droftnes75 Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har 5 barnebarn, fordelt på 2 barn.. noe jeg synes er veldig fint. Vi bor i samme fylke. Og 2 av dem bor en liten sykkeltur fra hjemmet. Jeg har besøk av dem 1 gang i uka (som regel lørdag eller søndag, + at en av dem som er 11 år bruker å overnatte 2 ganger i måneden. Jeg setter pris på å få dem på besøk hit siden jeg føler de oppfører seg mer uten foreldre til stede. Men jeg får nå beskjed om at jeg er med dem for lite. Og at jeg helst skal komme på besøk hos dem for å kunne leke med lekene til barnebarna bla. Jeg har jobb, og hus. Prøvd å insinuere at jeg kunne trengt litt hjelp med forskjellige ting med hus og hage som feks. plenklipping. Men det blir fort merket med at jeg må selge huset og få meg leilighet om det blir for mye jobb med hus. og det er jo ingen tvil om at det er koselig å være med dem. Men la oss være ærlig.. det kan være litt mye å være med barn på alder 2-8 år når man er 60+ og ganske sliten etter jobb.. Jeg blir jo selfølgelig lei meg av å få de tilbakemeldingene om at jeg ikke er nok med dem, men jeg trodde at den dagen i uka var nok. Kan jeg få høre noen tanker rundt dette? -føler det sitter langt inne med tanke på at det blir spilt litt på samvittighet at "jeg trodde det var koselig å være med barnebarna sine" .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Altså…. Hadde vi hatt foreldre som ville være med sønnen vår så ofte som en gang i uken så hadde vi hoppet i taket av glede😅 Jeg vil si ukentlig avlasting er ofte. Vi har pass til sønnen vår toppen en gang i måneden Anonymkode: 24624...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Bestemor til vårt barn, møter barnet 1-3 ganger i uken. Alt fra en snartur innom, til overnattingsbesøk en gang i blant. Jeg synes dette er mye (evig takknemlig for at hun ønsker og orker å være så tett på), men ville også syntes at én gang i uka hadde vært mer enn bra nok. Bestemor på motsatt side har ikke sett barnebarnet sitt på snart tre år. Du har også hele 5 barnebarn, og synes absolutt ikke barna dine skal gi deg dårlig samvittighet og få deg til å føle at du må være med dem mer. Jeg synes du er med dem mye! Anonymkode: dcd56...e4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Mine barns besteforeldre besøker oss to helger i løpet av året, men i år har de faktisk bare vært her en helg. De andre barnebarna som de bor like ved er de sammen med daglig og passer flere ganger i uka. Syns det er veldig leit for mine barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Du er med dei masse! 🌈 Her ser svigers dei kvar 8.veka omtrent til tross relativt nær avstand. Det er alltid vi som må ta initiativ. Dei har 3 barnebarn. Dei er i full jobb, har hus og aktive liv. Mine foreldre bur langt borte men ser dei i alle feriar, Langhelger. Dei reiser gjerne opp hit og passer barna heile haustferien/vinterferien. Eg synest dei er mykje med barnebarna sine. Dei har fem. Anonymkode: 63845...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Jeg synes det var lite/ensidig jeg. Og ikke på barnas premisser. Du har alle fem barnebarn på besøk samtidig en dag i uken? Hva med å heller ta en halvtime innimellom en tirsdag for å følge på fotballtrening. Kinotur en kveld. Sykle en tur, svømmebasseng osv. Og hvorfor ikke besøke de? Du kan jo ikke treffe barn og svigerbarn særlig heller når du kun har barna hjemme hos deg selv uten foreldre? Anonymkode: 34bb9...529 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå