AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #41 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er ikke helt enig i at dette er utløsende årsak men Anonymkode: 43201...3dd Du kan f.eks få virusinfeksjon som "utløsende" årsak, fordi langvarig stress/utbrenthet e.l har brutt ned immunforsvar og gitt store ubalanser i nervesystem. Men hvis det er ADHD som ligger i bunn, så vil du ikke bli frisk før du før behandling. Igjen, jeg sier ikke at du har ADHD, men at det kan være. Jeg sier at du ber om skikkelig utredning i psykiatrien, hvor ADHD er èn del av det. Du har hatt så mange tråder med de samme temaene, hvor du får fullstendig hang up og spør om de samme tingene om igjen og om igjen, selv når du har fått svar. Dette dreier seg ikke om vanlig depresjon/angst, du må ta det alvorlig og be om psykatrisk utredning. Anonymkode: 3a834...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #42 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dessverre min erfaring. Hilsen ts. Anonymkode: 43201...3dd Utredes du for ADHD så gjøres dette av spesialister hos DPS, ikke hos vanlige psykologer. Har du råd, anbefaler jeg å gå privat. Anonymkode: 3a834...1bf 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #43 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er dessverre min erfaring. Hilsen ts. Anonymkode: 43201...3dd Hvilke terapeuter har du erfaring med? Utdannede psykologer eller selvlærte terapeuter med brevkurs? De aller fleste leger og psykologer er flinke i jobben sin, så ikke la noen råtne pærer hindre deg i å søke hjelp. Første bud når psyken svikter, enten det er angst eller depresjon eller lignende, er å ta tak og søke hjelp. Slutt å sitt på KG og spørre om ting folk her ikke kan svare på, og gå til lege! Anonymkode: 8707b...443 1
Irak Skrevet 7. november 2024 #44 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dessverre min erfaring. Hilsen ts. Anonymkode: 43201...3dd Min erfaring i forhold til angst er at man må jobbe med den gradvis. Ofte kan mennesker med veldig mye angst slite med impulskontroll. Er det slik for deg? Har du merket noe til økt behov i forbindelse til andre ting? 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #45 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er dessverre min erfaring. Hilsen ts. Anonymkode: 43201...3dd Hvor mye erfaring har du egentlig? Og hvilke spesialister har du snakket med? Hva var deres teorier? Det virker som du enten skjuler masse info her, eller så lyver du om hvor stor erfaring du egentlig har med terapeuter o.l. Man skulle jo tro at du har fått noen antydninger til hva som feiler deg om du har masse erfaring med å gå i terapi? Eller har du bare gått til "terapeuter" som er uten medisinsk bakgrunn? Anonymkode: 8707b...443 1
Irak Skrevet 7. november 2024 #46 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilke terapeuter har du erfaring med? Utdannede psykologer eller selvlærte terapeuter med brevkurs? De aller fleste leger og psykologer er flinke i jobben sin, så ikke la noen råtne pærer hindre deg i å søke hjelp. Første bud når psyken svikter, enten det er angst eller depresjon eller lignende, er å ta tak og søke hjelp. Slutt å sitt på KG og spørre om ting folk her ikke kan svare på, og gå til lege! Anonymkode: 8707b...443 Om man ikke klarer å få den hjelpen man trenger, så er det faktisk bedre å la vær. Det er mange inkompetente folk i helsevesenet. Klarer man å skille klinten fra hveten så går det bra. Det er ikke så lett når man har angst... Det er bedre å snuble i riktig retning, enn å gå med faste skritt feil vei... Psykologisk helsehjelp er faktisk ofte det norske helsevesenet er dårligst på. Det er grunn til at det åpnes privatklinikker, og at de som har mulighet til det oppsøker hjelp hos en privat praktiserende psykolog.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #47 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvilke terapeuter har du erfaring med? Utdannede psykologer eller selvlærte terapeuter med brevkurs? De aller fleste leger og psykologer er flinke i jobben sin, så ikke la noen råtne pærer hindre deg i å søke hjelp. Første bud når psyken svikter, enten det er angst eller depresjon eller lignende, er å ta tak og søke hjelp. Slutt å sitt på KG og spørre om ting folk her ikke kan svare på, og gå til lege! Anonymkode: 8707b...443 Dps🥺 Anonymkode: 43201...3dd
Irak Skrevet 7. november 2024 #48 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dps🥺 Anonymkode: 43201...3dd Hva sa de da? 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #49 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor mye erfaring har du egentlig? Og hvilke spesialister har du snakket med? Hva var deres teorier? Det virker som du enten skjuler masse info her, eller så lyver du om hvor stor erfaring du egentlig har med terapeuter o.l. Man skulle jo tro at du har fått noen antydninger til hva som feiler deg om du har masse erfaring med å gå i terapi? Eller har du bare gått til "terapeuter" som er uten medisinsk bakgrunn? Anonymkode: 8707b...443 Haha voldsomt. Jeg har vært på dps Blir litt redd av svarene her faktisk Anonymkode: 43201...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #50 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan f.eks få virusinfeksjon som "utløsende" årsak, fordi langvarig stress/utbrenthet e.l har brutt ned immunforsvar og gitt store ubalanser i nervesystem. Men hvis det er ADHD som ligger i bunn, så vil du ikke bli frisk før du før behandling. Igjen, jeg sier ikke at du har ADHD, men at det kan være. Jeg sier at du ber om skikkelig utredning i psykiatrien, hvor ADHD er èn del av det. Du har hatt så mange tråder med de samme temaene, hvor du får fullstendig hang up og spør om de samme tingene om igjen og om igjen, selv når du har fått svar. Dette dreier seg ikke om vanlig depresjon/angst, du må ta det alvorlig og be om psykatrisk utredning. Anonymkode: 3a834...1bf Har nok ubalanse og nedbrutt nervesystem ja! blir litt redd når du sier der er alvorlig psykiatri. Og at det må ligge tung psykatri bak. Jeg hae vært frisk alltid, frem til nå. Psykolog jeg har snakka med er ikke bekymrer for «alvorlige psykisk lidelse» men Anonymkode: 43201...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #51 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha voldsomt. Jeg har vært på dps Blir litt redd av svarene her faktisk Anonymkode: 43201...3dd Det er fordi du overtolker det folk skriver. Typisk angst. Irak skrev (4 minutter siden): Om man ikke klarer å få den hjelpen man trenger, så er det faktisk bedre å la vær. Det er mange inkompetente folk i helsevesenet. Klarer man å skille klinten fra hveten så går det bra. Det er ikke så lett når man har angst... Det er bedre å snuble i riktig retning, enn å gå med faste skritt feil vei... Psykologisk helsehjelp er faktisk ofte det norske helsevesenet er dårligst på. Det er grunn til at det åpnes privatklinikker, og at de som har mulighet til det oppsøker hjelp hos en privat praktiserende psykolog. De som jobber på privatklinikker er også "folk i helsevesenet", og mange av dem jobber både i offentlig og privat sektor. Ingen grunn til å skremme en syk person til å ikke gå til lege fordi man selv har dårlige erfaringer. Anonymkode: 8707b...443
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #52 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har nok ubalanse og nedbrutt nervesystem ja! blir litt redd når du sier der er alvorlig psykiatri. Og at det må ligge tung psykatri bak. Jeg hae vært frisk alltid, frem til nå. Psykolog jeg har snakka med er ikke bekymrer for «alvorlige psykisk lidelse» men Anonymkode: 43201...3dd Har ikke denne psykologen noen som helst formening om hva som kan være årsaken til at du har fått disse symptomene? Hvor mange timer har du hatt, og hva gjør dere på timene? Anonymkode: 8707b...443
Irak Skrevet 7. november 2024 #53 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er fordi du overtolker det folk skriver. Typisk angst. De som jobber på privatklinikker er også "folk i helsevesenet", og mange av dem jobber både i offentlig og privat sektor. Ingen grunn til å skremme en syk person til å ikke gå til lege fordi man selv har dårlige erfaringer. Anonymkode: 8707b...443 Det er ikke snakk om å skremme noen. Er man realitetsorientert, så kan det være lettere å få den hjelpen man søker. Det er mye medisinsk bakgrunn i helsevesenet så for all del. Det er de gode på. Pedagogikk derimot, og hvordan de behandler et menneske som er full av angst det er det mange delte meninger om. Det er ikke alle som klarer å skille mellom angsten og personen man har foran seg, for man er ikke angsten sin, og angsten kan være altoppslukende. Ja til og med dødelig for noen. Om man får feil hjelp så kan man faktisk bli verre. Har du tenkt på det?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #54 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har ikke denne psykologen noen som helst formening om hva som kan være årsaken til at du har fått disse symptomene? Hvor mange timer har du hatt, og hva gjør dere på timene? Anonymkode: 8707b...443 Jo selvsagt. Men ikke at det er tung psykiatri. Anonymkode: 43201...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #55 Skrevet 7. november 2024 Irak skrev (16 minutter siden): Om man ikke klarer å få den hjelpen man trenger, så er det faktisk bedre å la vær. Det er mange inkompetente folk i helsevesenet. Klarer man å skille klinten fra hveten så går det bra. Det er ikke så lett når man har angst... Det er bedre å snuble i riktig retning, enn å gå med faste skritt feil vei... Psykologisk helsehjelp er faktisk ofte det norske helsevesenet er dårligst på. Det er grunn til at det åpnes privatklinikker, og at de som har mulighet til det oppsøker hjelp hos en privat praktiserende psykolog. Hvis man går via fastlegen så er det ikke noen grunn til å tenke at sjansen for å få feil behandling er så stor at man bør la være å søke behandling. Dette er helt bakvendt tankegang og en farlig ting å si til noen som er syk... Du sier hvis man ikke klarer å få den hjelpen man trenger så er det bedre å la vær. Denne påstanden er ikke logisk. Hvordan kan en pasient uten medisinsk utdanning, som i tillegg er syk, kunne greie å finne ut om de får hjelpen man trenger eller ikke? Det kan de ikke og de behøver det heller ikke. Det er derfor man oppsøker fagfolk. Grunnen til at det åpnes privatklinikker har å gjøre med politikk å gjøre, ikke at kvaliteten på behandlingen i det offentlige er dårlig! Gi meg psykiater på DPS over en privatpraktiserende psykolog når som helst! Anonymkode: 4e3b4...bdf 1
Irak Skrevet 7. november 2024 #56 Skrevet 7. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis man går via fastlegen så er det ikke noen grunn til å tenke at sjansen for å få feil behandling er så stor at man bør la være å søke behandling. Dette er helt bakvendt tankegang og en farlig ting å si til noen som er syk... Du sier hvis man ikke klarer å få den hjelpen man trenger så er det bedre å la vær. Denne påstanden er ikke logisk. Hvordan kan en pasient uten medisinsk utdanning, som i tillegg er syk, kunne greie å finne ut om de får hjelpen man trenger eller ikke? Det kan de ikke og de behøver det heller ikke. Det er derfor man oppsøker fagfolk. Grunnen til at det åpnes privatklinikker har å gjøre med politikk å gjøre, ikke at kvaliteten på behandlingen i det offentlige er dårlig! Gi meg psykiater på DPS over en privatpraktiserende psykolog når som helst! Anonymkode: 4e3b4...bdf Om man blir verre av behandling så er den logisk jo... Det kan være lurt å ha med seg noen man stoler på. Jeg har hatt med meg støtte jeg i møte med helsevesenet som pårørende. Det var helt nødvendig for å si det sånn. Og det skulle ikke vært nødvendig er min mening. Selvfølgelig er det viktig å oppsøke fagfolk som kan det de driver med. Det er jo det som er skummelt her. Mange er dyktige, så er det mange som ikke egner seg for å jobbe innen det de jobber med. Det kommer an på hva slags erfaringer man har fra tidligere. Det er jo en grunn til at jeg spør så mye som jeg gjør. Informasjon er viktig. Og klarer ikke fagfolkene å skape en relasjon og tillit, så hjelper det nesten ikke hvor god fagkunnskap de har. Det hjelper ikke hva du kan om du ikke får brukt hva du kan... Da er det ikke hjelp. Endret 7. november 2024 av Irak
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #57 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis man går via fastlegen så er det ikke noen grunn til å tenke at sjansen for å få feil behandling er så stor at man bør la være å søke behandling. Dette er helt bakvendt tankegang og en farlig ting å si til noen som er syk... Du sier hvis man ikke klarer å få den hjelpen man trenger så er det bedre å la vær. Denne påstanden er ikke logisk. Hvordan kan en pasient uten medisinsk utdanning, som i tillegg er syk, kunne greie å finne ut om de får hjelpen man trenger eller ikke? Det kan de ikke og de behøver det heller ikke. Det er derfor man oppsøker fagfolk. Grunnen til at det åpnes privatklinikker har å gjøre med politikk å gjøre, ikke at kvaliteten på behandlingen i det offentlige er dårlig! Gi meg psykiater på DPS over en privatpraktiserende psykolog når som helst! Anonymkode: 4e3b4...bdf Har ikke fått hjelp av dps! Gjorde mg sykere🙈 Bedre med privat!! Anonymkode: 43201...3dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #58 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Aspergers er ikke et syndrom. Anonymkode: 8707b...443 Jo, det er det. Men hadde vært interessant å vite hvorfor du tror du vet mer enn psykologene vi har vært hos, som betegnet det som et syndrom. Her må du nok komme med litt mer tungtveiende argument. Du bare kaster ut noe som ser ut som en selvoppfunnet helseopplysning som om det var fakta. Det står i papirene min sønn fikk fra DPS. Det står overalt på myndighetenes nettsider, ja til og med på Wikipedia, at Asperger er et syndrom. Wikipedia skal man riktignok ta med en klype salt, men alt av andre seriøse nettsider skriver "Asperger syndrom". Blant annet skriver NHI at Asperger heter Aspergers syndrom. Og Store Norske Leksikon skriver Asperger Syndrom. Hva er Aspergers syndrom? Aspergers syndrom tilhører en gruppe psykiske tilstander som omtales som autismespekterforstyrrelser ("autism spectrum disorders", ASD) Anonymkode: 6da6a...069 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #59 Skrevet 7. november 2024 Jeg har det på samme måten, og har Asperger. Men jeg vil også foreslå hormonforandringer i forbindelse med tidlig overgangsalder eller jernmangel. Du kan ta en test som heter AQ-testen. Det er den som brukes på dps for å screene etter Asperger. https://www.tengel.no/test-asperger-syndrom/ Anonymkode: 121b5...1d6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #60 Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har det på samme måten, og har Asperger. Men jeg vil også foreslå hormonforandringer i forbindelse med tidlig overgangsalder eller jernmangel. Du kan ta en test som heter AQ-testen. Det er den som brukes på dps for å screene etter Asperger. https://www.tengel.no/test-asperger-syndrom/ Anonymkode: 121b5...1d6 Har jernmangel,,men trodde ikke man ble slik av det. Har ikke Asperger, men er såpass dårlig nå at jg ikke klarer engang besvare de spm, for har ikke kontakt med meg selv liksom 😜 kan være perimenopUse, men også rart om det plutselig skulle slå til når det er noe åpenbart annet og Anonymkode: 43201...3dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå