Gå til innhold

Jeg er veldig glad i katten min, men flere jeg kjenner forstår ikke dette

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en hannkatt på 4 år som jeg er veldig glad i. Jeg gjør alt for den katten. Blir han syk så tar jeg han til veterinær, og gir han nødvendige medisiner hvis han må ha det. Han får kvalitetssfor istedet for butikk for osv... Lar han ikke være alene i flere dager for å dra på ferie. Flere jeg kjenner, spesielt vennene mine forstår ikke dette. De forstår ikke at jeg gidder å bruke penger på veterinær, og de mener kvalitetsfor er tull og skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan kjøpe Whiskas. Og jeg er ifølge dem en vanskelig person som ikke kan reise fra han en uke eller mer om jeg ikke får pass for de mener katter klarer seg jo selv. Det kan hende men jeg har ingen naboer jeg kjenner som kan se etter han og fore han, og han klarer jo ikke å finne seg mat og vann selv. Hender foreldrene mine har han da hvis de har mulighet. Han har ikke vært på kattepensjonat enda. Uansett er jeg ikke kjempe ofte på turer. Jeg har Asperger, har ikke kjæreste og ønsker meg ikke barn da jeg tenker jeg ikke bør få barn. Men katt passer meg fint, ikke istedet for barn akkurat, men fordi jeg alltid har ønsket meg en egen katt. Jeg er veldig glad i han, men den dagen han blir gammel og syk så skal han så klart få slippe uansett hvor vondt det gjør, men man må tenke på dyrets beste og ikke seg selv da. Men jeg håper det blir lenge til. Heldigvis har foreldrene mine mer forståelse en vennene mine når det gjelder katten, men de har hatt mange katter selv. Ønsker meg en til men får se senere. Flere som kjenner noen som ikke forstår at dere er glad i kjæledyret deres? Ellers så er det mulig jeg kanskje er litt rar 😸

Anonymkode: 5728a...b16

• Hjerte 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig å behandle kjæledyret sitt så godt man evner. Dine venner er rare, ikke du. Det er heller ikke lov, tror jeg, å forlate et katt over flere dager uten å ha sørget for at noen mater den.

Anonymkode: d6c0a...d21

• Liker 10
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du er rar, syns heller de er uansvarlige som ikke skjønner at katter ikke bare kan forlates.

Dyrebeskyttelsen, politiet må ofte gjøre sak om dette på sommeren fordi så mange har dårlige holdninger til dyr.

Anonymkode: faada...f8d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter er gode venner å ha ♥️ Så fint at du passer godt på han 😊

Anonymkode: 577b1...446

• Liker 4
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke innafor å reise fra en katt i en uke. Så her er det vennene dine som er helt på bærtur. Vi har to katter, jeg er ikke superbegeistret, men ungene ville ha. Og selv om jeg ikke er voldsomt glad i de, så får de både skikkelig fòr og vetrinærbesøk når det er nødvendig. 
De har katteluke så de kommer og går som de vil, men når vi er på ferie er det ALLTID folk innom hver dag og gir mat og nytt vann, samt sjekker at de er friske og uskadet.
Noe annet er uforsvarlig. Så du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du tar vare på dyret du har ansvar for. 

Anonymkode: c18ba...b79

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener det står i lovverket at husdyr ikke skal være uten tilsyn over ett døgn, så det du gjør høres helt normalt ut 

Anonymkode: a644a...152

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi ikke reist på ferie ilag på mange år, fordi noen må være hjemme og passe pus, han er så godt vant att vi ville aldri i livet stole på att andre gjør akkurat som han tenker, så vi er stuck. 

Vi er litt skrullete, men det lever vi egentlig veldig godt med, så får vi litt fritid fra hverandre også som ett pluss. 

Anonymkode: 282a8...107

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kjenner på kalles kjærlighet ❤️

Jeg var ikke slik tidligere, men etter at jeg måtte overta en katt begynte jeg å lese meg opp på ernæring for katter, og kuttet ut tørrforet fra KIWI og begynte å gi han kattemat kjøpt hos dyrlegen.

Nå får han kun det ypperste kvalitetsforet, og hvis han skal ha godteri er det kun frysetørket kylling og kokt fisk til våtfor.

Jeg har gitt beskjed til alle naboer at de ikke får lov å mate han med Dreamis eller Sheba.

Han har den beste kattesanden og blir børstet hver kveld.

Han har ulike møbler å sove i, og jeg slipper han ut og inn flere ganger om dagen siden jeg ikke kan ha katteluke.

Han får årlige vaksiner og undersøkelse hos dyrlegen, og medisin mot flått og fuglelopper.

Anonymkode: 96c3b...1c9

• Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er overhode ikke rar, og jeg har ingen dyr engang. Noen mennesker klarer virkelig ikke å få kontakt med dyr. De tror ikke at dyr har emosjoner eksempelvis, noe de aller aller fleste dyr selvfølgelig har (beviselig).  Jeg er på ingen måte noen veganer altså.

Anonymkode: 27316...45e

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde dette kom till å være en tråd om noen som er litt gal kattekvinne men du høres jo ut som en normalt god katteeier. Det som er rart, er at du har flere venner som synes det er helt greit å dra fra katten flere dager og droppe veterinær. Det høres ut som noe fra mine besteforeldres generasjon, de hadde katt som bodde på låven. Håper da ikke det er så mange som har slike holdninger nå. Selv om de jo dessverre finnes.

Anonymkode: 875f5...109

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min er veldig gammel og jeg tror en del av meg dør den dagen han går bort. Jeg skjønner deg godt, TS. Det er utrolig hvor glad man kan bli i noe som tilhører en helt annen del av dyreriket. Som snakker et annet språk og går på 4 bein. De avhenger totalt av oss og skal selvfølgelig få dekket sine behov. Hvis man ikke ser det skal man ikke ha dyr. 

Jeg har avstått fra dyre feriereiser med full spons fordi ingen kunne passe på han. Han er den første jeg sier hei til når jeg står opp om morgenen. Jeg er jo alt han har. 

• Liker 1
  • Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for fine svar ♥️

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er du glad i katten din. Jeg er glad i mine. De får jo også det beste, og veterinær når de trenger det. De er riktignok med meg på turer om det er mulig, de har opp til flere kattevakter å velge imellom, eller på kattepensjonat om det ikke er noen som kan se etter de noen dager.

Anonymkode: bc089...117

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt ja 😁 

Mine katter spiser opp kontoen min , hver mnd ...😅

Å jeg reiser heller ikke om ingen kan gå til dem 2 ganger om dagen å gi dem blautmat🤭

Anonymkode: a2bac...a0a

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en hannkatt på 4 år som jeg er veldig glad i. Jeg gjør alt for den katten. Blir han syk så tar jeg han til veterinær, og gir han nødvendige medisiner hvis han må ha det. Han får kvalitetssfor istedet for butikk for osv... Lar han ikke være alene i flere dager for å dra på ferie. Flere jeg kjenner, spesielt vennene mine forstår ikke dette. De forstår ikke at jeg gidder å bruke penger på veterinær, og de mener kvalitetsfor er tull og skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare kan kjøpe Whiskas. Og jeg er ifølge dem en vanskelig person som ikke kan reise fra han en uke eller mer om jeg ikke får pass for de mener katter klarer seg jo selv. Det kan hende men jeg har ingen naboer jeg kjenner som kan se etter han og fore han, og han klarer jo ikke å finne seg mat og vann selv. Hender foreldrene mine har han da hvis de har mulighet. Han har ikke vært på kattepensjonat enda. Uansett er jeg ikke kjempe ofte på turer. Jeg har Asperger, har ikke kjæreste og ønsker meg ikke barn da jeg tenker jeg ikke bør få barn. Men katt passer meg fint, ikke istedet for barn akkurat, men fordi jeg alltid har ønsket meg en egen katt. Jeg er veldig glad i han, men den dagen han blir gammel og syk så skal han så klart få slippe uansett hvor vondt det gjør, men man må tenke på dyrets beste og ikke seg selv da. Men jeg håper det blir lenge til. Heldigvis har foreldrene mine mer forståelse en vennene mine når det gjelder katten, men de har hatt mange katter selv. Ønsker meg en til men får se senere. Flere som kjenner noen som ikke forstår at dere er glad i kjæledyret deres? Ellers så er det mulig jeg kanskje er litt rar 😸

Ikke hør på disse dumme såkalte vennene dine som prøver å fortelle deg hvordan du skal behandle katten din 😊 De har tydeligvis aldri hatt dyr selv og aner ikke hva de snakker om 🙄 

Kos deg med katten din du og vær stolt over at du gir den et bra og godt liv ♥️

Selv har jeg hund som jeg er veldig glad i. Og jeg bryr meg lite om hva andre mener om hva og hvorfor jeg bruker penger på han. Det er min hund og mine valg 😊

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du høres helt normal ut, ts. MEN vennene dine, det er de folka som dumper kjæledyrene sine i søpla/skogen/veikanten og fyller opp dyrebeskyttelsen med uønska katter og andre kjæledyr. Neste gang de klager kan du si det, at dere er grunnen til at dyrebeskyttelsen er full hver sommer og at dyr dumpes i skogen. Du får håpe at ingen av dem har kjæledyr... 

Anonymkode: ef10e...556

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en god og fornuftig katteeier, og når det gjelder dine venner så håper jeg at de ikke har eller kommer til å skaffe seg katt, de egner seg ikke til det.

Anonymkode: 6f70b...0fd

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er absolutt ikke rar.🥰

Har også en katt som vi er super glad i. Får kvalitetsmat, er hos dyrlege. Vi duller og faller med den lille tassen.

Har enn så lenge ikke hatt han på dyrepensjonat, men det kunne jeg. Men hadde jo forsikret meg om at det var et bra sted. 

Ikke hør på vennene dine, du trenger ikke forklare deg til de om det heller. Får håpe de ikke får seg katt. 

Anonymkode: ebe93...d83

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...