AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #61 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har det på samme måten, og har Asperger. Men jeg vil også foreslå hormonforandringer i forbindelse med tidlig overgangsalder eller jernmangel. Du kan ta en test som heter AQ-testen. Det er den som brukes på dps for å screene etter Asperger. https://www.tengel.no/test-asperger-syndrom/ Anonymkode: 121b5...1d6 De tingene det spørres om der har jeg aldri har problem med, tvert i mot, men nå har jg en del problemer m noe av der, og det kan likegjerne skyldes noe annet, at man ikke orker folk eller klarer følge med osv, Anonymkode: 43201...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #62 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har nok ubalanse og nedbrutt nervesystem ja! blir litt redd når du sier der er alvorlig psykiatri. Og at det må ligge tung psykatri bak. Jeg hae vært frisk alltid, frem til nå. Psykolog jeg har snakka med er ikke bekymrer for «alvorlige psykisk lidelse» men Anonymkode: 43201...3dd Jeg har aldri sagt at det er alvorlig psykiatri! Jeg sier at symptomsbildet ditt er såpass alvorlig at det bør utredes i psykiatrien. Å vugge seg selg frem og tilbake, og føle seg frakoblet fra seg selv osv, da er det ikke snakk om en mild depresjon/angst. Hva har du snakket med, psykolog eller psykiater? Og formidler du akkurat disse tingene til dem? Eller viser du dem bare det du vil de skal se? Poenget er at noe er som det ikke skal med din mentale helse, og da må du få riktig utredning. Jeg ble feildiagnosert med depresjon i årevis. Du må be konkret om ADHD utredning, for dette er en helt egen prosess. Du ble ikke syk nå nettopp. Du har hatt mange tråder over flere mnd. Anonymkode: 3a834...1bf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #63 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har jernmangel,,men trodde ikke man ble slik av det. Har ikke Asperger, men er såpass dårlig nå at jg ikke klarer engang besvare de spm, for har ikke kontakt med meg selv liksom 😜 kan være perimenopUse, men også rart om det plutselig skulle slå til når det er noe åpenbart annet og Anonymkode: 43201...3dd Man kan bli veldig utmattet av jernmangel, og vesentlig mangel over tid kan faktisk forsterke mental helse negativt. Men du får vel behandling for dette? Spiser du nok rødt kjøtt og fet fisk? Er du utredet for cøliaki? Anonymkode: 3a834...1bf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #64 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har ikke fått hjelp av dps! Gjorde mg sykere🙈 Bedre med privat!! Anonymkode: 43201...3dd Så gå privat? Dette er en av landets ledende eksperter på ADHD: https://klinikktoppetasjen.no/vare-spesialister/espen-anker/ Og hvis du allerede har vært i behandling hos DPS, da er det jo åpenbart ikke nå nettopp du ble dårlig. Og DPS prioriterer ikke de som har milde depresjoner. Anonymkode: 3a834...1bf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #65 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Konstant følelse av stress, uro, og ikke klarer å tenke, og vugge på kroppen, er angst. Vugging eller risting, er en form for stimming, dvs roe ned kroppen. At et preparat brukes mot angst, betyr ikke at det er riktig medisin for akkurat deg. Har du vært utredet for ADHD eller Asperger? Selv om du sier du ikke har vært sånn alltid, så kan det ha dukket opp i senere tid hvis du har maskert symptomer godt over tid. Trenger selvsagt ikke være det, men hvis det skulle vise seg at du har ADHD uoppmerksom type i bunn, så er det ikke alltid de vanlige medisinene mot angst og søvnløshet er de beste. Anonymkode: 3a834...1bf Og her har du en forklaring av mange på hvorfor antall personer som tror de har ADHD har eksplodert de siste årene. Anonymkode: 77ebb...a01
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #66 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Og her har du en forklaring av mange på hvorfor antall personer som tror de har ADHD har eksplodert de siste årene. Anonymkode: 77ebb...a01 Jeg tror ikke jwg har det🤷♀️ hilsen ts. Tror heller det er i retning av traume reaksjon. Om det er noe Anonymkode: 43201...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #67 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og her har du en forklaring av mange på hvorfor antall personer som tror de har ADHD har eksplodert de siste årene. Anonymkode: 77ebb...a01 ADHD er mer omfattende enn symptomer som beskrevet her. De som ønsker utredning er det som har fått betydelig funksonssvikt. TS har betydelig funksjonssvikt. Anonymkode: 3a834...1bf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #68 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror ikke jwg har det🤷♀️ hilsen ts. Tror heller det er i retning av traume reaksjon. Om det er noe Anonymkode: 43201...3dd Selvsagt kan det være traumereaksjon. Du blir presentert med muligheter for hva det kan være, basert på de utallige trådene du har hatt om samme tema over tid. Men er det en traumeaksjon, så må du likevel ha psykiatrisk vurdering og hjelp av fagkyndige. Poenget er at hvis det er ADHD, som du selv sier du kjenner deg igjen i, så må du ha helt andre medisiner enn antidepressiva. Du har vesentlig sykdom/utmattelse, som er typisk for langvarig ubehandlet ADHD. Nervesystemet blir overbelastet, også er det en ting som trigger og tipper begeret over. Så hvorfor ikke be om en utredning? Anonymkode: 3a834...1bf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #69 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke fått hjelp av dps! Gjorde mg sykere🙈 Bedre med privat!! Anonymkode: 43201...3dd Du svarer ikke på hvor lenge/antall ganger du var hos DPS, og hva som skjedde der/hvorfor du var der. Man blir ikke henvist til DPS for småting, og det er flere krav for å komme inn der. Anonymkode: 3a834...1bf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #70 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du svarer ikke på hvor lenge/antall ganger du var hos DPS, og hva som skjedde der/hvorfor du var der. Man blir ikke henvist til DPS for småting, og det er flere krav for å komme inn der. Anonymkode: 3a834...1bf Ikke så store krav for å få psykolog på «raskere tilbake» på dps. Anonymkode: 43201...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #71 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ikke så store krav for å få psykolog på «raskere tilbake» på dps. Anonymkode: 43201...3dd Ok, du nevnte først "raskere tilbake" nå. Du har fått spørsmålet flere ganger, inkl i meldingen du nettopp svarte på, men fortsatt har du ikke svart: Hva skjedde der, hvor lenge var du der? Hvorfor ble du verre? Anonymkode: 3a834...1bf
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #72 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok, du nevnte først "raskere tilbake" nå. Du har fått spørsmålet flere ganger, inkl i meldingen du nettopp svarte på, men fortsatt har du ikke svart: Hva skjedde der, hvor lenge var du der? Hvorfor ble du verre? Anonymkode: 3a834...1bf Syns du er for pågående. Det har ikke noe med tema i tråden å gjøre. Anonymkode: 43201...3dd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå