Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så trist og lei :( har fått et fremfall etter fødsel for litt over 1 md siden. 

Ubehagelig å gå.

Nå ser jeg for meg et liv fremover uten sex, trening og aktivitet.

Jeg kniper og kniper. Noen med oppløftende ord eller tips?

Har kjøpt et pessar fra apotek som jeg tenkte å prøve og sette inn selv. Noen med erfaring? 

Anonymkode: 7433b...155

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare 1 mnd siden fødsel. Du må gi kroppen mer tid på å komme seg. Det er fullstendig urealistisk å forvente at ting skal være som før allerede. 

Anonymkode: a4d5f...28c

• Liker 1
Skrevet

Du skal vel til jordmor om et par uker. Da kan hun se på ting nedentil. Om det ikke er bedre etter noen mnd ville jeg oppsøkt fysio eller gynekolog som har spesialisert seg på kvinnehelse og bekkenbunn 

Anonymkode: a2a82...cdb

Skrevet

Ta 6-ukers kontrollen og fortell om hva du opplever. 

Ellers - det har bare gått fire uker! Knip daglig, minst 30 knip - gjerne 15 stk hvor fu holder flere sekunder og øker med et sekund hver uke, og 15 stk raske på et sekund hver. 

Jeg har tisset på meg ved løping, hopping, nysing og hosting i 10 år etter fødsel, men når jeg nå tok knipingen skikkelig på alvor etter ny fødsel, kommer det ikke en dråpe lengre, fra 4 mnd etter fødsel! Og nå hopper jeg tau og løper en mil.

Derfor: knip daglig, ikke slutt, også vil det ta noen mnd. Men resultater vil du få!

Anonymkode: 0672d...ae1

Skrevet

spørs hvilken type fremfall du har? du kan ha fire forskjellige typer utifra det jeg vet. 

Om det er livmor du tror du har så går den ofte opp etter noen mnd. Om det er skjedeveggene så kan du knipe for mindre symptomer, men tviler på at utseende vil endre seg nevneverdig (Dvs. om du har en myk kul inni skjeden osv). 

Men du, pust dypt også tar du det opp på 6 ukers kontroll om det fortsatt vedvarer. Får du stygge plager så ringer du såklart! Men fremfall i seg selv er ikke alvorlig

Anonymkode: 60ee6...bf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...