2a37c...68b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:26 #3 Del Skrevet i går, 07:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje lett å ikke tenke på det da det kanskje ikke er så spennende. Er vel kanskje opplagt at den blir stående på samme nivået? At den skal ned ser jeg ikke for meg og at den skal opp kan jeg heller ikke skjønne. Norges bank avventer vel det hele denne gangen her og lar den forbli på dagens nivå? Anonymkode: 04844...da0 De burde egentlig sette renta opp, for å redde stumpene av krona, men det er de ikke tøffe nok til å gjøre, og det vet investorene, derfor er NB nødt til å sette hardt mot hardt for å vise at de kan være litt "tøffe".....det hadde fungert mye bedre mot omverden med en mannlig sentralbanksjef...selv om hun har folk rundt seg så tror jeg en mann i sjefsrollen hadde kjørt et hardere løp. NB var altfor trege med å sette opp renta etter pandemien, det svekket krona og nå driver de kun med brannslukking. Anonymkode: 32d1a...7ed 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #4 Del Skrevet i går, 07:39 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det som blir spennende med dagens rentemøte er å høre hva de ser for seg fremover. Anonymkode: 2a37c...68b Ja, der tror jeg det blir sagt at det er veldig usikkert og at en bare får gi det litt tid slik at en handler eventuelt deretter. Men ja, det blir spennende å høre hva de kommer med, hva de har sett for seg i spåkulen sin. Anonymkode: 04844...da0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:48 #5 Del Skrevet i går, 07:48 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De burde egentlig sette renta opp, for å redde stumpene av krona, men det er de ikke tøffe nok til å gjøre, og det vet investorene, derfor er NB nødt til å sette hardt mot hardt for å vise at de kan være litt "tøffe".....det hadde fungert mye bedre mot omverden med en mannlig sentralbanksjef...selv om hun har folk rundt seg så tror jeg en mann i sjefsrollen hadde kjørt et hardere løp. NB var altfor trege med å sette opp renta etter pandemien, det svekket krona og nå driver de kun med brannslukking. Anonymkode: 32d1a...7ed Ja, de var for trege med å sette renta opp. Spørsmålet er også om renta i det hele tatt skulle vært så lav som den var i det hele tatt. Personlig tror jeg ikke det hadde utgjort noen forskjell om frontpersonen/sentralbanksjefen er kvinne eller mann. Anonymkode: 04844...da0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:53 #6 Del Skrevet i går, 07:53 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): De burde egentlig sette renta opp, for å redde stumpene av krona, men det er de ikke tøffe nok til å gjøre, og det vet investorene, derfor er NB nødt til å sette hardt mot hardt for å vise at de kan være litt "tøffe".....det hadde fungert mye bedre mot omverden med en mannlig sentralbanksjef...selv om hun har folk rundt seg så tror jeg en mann i sjefsrollen hadde kjørt et hardere løp. NB var altfor trege med å sette opp renta etter pandemien, det svekket krona og nå driver de kun med brannslukking. Anonymkode: 32d1a...7ed Skiter penger visst du. Syntes hun er en bra sjef jeg. Tenker på de som ikke ville klart seg ellers i hverdagen foruten. Men det trenger ikke du og tenke på. Du er den eneste som skiter penger her inne. Anonymkode: 51a08...569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:15 #7 Del Skrevet i går, 08:15 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Skiter penger visst du. Syntes hun er en bra sjef jeg. Tenker på de som ikke ville klart seg ellers i hverdagen foruten. Men det trenger ikke du og tenke på. Du er den eneste som skiter penger her inne. Anonymkode: 51a08...569 Jeg har bundet renta på 3,7%, og det kunne du også gjort, men lettere å skylde på andre 😉 Du har heller ikke skjønt at de som ikke ville klart seg i hverdagen iht deg, vil klare seg enda dårligere dersom kronekursen fortsetter som nå, da det påvirker inflasjonen og kjøpekraften til de som ikke klarer seg så bra direkte 😉 Det er forøvrig problemet her i landet - at de fleste ikke forstår sammenhengene..... Anonymkode: 32d1a...7ed 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet i går, 08:30 #8 Del Skrevet i går, 08:30 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er forøvrig problemet her i landet - at de fleste ikke forstår sammenhengene..... Hehe, ja det kan du si.. Og samtidig blir politikerne presset til å gjøre de samme "massene som ikke forstår" fornøyd ved å ta uriktige beslutninger for å holde på velgerne... 😅 Er der rart det går til h... 😱 Endret i går, 08:31 av LeneXCII 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:30 #9 Del Skrevet i går, 08:30 Jeg ville ikke blitt overrasket om det kom en økning i dag. Kronekursen er verre enn noen gang, og de lange rentene stiger kraftig Anonymkode: 348be...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #10 Del Skrevet i går, 08:40 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville ikke blitt overrasket om det kom en økning i dag. Kronekursen er verre enn noen gang, og de lange rentene stiger kraftig Anonymkode: 348be...85a Det kommer ingen økning idag, men det kommer nok en advarsel om at det kan komme en renteøkning i julegave - ved neste rentemøte, og at det sannsynligvis ikke blir noen rentenedgang før tidligst neste sommer 😉 Anonymkode: 32d1a...7ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:42 #11 Del Skrevet i går, 08:42 Vi er ett godt stykke under Tyrkia når det kommer til rentenivået, heldigvis. Det får vi bare prise oss lykkelige for. Så det kunne også ha vært verre, hvis en skal se det litt fra den positive siden mener jeg Anonymkode: 04844...da0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:43 #12 Del Skrevet i går, 09:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skiter penger visst du. Syntes hun er en bra sjef jeg. Tenker på de som ikke ville klart seg ellers i hverdagen foruten. Men det trenger ikke du og tenke på. Du er den eneste som skiter penger her inne. Anonymkode: 51a08...569 Det handler ikke om å "skite penger". Det handler om å ta konsekvensen av disse sinnssyke lønnsoppgjørene folk krever. Hvorfor fatter man ikke at vedvarende høy inflasjon er et direkte resultat av dette? Først hyler folk om at de skal ha høyere lønn. Deretter fatter de ikke at kjøpekraften øker og vi får høy inflasjon nettopp pga dette. Så faller krona mot andre valutaer og folk hyler igjen. Det er ubegripelig hvor ignorante folk er. Anonymkode: c51ec...657 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:52 #13 Del Skrevet i går, 10:52 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skiter penger visst du. Syntes hun er en bra sjef jeg. Tenker på de som ikke ville klart seg ellers i hverdagen foruten. Men det trenger ikke du og tenke på. Du er den eneste som skiter penger her inne. Anonymkode: 51a08...569 Hvis du ikke evner å betale for deg fordi renta stiger, så må du jo få deg fastrente. Renta kan fint stige til 10-15%, hvis alternativet er en langt verre kronekurs enn dagens. Anonymkode: bfcf9...2b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:56 #14 Del Skrevet i går, 10:56 de som vente rpå rentekutt venter forgjeves.. Anonymkode: 7451b...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:03 #15 Del Skrevet i går, 11:03 Tror ikke Ola Dunk helt skjønner hvor ekstremt mye lavere velferden i samfunnet vil bli bare de 20 neste årene. Folk med penger skyr landet som pesten, absolutt ingen gidder å starte eller skape noe i Norge, og staten pøser ut utallige milliarder på subsidierte grønne prosjekter som aldri kommer til å bli lønnsomme. Landet holdes enn så lenge kunstig i live av olje Anonymkode: bfcf9...2b8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #16 Del Skrevet i går, 11:09 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror ikke Ola Dunk helt skjønner hvor ekstremt mye lavere velferden i samfunnet vil bli bare de 20 neste årene. Folk med penger skyr landet som pesten, absolutt ingen gidder å starte eller skape noe i Norge, og staten pøser ut utallige milliarder på subsidierte grønne prosjekter som aldri kommer til å bli lønnsomme. Landet holdes enn så lenge kunstig i live av olje Anonymkode: bfcf9...2b8 men er du helt sikker på det og hva baserer du deg på. 'husker du hvordan vi var for 20 år siden? Vet ikke, merket du at velferden i Norge har økt enormt i de siste 20-30 år? Med det som bakgrunn, hvorfor tror du fortsatt på negative fremskrifter? Anonymkode: 47380...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:16 #17 Del Skrevet i går, 11:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler ikke om å "skite penger". Det handler om å ta konsekvensen av disse sinnssyke lønnsoppgjørene folk krever. Hvorfor fatter man ikke at vedvarende høy inflasjon er et direkte resultat av dette? Først hyler folk om at de skal ha høyere lønn. Deretter fatter de ikke at kjøpekraften øker og vi får høy inflasjon nettopp pga dette. Så faller krona mot andre valutaer og folk hyler igjen. Det er ubegripelig hvor ignorante folk er. Anonymkode: c51ec...657 Det virker noe søkt? Ingen i offentlig sektor har fått en krone så langt i 2024, alt ligger i nemda. Har lønningene eksplodert i privat sektor da? Se til Sverige? Flere rentekutt og likevel samme verdi på SEK og NOK? Anonymkode: 55f83...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Det virker noe søkt? Ingen i offentlig sektor har fått en krone så langt i 2024, alt ligger i nemda. Har lønningene eksplodert i privat sektor da? Se til Sverige? Flere rentekutt og likevel samme verdi på SEK og NOK? Anonymkode: 55f83...724 Jeg snakker om økninger som har vært over mange år. Lønningsnivået i Norge er himmelhøyt og på sikt får selvsagt dette konsekvenser på infladjonen og deretter kronekursen. Men folket vil ha mer, mer. Totalblinde for at de graver sin egen grav. Anonymkode: c51ec...657 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #19 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det virker noe søkt? Ingen i offentlig sektor har fått en krone så langt i 2024, alt ligger i nemda. Har lønningene eksplodert i privat sektor da? Se til Sverige? Flere rentekutt og likevel samme verdi på SEK og NOK? Anonymkode: 55f83...724 ? Jobber i det offentlige og fikk 6% lønnsøkning Anonymkode: bfcf9...2b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #20 Del Skrevet 23 timer siden På tide å innse at renten er lav og ikke kommer til å bli noe lavere. Anonymkode: 348be...85a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå