Gå til innhold

Drar mannen virkelig med seg så mye støv? 😂

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er 3 stk. i husholdningen, men nå er mannen min bortreist i en uke. Så det er kun meg og tenåringen hjemme. Ikke bare ser jeg at det er mye mindre rot, men så mye mindre støv og bøss også!

Vanligvis må jeg støvsuge flere ganger i uken, det ligger støv og bøss på gulvet og i trappa. Badet pleier å være helt ekstremt og jeg må tørke over vask, benk og toalett daglig. Legger seg et synlig lag med støv på et døgn. 
Nå har jeg ikke måtte tørke støv der siden mandag, heller ikke støvsugd siden mandag og enda ikke noe synlig støv og bøss.

Hvordan kan en person virvle opp og dra med så mye støv? 😅 Han er håndverker så er sikkert mye støv på arbeidsklærne, men så mye?? Kan atbeidsbuksa som pleier å ligge på badet kreere så mye støv? Tror jeg må forvise han til vaskerommet i såfall, for dette var jo veldig deilig 🫢😅

Anonymkode: ffe86...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klærne til håndtverkere genererer myyyye støv (hilsen fruen til en tømrer). Sånne klær hører hjemme på vaskerommet ja. Lommene er fulle av rusk og rask, de er fulle av sagflis, sementstøv og gud hvet hva. 

Anonymkode: fdbbb...b0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring: ja, mannfolk drar med seg inn mer støv og bøss enn unger og langhåra hunder til sammen. Ikke spør meg hvordan de klarer det. Og mannen min er ikke håndtverker, likevel drar han inn alt mulig bare etter å ha gått fra bilen til døra.

Da eldstemann var lærling (tømrer) og fremdeles bodde hjemme la jeg ned forbud mot arbeidsklær på badet, i tillegg til det eksisterende forbudet mot jaktklær. De fikk gå inn via kjelleren og skifte før de kom opp.

Anonymkode: 417f4...450

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan vel ta av seg arbeidsklær ute? 

Anonymkode: ddfdb...75e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemmer at du ikke merker hvor mye mindre støv det er når du selv er borte. Støv er jo i hovedsak døde hudflak fra mennesker i tillegg til at bevegelse fra mennesker flytter på støv. Det sier seg selv at når det er 30% færre mennesker hjemme både genereres og flyttes det mye mindre støv. Så kan selvsagt arbeidsklærne hans ha noe å si også, men dette handler nok først og fremst bare om antallet mennesker. 

Anonymkode: 8bfbd...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han kan vel ta av seg arbeidsklær ute? 

Anonymkode: ddfdb...75e

Ute? Liker du å stå i undertøy foran alle nabohusene? 😂

Anonymkode: ffe86...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut fra tittelen på tråden så var håndverker det første jeg tenkte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndverker, ja, det skjønte jeg før du skrev det! 😄 Her ryker arbeidsklærne i ytterganga, og der har de også en egen knagg. Han kan ikke engang bevege seg til vaskerommet 😅 Min er elektriker, så ikke engang det man først tenker på som et støvete yrke.
Hvis det er like mye støv når han har ferie, bør han vurdere å skrubbe døde hudceller når han er i dusjen, og ikke bare vaske enkelt over seg. 

Anonymkode: b1cfa...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...