AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #21 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg satt og leste og ventet på at det var ditt andre barn som mente det var dumt at du ikke var like mye med de andre barnebarna… Vi har bosatt oss lenger unna begge besteforeldrepar, så ser dem naturlig sjeldnere. Jeg synes ikke det høres lite ut, men dersom de vil at du skal komme til dem av og til kan du jo foreslå at dere bytter på hvor dere møtes? Vi møter besteforeldrene kanskje hver 1-2 mnd. kommer an på helsetilstand. Svigers møter de andre barnebarna flere ganger i uka, men de bor i nabohuset, og kan komme innom 15 min på ettermiddagen eller komme bort og spise kveldsmat sammen. Svigerfar klipper plenen til begge to og tar snøen med snøfreser om vinteren. Men der vet jeg at det kommer til å snu en dag med hjelpa, når svigerfar ikke orker lenger. Det med huset er jeg enig i. Hvis du kjenner at det blir for mye ville jeg vurdert å flytte mens du fremdeles er så sprek/oppegående at du kan bo deg inn et nytt sted mens du fremdeles kan gjøre mye selv. Anonymkode: 621b2...dcb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #22 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg er enig med de fleste her. Du er jo masse med barnebarna dine. Mine er nå ungdommer, og har naturlig nok ikke like god tid til besteforeldrene sine lenger (men ser de kanskje en gang i uken). Da de var mindre var besteforeldrene med de en fast dag i uken, i tillegg til at vi ofte møtte hverandre i løpet av helgen alle sammen (for middag, kaffe etc). Mine foreldre bor i en helt annen by og var naturlig nok ikke like mye sammen med de. Anonymkode: 95b9c...d6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #23 Del Skrevet 8. november 2024 Oi! Du er jo mye med barnebarna. Så heldige de er. Det varierer veldig her. Farmor har vel ikke sett barna siden hun så de i 17. mai toget, hun bor 5 minutter unna oss. Morfar jobber på sjøen, så han ser de så mye han kan når han først er hjemme. Farfar ser de ca annenhver måned. Anonymkode: 3ede4...af7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #24 Del Skrevet 8. november 2024 Du er over 60, i full jobb, og nok sammen med barnebarna. Men hvor mye er dere sammen tre generasjoner? Drar på tur, opplever noe hyggelig uten at du har ansvaret for barna? Skjønner at du trenger hjelp til småting hjemme. Hva med å invitere på middag, og at barna dine f.eks slår plenen før dere spiser? Hjelp mellom generasjonene bør gå begge veier. Det er ikke bare du som skal hjelpe dem. Anonymkode: 4735b...614 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry88 Skrevet 8. november 2024 #25 Del Skrevet 8. november 2024 Først og fremst, så er det ikke noe fasit på dette. For vår del, så bor vi langt unna alle besteforeldrene. Men ene settet kommer 1-3 ganger i kvartalet. Andre settet, som bor i et annet land, ser vi 1-3 ganger i året. Med fire barn og full jobb, så begrenser det seg hvor mye vi kan og orker å reise. Og alle besteforeldrene jobber også. Så da blir det slik. Men synes det er dårlig gjort av dine barn å gi deg dårlig samvittighet, da du i mine øyne er masse sammen med dem ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 8. november 2024 #26 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg synes du er mye med barnebarna dine, mye mer enn mange andre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #27 Del Skrevet 8. november 2024 Mine svigerforeldre ser barnebarna ca 1 gang hver 2. måned selv om de bor kun 5. min unna. De gangene de er her eller vi ser de er det kun fordi jeg tar kontakt. Ellers tror jeg ikke vi hadde sett de i det hele tatt. Selvfølgelig kunne jeg ønske at de kunne engasjert seg mer, men det er dems liv. Jeg kan ikke sette føringer på hvordan de skal oppføre seg eller være. Mine foreldre ser barnebarna sine kanskje 3 ganger i måneden. Og passer de når vi har behov. Kanskje 5 ganger i året. Besteforeldre er besteforeldre. Her er det ingenting som er obligatorisk! Om du føler at det blir for mye med hensyn til jobb etc. så må du sette grenser og si at den ordningen dere har nå holder for deg. Du stiller opp og treffer barnebarna ukentlig. Mer kan de faktisk ikke kreve av en bestemor. Anonymkode: f70e0...5ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #28 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg har 3 barn mellom 5-10 år. Besteforeldre på min side bor ca 20 km unna. De besøker oss 2-3 ganger i året, og vi besøker dem 10-15 ganger i året, stort sett i forbindelse med bursdager, jul og sånt. Og så møtes vi for å dra på museum eller i parken sammen omtrent 10 ganger i sommerhalvåret. De sitter barnevakt for oss omtrent en kveld hver 3. måned, og har eldstebarnet på overnatting omtrent hver 6. helg i tillegg. Så oppsummert synes jeg barna våre har passe mye kontakt med besteforeldre, og det høres det ut som dine har også. Anonymkode: 2410a...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #29 Del Skrevet 8. november 2024 Våre barn hadde 1 dag i uken med hvert av besteforeldreparene fra de var små, og opp til de var ferdige med barnehagen. Da ble de hentet i barnehagen og var hjemme hos besteforeldrene til leggetid. Og så var jo besteforeldrene på besøk hos oss i helgen i ny og ne. (Eller vi hos dem.) Det er jo bursdager og høytider og sånt, der familien samles, i tillegg til at man besøker hverandre litt. De ville jo treffe oss foreldre også, ikke bare barna. De har også overnattet hos besteforeldre 2-3 ganger i året, fra de var ca 2-3 år. Nå som barna er tenåringer, sees de ikke så ofte. Nå blir det mest ved spesielle anledninger. Det er jo ikke lenger noe behov for "barnepass", og ungdommene ønsker jo å gjøre ting mer uten voksne enn med. Og det gjør jo at det blir mindre tid med besteforeldre også. Anonymkode: ccabd...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #30 Del Skrevet 8. november 2024 Farmor og farfar bor i gangavstand og ser barnebarna ofte flere ganger i uken, fra en halvtime til et par timer pr gang. Noen uker kanskje bare en gang. De er pensjonister og har tid og overskudd. Mormor bor 50 min unna. Ser barnebarna et par ganger i måneden og da hjemme hos oss. Driver med «guilt tripping» om at hun ser de for lite og at vi ikke besøker ofte nok. Skulle nok gjerne ha sett at vi var der minst en gang i uken… Morfar bor 15 minutt unna, prioriterer stebarnebarn over egne. Ser barnebarna maks 1 gang pr måned. Oldeforeldrene bor 5 og 10 minutt unna. Prøver å besøke de et par ganger i måneden. Anonymkode: bf702...b10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå