Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer fælt på hvordan jeg skal håndtere dette..

Bestevenninna mi flyttet for et halvt år siden til en annen by for å bo sammen med sin "store kjærlighet" som hun hadde hatt et avstandsforhold til i flere år. Koselig for henne, men vi mistet litt av kontakten og snakkes nå 2-3 ganger i måneden + veksler noen sms innimellom.

kjæresten hennes har jeg aldri hatt noe kontakt med, men i helga snakket man plutselig til meg på MSN, var skikkelig fortvilet og fortalte at hun hadde dumpet ham for flere uker siden, og hadde jeg noen tips om hvordan han skulle få henne tilbake..

Samtidig måtte jeg love å ikke si det til noen som helst.

Men venninna mi har ikke nevnt bruddet med et ord.. hvordan skal jeg forholde meg til dette da? føler meg litt såret over å ikke bli betrodd noe såpass viktig, men enda mer forvirret for jeg vil så gjerne trøste og hjelpe.. men hun later jo som ingenting (sånn foruten at hun har vært på byen omtrent hver kveld i det siste, heller ikke bra..) :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest en erfaring rikere
Skrevet

Tja, kan vel hende at hun i ettertid er redd for å virke naiv eller godtroende som flytter for å leve sammen med den store kjærligheten som du sier, og så var det bare et blaff (ja, 6 mnd er vel i den store sammenhengen bare det...)

I hvert fall hvis hun fikk med seg noen formaninger på veien, enten av venninner som advarte henne mot å bryte opp, evt foreldre og annen familie som var usikker på om dette var så lurt.

Nå vet jeg ikke hvor gamle dere er, men jeg tror jeg ville a)følt meg litt "dum" hvis jeg satset alt på et kort som ikke holdt (mest fordi vurderingsevnen min ikke holdt dtikk) og b) gjerne holdt tilbake litt informasjon til jeg var ovenpå igjen og kunne fomidle til mine venner/familie at "ja, så flyttet jeg da til "den store kjærligheten" og dere så jo hvordan det gikk - ha-ha liksom"

Hvordan du skal forholde deg til dette? Med å være støttende uansett.

Jeg ville sendt en sms hvor jeg på en pen måte fortalte at jeg visste, jeg bruker å skrive til mine venner hvis det er noe sånt at: jeg vet det og nå ringer jeg deg"...så får de en liten forvarsel og kan evt forberede seg.

Så, hvis hun sa: åh så dum jeg var osv, så kan du si; nei det var tøft at du turte å satse. Du kunne ikke vite hva som ville skje, men det ville vært enda verre om det var denne mannen du skulle leve resten av livet med - og så prøvde du ikke en gang.

Eller hvis hun bare ønsker at dette kapitlet skal lukkes, så gjør dere det. Ferdig med den, gå videre....

Det kan være mange grunner til at hun ikke har fortalt dette til deg, men av alle mulige tror jeg du gjør lurt i å tenke at ingen av dem har med deg å gjøre :)

Skrevet

Bare for at du ikke skal henge deg opp i at hun ikke har sagt det til deg:

Da jeg gikk fra eksen min, var jeg såpass deppa at jeg i alle fall ikke orket ringerunden til gamle venner for å fortelle at det var slutt. Det fikk komme etterhvert - og en del har jo tatt kontakt når de fikk høre ad omveier at det var over. Det satte jeg stor pris på.

Gjest GreenSky
Skrevet

Fikk en melding fra en god venninen for noen dager siden. Hun sa det var slutt med henne og typen, og ville ikke at jeg skulle ringe, hun skulle ta kontakt med meg om en stund, men nå trengte hun å være i fred og samle tankene litt. Kan jo være noe lignende med venninna di og?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...