Gå til innhold

Angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler ikke jeg har «angst», Men er konshant en ekstremt stressfølelse, ikke noe konsentrasjon eller fokus, eksfremt urolig, klarer ikke tenke. Må liksom riste eller vugge med Kroppen.

Klarer ikke slappe av.

Kan det være angst?

Jeg bruker mianserin for søvn. Men den hjemper ikke på den følelsen på dagtid. Skal ikke mianserin hjelpe angst?

Har ikke vært sånn alltid- så er ikke noe diagnose sånn sett

Anonymkode: 43201...3dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konstant følelse av stress, uro, og ikke klarer å tenke, og vugge på kroppen, er angst. Vugging eller risting, er en form for stimming, dvs roe ned kroppen. At et preparat brukes mot angst, betyr ikke at det er riktig medisin for akkurat deg. 

Har du vært utredet for ADHD eller Asperger? Selv om du sier du ikke har vært sånn alltid, så kan det ha dukket opp i senere tid hvis du har maskert symptomer godt over tid. Trenger selvsagt ikke være det, men hvis det skulle vise seg at du har ADHD uoppmerksom type i bunn, så er det ikke alltid de vanlige medisinene mot angst og søvnløshet er de beste. 

Anonymkode: 3a834...1bf

• Liker 3
Skrevet

Trener du?

Anonymkode: 3d264...424

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Konstant følelse av stress, uro, og ikke klarer å tenke, og vugge på kroppen, er angst. Vugging eller risting, er en form for stimming, dvs roe ned kroppen. At et preparat brukes mot angst, betyr ikke at det er riktig medisin for akkurat deg. 

Har du vært utredet for ADHD eller Asperger? Selv om du sier du ikke har vært sånn alltid, så kan det ha dukket opp i senere tid hvis du har maskert symptomer godt over tid. Trenger selvsagt ikke være det, men hvis det skulle vise seg at du har ADHD uoppmerksom type i bunn, så er det ikke alltid de vanlige medisinene mot angst og søvnløshet er de beste. 

Har hvertfall ikke Asperger. 
det er vanskelig å utredes for adhd når man ikke er seg selv 😜 sånn jeg er nå er ikke meg.

kan det være en veldig stressreaksjon?

mianserin er kanskje ikke egentlig en angstmedisin, men vet ikke, den skulle jo roe.. sover da..

Skrevet

Har du vært hos legen? Hva sa han/hun?

Anonymkode: 12a5f...a31

Skrevet

Helt umulig å vite. Høyt stoffskifte kan også gi slike symtomer.

Skrevet
Fionas skrev (7 minutter siden):

Helt umulig å vite. Høyt stoffskifte kan også gi slike symtomer.

Ok, har ikke høyt stoffskifte.

Skjønner at folk ikke kan vite. Men tenkte kanskje noen med angst kunne kjenne igjen evt

Skrevet

Hvis du ikke trener idag så bør du absolutt prøve det, da det er bevist at det hjelper på angst.

Anonymkode: 3d264...424

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ok, har ikke høyt stoffskifte.

Skjønner at folk ikke kan vite. Men tenkte kanskje noen med angst kunne kjenne igjen evt

Ta kontakt med helsepersonell, det er de som kan gi deg svar og hjelpe deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har hvertfall ikke Asperger. 
det er vanskelig å utredes for adhd når man ikke er seg selv 😜 sånn jeg er nå er ikke meg.

kan det være en veldig stressreaksjon?

mianserin er kanskje ikke egentlig en angstmedisin, men vet ikke, den skulle jo roe.. sover da..

Ja det kan være stressrekasjon, men så er spørsmålet hvorfor du er så stresset. Å være så urolig at man må vugge kroppen frem og tilbake er tegn på sterkt stress, og knyttes opp mot flere mentale lidelser. 

Hva slags stress opplever du i livet nå som du tenker kan føre til det? Mianserin er antidepressiva. Ikke alle typer virker for alle mennesker, så hvis du trenger anstmedisin så finnes det andre medisiner å prøve. 

Skrevet

Hvor lenge har du brukt Mianserin? Det tenker jeg er viktig å vite før man svarer. Antidepressiva er medisin mot angst, men det kan ta lang tid før du får full virkning. Flere måneder, kanskje 3 eller så mye som 6.

Anonymkode: 4e3b4...bdf

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja det kan være stressrekasjon, men så er spørsmålet hvorfor du er så stresset. Å være så urolig at man må vugge kroppen frem og tilbake er tegn på sterkt stress, og knyttes opp mot flere mentale lidelser. 

Hva slags stress opplever du i livet nå som du tenker kan føre til det? Mianserin er antidepressiva. Ikke alle typer virker for alle mennesker, så hvis du trenger anstmedisin så finnes det andre medisiner å prøve. 

Mentale lidelser hørtes voldsomt ut😌

Ja den er kanskje ikke den beste for angst og stress, bruker for søvn bare. Men den skal jo være beroligende ?

Hva tenker du er bedre av andre typer?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg føler ikke jeg har «angst», Men er konshant en ekstremt stressfølelse, ikke noe konsentrasjon eller fokus, eksfremt urolig, klarer ikke tenke. Må liksom riste eller vugge med Kroppen.

Klarer ikke slappe av.

Kan det være angst?

Jeg bruker mianserin for søvn. Men den hjemper ikke på den følelsen på dagtid. Skal ikke mianserin hjelpe angst?

Har ikke vært sånn alltid- så er ikke noe diagnose sånn sett

Dette er skremmende likt det min sønn som tenåring kom til meg og beskrev som en konstant følelse av "stress". Han trodde det var stress over stadige prøver, eksamener, oppgaver som skulle innleveres... og han gikk rundt med en evig knute av "stress" i brystet. Det var ikke stress, det var angst.  

Han ble diagnostisert med angst flere år senere hos psykolog, da han var 22. Han fikk diagnosen Asperger syndrom, og med det syndromet, har dessverre de medfølgende angst. Tung angst ofte, som ikke lar seg kurere.

Gå til fastlegen, start der, be om henvisning til psykolog, finn ut om det er angst.

Anonymkode: 6da6a...069

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mentale lidelser hørtes voldsomt ut😌

Ja den er kanskje ikke den beste for angst og stress, bruker for søvn bare. Men den skal jo være beroligende ?

Hva tenker du er bedre av andre typer?

Hvorfor det? Angst er en av mange mentale lidelser. Å vugge seg til ro er dog tegn på sterkt stress, og mer vanlig hos folk med adhd, autisme, bipolar, etc. Dette bør utredes. 

Jeg tenker ingenting, medisiner må du snakke med legen din om. Som noen annen sa kan det ta lang tid før antidepressiva gir full virkning. Og medisinen du tar er jo beroligende, for du får jo sove med den. 

Og du kan fint utredes for ADHD eller andre ting mens du er mentalt dårlig. 

Jeg spør igjen, hvorfor opplever du så mye stress nå? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette er skremmende likt det min sønn som tenåring kom til meg og beskrev som en konstant følelse av "stress". Han trodde det var stress over stadige prøver, eksamener, oppgaver som skulle innleveres... og han gikk rundt med en evig knute av "stress" i brystet. Det var ikke stress, det var angst.  

Han ble diagnostisert med angst flere år senere hos psykolog, da han var 22. Han fikk diagnosen Asperger syndrom, og med det syndromet, har dessverre de medfølgende angst. Tung angst ofte, som ikke lar seg kurere.

Gå til fastlegen, start der, be om henvisning til psykolog, finn ut om det er angst.

Anonymkode: 6da6a...069

Kan være angst, nen jeg har ikke Asperger. Man får jo ikke det plutdelig i voksen alder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor det? Angst er en av mange mentale lidelser. Å vugge seg til ro er dog tegn på sterkt stress, og mer vanlig hos folk med adhd, autisme, bipolar, etc. Dette bør utredes. 

Jeg tenker ingenting, medisiner må du snakke med legen din om. Som noen annen sa kan det ta lang tid før antidepressiva gir full virkning. Og medisinen du tar er jo beroligende, for du får jo sove med den. 

Og du kan fint utredes for ADHD eller andre ting mens du er mentalt dårlig. 

Jeg spør igjen, hvorfor opplever du så mye stress nå? 

Klarer ikke roe meg😔

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan være angst, nen jeg har ikke Asperger. Man får jo ikke det plutdelig i voksen alder.

Nei, men mange går rundt og er ikke klar over at de har f.eks ASP eller ADHD. Når nervesystemet blir så overstimulert at de ikke klarer å ta seg sammen lenger, så kommer stressreaksjoner som du beskriver i HI. Relativt vanlig å ikke bli diagnosert før i godt voksen alder. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, men mange går rundt og er ikke klar over at de har f.eks ASP eller ADHD. Når nervesystemet blir så overstimulert at de ikke klarer å ta seg sammen lenger, så kommer stressreaksjoner som du beskriver i HI. Relativt vanlig å ikke bli diagnosert før i godt voksen alder. 

Ikke helt d jeg har hørt men.

er jo en grunn for at j har blitt sånn nå.

kan ikke angst medisin hjelpe meg da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke helt d jeg har hørt men.

er jo en grunn for at j har blitt sånn nå.

kan ikke angst medisin hjelpe meg da?

Jeg lurer på hvorfor du prioriterer og bare spørre på forum i stedet for å gå til legen og faktisk få hjelp?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klarer ikke roe meg😔

Men hvorfor? Har det vært noe konkret som har skjedd som gir uro? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...