Gå til innhold

Problemer med fortiden til samboer...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om hun har hatt 5 eller 50 før deg har da vel ikke noe å si for det dere har sammen vel? Det er bare sex, og hun sluttet jo med det da hun endelig fant deg. Tenk at siden hun ennå er hos deg så har hun kommet i havn, du er den beste og det er du som hun vil ha for resten av livet. Tenk også at det bare er bra hun var ferdig med å forske ut da hun møtte deg, for da går hun ikke med et savn over det i allefall. 

Tenk grundig på disse to, så kan du endelig falle til ro med å forstå at du har drømmedama hos deg. Hun er din og er så fornøyd med deg at hun blir. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun latt seg lede verdimessig de 5 årene dere har vært sammen? I så fall tenker jeg du må fokusere på, og verdsette det, 

Dette er ikke snakk om usikkerhet fra den andre parts side, i hovedsak. Men at man deler noenlunde samme verdier. Det er viktig for et sunt og langvarig forhold. 

Anonymkode: c86db...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ikke-sak. Hun har valgt deg, fortid er fortid.

Anonymkode: 774b6...902

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk TS, det sier noe om hun som person, på samme måte som det sier noe om en mann som person hvis han har en historie med kjøp av prostituerte.

Anonymkode: 132dc...8df

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Hei!

Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med.

Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig.

Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene.

Anonymkode: baaf9...02f

Dump henne, er du snill. For hennes skyld. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe sier meg at TS sin grense for hva som er uakseptabelt ligger på én partner mer enn han selv har hatt…

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn med sånne holdninger som deg fortjener å være enslig! 

Jeg har ingen anelse hvor mange damer min mann har hatt, og han har ingen anelse hvor mange jeg har ligget med (og det har jeg ikke giddet å telle selv en gang, men det er sikkert over 30, men kun 4 de siste 30 årene!) 

Fortid er fortid, og det er faktisk bedre å ha litt erfaring enn å være helt grønn!!

Anonymkode: 414d4...ae0

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg føler med deg ts. Her inne er det mange som føler seg truffet av det med sex og vet ikke hvordan det er å være tilbakeholden, for de er ikke det. 

De tillater oss ikke å ønske noen som oss for en eller annen grunn. 

Syns fortsatt at om hun er ei du elsker bør du jobbe for det, men tenk på om du gjør.

Anonymkode: e411e...861

Man kan ønske seg hva man vil, men hva er vitsen med å flytte sammen med noen man ikke passer sammen med?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skikkelig turn-off, hvorfor gidder du? Det mange pene damer her i landet som ikke har en sånn fortid. Gresset er faktisk gresset grønnere i dette tilfelle.

Hvorfor må dama være pen? Kan dere ikke prøve å date normale damer, da?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Husk at de samme som skriver at "det her er fordi blablabla" er de samme som hadde skutt deg hvis du eks. sa at "men min utroskap er jo fortid - det hører til fortiden, hvorfor bryr du deg?". Bare hypocrisy. Nei, tenk sjæl. Som sagt, mange pene kvinner som ikke har den bagasjen. Velg med omhu.

Hvorfor skal de være pene?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gjør de de? Se på svarene her inne for eksempel: 

Dette er typen kvinner som har tilfeldig sex, dette er ikke konemateriale. Dette er voksne mennesker med hjernen til et lite barn.

Anonymkode: 26e9b...d07

Det du skriver er heldigvis bare bullshit.  90% av barn er mobbere.  De er likevel gode folk i voksen alder, de fleste. 

Mange unge jenter er usikre og havner nok mye oftere i uønskede seksuelle relasjoner enn menn. De fleste jeg kjenner har flere sexpartnere De godt kunne vært foruten.  

Men det er ikke noe en kan gjøre noe med. Fortid er fortid. 

Anonymkode: 91f56...0a9

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Husk TS, det sier noe om hun som person, på samme måte som det sier noe om en mann som person hvis han har en historie med kjøp av prostituerte.

Så du sidestiller en kvinne med flere sexpartnere med en horekunde? Ville det ikke vært mer naturlig å sammenligne det med en mann med det samme antallet sexpartnere?

Anonymkode: d864b...add

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du skriver er heldigvis bare bullshit.  90% av barn er mobbere.  De er likevel gode folk i voksen alder, de fleste. 

Mange unge jenter er usikre og havner nok mye oftere i uønskede seksuelle relasjoner enn menn. De fleste jeg kjenner har flere sexpartnere De godt kunne vært foruten.  

Kommer aldri til å forstå dette med "fortid er fortid". Ens hele identitet,- hele liv er kulminasjonen av fortiden sin.

Anonymkode: f1e73...b99

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du sidestiller en kvinne med flere sexpartnere med en horekunde? Ville det ikke vært mer naturlig å sammenligne det med en mann med det samme antallet sexpartnere?

Anonymkode: d864b...add

Du velger bevisst å ikke se (det åpenbare) poenget mitt. Selvfølgelig sier vår fortid noe om oss som person. Selvfølgelig. Barn nede i skolealder forstår sånt, det er voksne som forteller seg selv eventyr historier om noe annet for å cope med sine tidligere handlinger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er dette barn mener du? :

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Høres ut som du trenger en psykolog. Hvorfor i alle dager er dette sååå viktig for deg? Så mye at du er usikker på forholdet....?

Anonymkode: 9551b...be8

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du trenger hjelp til å komme over usikkerheten din. 

Anonymkode: 7333a...124

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette er et deg problem, prøv terapi.

Anonymkode: f3a55...64e

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har du så liten tiss at du føler deg underlegen andre menn og redd for at hun fantaserer om flere av sine tidligere ligg som var bedre enn deg?

Anonymkode: a0a34...acc

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Menn med sånne holdninger som deg fortjener å være enslig! 

Jeg har ingen anelse hvor mange damer min mann har hatt, og han har ingen anelse hvor mange jeg har ligget med (og det har jeg ikke giddet å telle selv en gang, men det er sikkert over 30, men kun 4 de siste 30 årene!) 

Fortid er fortid, og det er faktisk bedre å ha litt erfaring enn å være helt grønn!!

Anonymkode: 414d4...ae0

Som sagt, dette er typen kvinner som ligger rundt, dette er ikke konemateriale. Kvinner som har tilfeldig sex har ikke ordentlige verdier eller evne til selvrefleksjon, ikke er de flinke til å holde seg selv ansvarlige for handlingene sine heller.

Anonymkode: 26e9b...d07

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du nå og hvor gammel var du da du debuterte seksuelt, Ts?

Hvor gammel er hun nå og hvor gammel var hun da hun debuterte seksuelt?

Hvor mange år har du vært i forhold før denne kvinnen, og hvor mange år har du vært singel etter seksuell debut?

Hvor mange år har hun vært i forhold før deg, og hvor mange år har hun vært singel etter seksuell debut?

Det er ikke sikkert "mange" er mange, når man ser på helheten...

Jeg lurer også på hva du mener det sier om deg og dine verdier, når du gikk inn i dette forholdet for fem (!) år siden og gjorde det på falske premisser? Hva sier det om dine verdier som mann og partner når du lar henne leve fem (!) år på en løgn? Hva sier det om deg og dine verdier at du forblir fem år (!) i et forhold hvor du faktisk ser ned på kvinnen du er sammen med?

Anonymkode: 74d77...91d

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ser det er samme bruker som skriver disse tingene 🙄 Jeg ville ikke godtatt en partner som hadde kjøpt sex. Jeg ville nok heller ikke likt et veldig høyt antall. Har ikke det selv heller. Men at man har hatt noen kjærester før (jeg har ikke holdt på med one night stands, og jeg tror ikke mannen min har det heller), det må man regne med. Og jeg tror man er bedre rustet inn i et forhold også. De første kjærestene mine var krise, og det var utrolig mye drama. Veldig greit å få på plass noen preferanser for et nytt forhold.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Aner virkelig ikke hvor mange samboeren min har hatt sex med før meg. Som om det skulle betydd noe liksom😆

Anonymkode: 930b9...1fd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...