AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Prøver å gå ned med har så vanskeligheter med når jeg kjenner sult. Prøver å drikke mye sukkerfritt men er fortsatt sulten og kjenner magen vrenger seg og rumler og det gjør så vondt. Men hvordan holde ut sulten? Anonymkode: 60c3b...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Spis mat med høyt volum, som grønnsaker. Drikk masse vann og f.eks. urte-te eller annen varm drikk som fyller magen uten kalorier og mye tilsetningsstoffer. Prøv å skille mellom cravings og sult. Jeg blir rastløs av cravings. Da trener jeg, gjør husarbeid, holder kroppen opptatt. Ved ekte, ekte sult som man kjenner langt nedi magan så tar jeg meg faktisk et eple eller et knekkebrød (for meg er dette mat som jeg fint greier å posjonskontrollere fordi jeg ikke liker å spise f.eks. mange epler eller mange knekkebrød, for deg er dette kanskje andre matvarer. Er det slik at du merker fysiske symptomer på ekte sult selv om du vet at du har spist det som egentlig bør være nok så kan det være at magesekken er veldig utvidet og sender feil signaler. I de tilfellene tror jeg det er lurere å trappe gradvis ned enn å plutselig mer enn halvere et vanlig matinntak. Anonymkode: edeff...a78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Drikk et stort glass vann og distraher deg selv. Anonymkode: e2238...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Raske karbo gir mye mer sultfølelse. Å spise oliven før måltid kan også redusere sultfølelsen og dermed redusere hvor mye man spiser til måltidet. Jeg synes det mest effektive var faste. Spise siste måltid kl 20 (og da være påpasselig på at siste måltid ikke er raske karbo for da blir man skrubbsulten morgenen etter, så spiste typ grovt knekkebrød eller brødskive med hvitost og et glass vann til) og første måltid 11:30. Halverte også lunsjen fra to brødskiver til en. Ellers spiste jeg normalt til jeg ble passelig mett til både middag og kvelds, og gikk fint ned i vekt med dette. Sultfølelsen før lunsj gikk bort etter noen uker, for kroppen vender seg til det. Anonymkode: f756d...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Prøver å gå ned med har så vanskeligheter med når jeg kjenner sult. Prøver å drikke mye sukkerfritt men er fortsatt sulten og kjenner magen vrenger seg og rumler og det gjør så vondt. Men hvordan holde ut sulten? Anonymkode: 60c3b...0c5 Sukkerfri brus øker sultfølelsen!!! Jeg gjorde helt likt som deg og slet som bare det, fram til jeg kutta ut sukkerfri brus helt (det var 3 ille dager med abstinenser i form av fæl hodepine, men følte meg så mye bedre etterpå) og siden den gang har det vært null problem oberhodet. Helt sprøtt å føle forskjellen. Nå føler jeg av og til sult, men den føles til og med annerledes - jeg blir ikke helt hol liksom. Og jeg kan avvente sulten litt, i ca 15 min, så går den bort. Det kunne jeg aaaaaldri få til mens jeg drakk sukkerfritt 😳 Anonymkode: ccc2f...38b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Drikker sukkerfri energidrikk fordi er så slapp og sliten. Drikker ikke kaffe. Anonymkode: 60c3b...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Drikker sukkerfri energidrikk fordi er så slapp og sliten. Drikker ikke kaffe. Anonymkode: 60c3b...0c5 Det er en veldig ond sirkel, du føler du trenger det mer fordi kroppen er blitt vant til det. Du vil negynne å føle mer energi 1-2 uker uten, og den største fordelen som er mindre sult som sagt. Anonymkode: ccc2f...38b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Men hvorfor er du så sulten?Da spiser du jo feil. 600 gram kyllingfile, 500 g brokkoli, 100 g ris. Blir du sulten om dette er delt på lunsj og middag? Så kommer frokost ect i tillegg. Høres ut som om du spiser dårlig. Anonymkode: 9fa63...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Sult er noe du kjenner på etter ti dager eller mer uten mat. Sultfølelsen du kjenner på kommer av at du har lært opp hjernen din til at det kommer masse enkel energi inn i kjeften av å sende deg disse sultsignalene. Det er bare en måte å rette opp i dette på. Og ja, det går over. Anonymkode: 953b0...718 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Min erfaring er at jeg føler meg mye mindre sulten når jeg kutter sukkerfri saft og brus, samt kutter ned på kaffe mengden og drikker mer vann i stedet. (Om det er psykisk eller fysisk som gjør det, vet jeg ikke). Om jeg blir veldig sulten spiser jeg et par osteskiver(altså bare ost, ikke brødskiver med ost) eller en skje cottage cheese. Det er kalorier, men for min del klarer jeg med litt, og i kombinasjon med å alltid påse på med grønnsaker til måltider så klarer jeg meg med mye mindre mat uten å gå og sulte. Anonymkode: 7597f...cfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Jeg merka med en gang jeg begynte med sukkerfri energidrikk at det ga meg energi. Det samme skjer nå også. Merker at jeg orker mere. Anonymkode: 60c3b...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg merka med en gang jeg begynte med sukkerfri energidrikk at det ga meg energi. Det samme skjer nå også. Merker at jeg orker mere. Anonymkode: 60c3b...0c5 Sukkerfri energidrikk er en selvmotsigelse. Måleenhet for energi er kalorier. Anonymkode: 71d27...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Sukkerfri energidrikk er en selvmotsigelse. Måleenhet for energi er kalorier. Anonymkode: 71d27...dd5 Men ellers orker jeg ingenting Anonymkode: 60c3b...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå