Gå til innhold

Hvordan tjener dere/noen dere kjenner over en million?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to jobber og i tillegg renteinntekter fra crowdlending.

Anonymkode: 8c81d...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så har dere tid til å henge på kvinneguiden i tillegg🤣

Anonymkode: 6b293...7ce

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, oppfatter det er ganske vanlig. Men omgangskretsen består mye av studievenner og tidligere kollegaer, siviløkonomer og jurister, så er jo ikke representativt. 

Anonymkode: d7176...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så har dere tid til å henge på kvinneguiden i tillegg🤣

Anonymkode: 6b293...7ce

Økonom med hjemmekontor. Jeg har jobbet 7-8, møte 8-9, nå spiser jeg frokost og tar en kaffe. Nytt møte om 8 min :)

Anonymkode: d7176...941

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bonde uten husdyr, kun jordbruk med potet, korn og grønnsaker. Jobber MYE, og har gratis arbeidshjelp fra familie i tillegg som utgjør minst et halvt årsverk. Tjener i følge skatteetaten 0,8-1,5 mill i året. Lønnen varierer veldig fra år til år hvor været gjør store utslag i tillegg til at priser på gjødsel, diesel, såkorn mm. kan slå hardt ut på bunnlinja, noe det har gjort de siste to årene.

I 2023, hvor jordbruksoppgjøret liksom skulle være et av tidenes beste og "folk flest" stilte seg uforstående til at bøndene skulle få så mye penger, gikk jeg ned 600 000 i lønn fra året før på grunn av kostnadsvekst, rentestigning og dårlig vekstsommer. Skulle jeg lønnet alt det som nå er gratisarbeid fra familien, ville jeg gått i underskudd i 2023.  Ser litt bedre ut i år, heldigvis.

Anonymkode: de847...c53

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjenner mange leger og finansfolk som tjener betydelig over 1 million. Virker nesten som det er umulig å ikke tjene sånne type penger innenfor de to bransjene hvis man er kompetent. Vet om noen håndtverker som tjener 2-3 mill i året, men de driver eget selskap. Veldig imponerende. De bare fortsetter å skalere sakte men sikkert. Kjenner en mann som tjener litt over 5 mill på hogst, ved og den type ting. Han lever utrolig nøysomt. Det eneste som virkelig avslører inntekten er skoene. Han har ulike designer boots som jeg vet koster 10-20k stykk. Har sett han gå i ulike Canada Goose og Zegna jakker om vinteren også når jeg tenker meg om. Canada Goose koster vel opp imot 15-20k, så det gir jo også et hint siden merket er såpass kjent. Han kjører en gammal Toyota Land Cruiser...

Anonymkode: 8fdd8...421

Må le litt her, for det er så mange eldre karer jeg vet om som har MYE penger også kjører de veldig gamle/kjedelige biler.  

Anonymkode: 570a9...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpmann i en matbutikk 

tjener ca 3 mill på firmaet men tar ut ca 1 

Anonymkode: 198ed...d2e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Må le litt her, for det er så mange eldre karer jeg vet om som har MYE penger også kjører de veldig gamle/kjedelige biler.  

Det er fordi bil er tilnærmet den verste investeringen du kan foreta deg (kun masse verditap og utgifter). Spesielt når du er under 30. Det skjønner alle oppegående folk med elementær økonomiforståelse. Det gir kun mening å kjøpe dyr bil hvis man er særdeles ressurssterke eller har god nok råd til å kjøpe disse superbilene som stiger i verdi, sånn som han Arne Fredly holder på med. Han er også bilinteresserte skal det sies.

Anonymkode: 8fdd8...421

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bachelor, er ingeniør i offentlig sektor. Har grunnlønn under millionen, men jobber alltid ekstra da oppdragsmengden er høyere enn bemanningen. Så siste 3-4 år har jeg endt på 1,1-1,2 millioner, men legger jo da inn endel timer ekstra. Hadde nok tjent en god del mer i det sivile med samme fagområde, men trives veldig godt på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eget AS som går så det suser. 

Utrolig nok, jeg som egentlig ikke har klart å få til noe som helst ellers i livet, har klart å starte et firma som går over all forventning og vi feirer 25 år neste år :) 

Fortsatt går jeg og venter på at noen skal oppdage at jeg egentlig ikke er flink til noe. 

Anonymkode: 5c8a9...0cd

• Liker 3
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leder i offentlig forvaltning. 

Kan man regne med skattefrie leieinntekter i et sånt regnestykke egentlig? Det gjør hvertfall ikke jeg.

Anonymkode: 7db81...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig jobb, aldri jobbet overtid. Samme med min mann.

Anonymkode: b5c50...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er internadvokat i en større norsk bedrift og tjener 1,5 mill i året. Jeg har normal arbeidsdag og mulighet for avspasering.I tillegg har jeg noen styreverv ol.

Akkurat nå sitter jeg og venter på min tur til å legge frem sak i et møte (derfor surfer jeg litt på nettet). 

Anonymkode: 7a9b9...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt vanlig jobb, aldri jobbet overtid. Samme med min mann.

TS spør jo HVORDAN man gjør det🙄

Anonymkode: 4cb85...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Typisk fattigfolk å kjøre rundt i biler de ikke har råd til.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som ingeniør med 14 års fartstid. Har bachelorgrad. Grunnlønna er litt under millionen, men med reiser, bonus og overtid går jeg lett over. 

Anonymkode: 3a014...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er bonde uten husdyr, kun jordbruk med potet, korn og grønnsaker. Jobber MYE, og har gratis arbeidshjelp fra familie i tillegg som utgjør minst et halvt årsverk. Tjener i følge skatteetaten 0,8-1,5 mill i året. Lønnen varierer veldig fra år til år hvor været gjør store utslag i tillegg til at priser på gjødsel, diesel, såkorn mm. kan slå hardt ut på bunnlinja, noe det har gjort de siste to årene.

I 2023, hvor jordbruksoppgjøret liksom skulle være et av tidenes beste og "folk flest" stilte seg uforstående til at bøndene skulle få så mye penger, gikk jeg ned 600 000 i lønn fra året før på grunn av kostnadsvekst, rentestigning og dårlig vekstsommer. Skulle jeg lønnet alt det som nå er gratisarbeid fra familien, ville jeg gått i underskudd i 2023.  Ser litt bedre ut i år, heldigvis.

Anonymkode: de847...c53

Sånn er det å drive en virksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen til storesøsteren min jobber som eiendomsmegler og tjener rett under 2 mill i året. Han jobber til alle døgnets timer. Kunne aldri hatt en sånn livsstil selv. Storesøster hadde 889k utbetalt i fjor, så ikke langt unna millionen. Hun jobber som PT og holder foredrag om ernæring. Hun sier at konkurransen er beintøff akkurat nå fordi det er for mange som tar PT/idretts-utdanning. Det er rett og slett ikke nok relevante jobber per dags dato.

Anonymkode: 4358b...188

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 timer siden):

Hvaslags filer er det du selger?

Det vil jeg også vite! "Passiv inntekt" har alltid vært en forlokkende idé, så jeg har også startet å selge digitale filer på nett. Men det er faktisk mye arbeid det også. Filene jeg selger er sømløse mønstre (som jeg lager i Adobe Illustrator) og diverse grafikk folk bruker på sine print-on-demand-produkter eller hobbyprosjekter. Salget går treigt, men jeg har bare 30 produkter. Vellykkede sjapper som gjør det samme har mange tusen filer. 

Anonymkode: 8b5d4...5a7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Grunnlønn på 1,8 + eventuelle bonuser. Ikke betalt for overtid. Men jobber sjeldent overtid. Mannen jobber som lege og ligger på rundt 2,5-3, men han jobber mange flere timer enn meg i uken. 

Anonymkode: a3ae5...edd

Men hva er ditt yrke?

Anonymkode: 4c711...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...