AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #321 Del Skrevet 14. desember 2024 Her får TS mye tyn og lite støtte. Hun har ikke sagt at mannen ikke bidrar. Jeg tror heller ikke at det er umulig for TS (og mannen) å lage jul, men problemet er at mor og søster tar det som en selvfølge, både at julen skal feires hos TS som før, at de skal bli oppvartet og overnatte. Ingen ting tyder på at de vil hjelpe til. De utsetter TS for et press, og man kan jammen bli mer sliten av presset enn av jobben det er å lage jul. Å kreve overnatting 30 minutter hjemmefra er ufint. Jeg ville aldri akseptert at julegjester skulle overnatte når det er så kort vei hjem, så der skjønner jeg mannen. Mitt hjem er åpent for overnatting, ofte på svært kort varsel, når kjentfolk har behov for det, men ikke i TS' situasjon. Anonymkode: 73a08...3ff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #322 Del Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 15.19): Det er nok du som "hyller" meg. Hvis folk prøver først så er det greit, men å gjøre seg selv svak har jeg ikke sansen for. Det gagner ikke ts heller det. Og så kjører man seg ikke i grøfta på noen julesanger,det skal mer til. Anonymkode: 04d38...bb3 AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 19.26): Neivel! Men dere kan om dere vil, det er latskap og egoisme som råder og det syns jeg er trist. Anonymkode: 04d38...bb3 AnonymBruker skrev (På 12.11.2024 den 10.19): Hvem har sagt at alt er lett for meg? Handler ikke om det i det. Handler om ting man gjør for familien,strekker seg langt,da har man alltid familie i ryggen. Og som jeg sa: man greier hva man vil og om man greier det vet man ikke før man har prøvd. Anonymkode: 04d38...bb3 Du er veldig opptatt av at man skal være raus og strekke seg langt for hverandre, og kaller gjerne TS for lat og egoistisk, men ser ikke ut til å holde moren og søsteren hennes opp til samme standarden. Er det kun TS som skal være raus her? Dette er ingen konkurranse i å være flink pike og brenne seg mest mulig ut, så hva du vil eller klarer er helt irrelevant. Hva med å komme med råd om hvordan TS kan løse dette, uten å være nedlatende og komme med personangrep og spekulasjoner? AnonymBruker skrev (2 timer siden): snakk om og sutre. min var bare 14 dager når jeg hadde jul hjemme + 2 barnehagebarn, folk skal sutre over alt nå til dags. eneste urimlig her er du og mannen din Anonymkode: c6a9e...9b6 Hadde du da også en mor og en voksen søster som forventet å komme til dekket bord og bli oppvartet? TS har nemlig ikke sutret over det å ordne jul til seg selv, mannen og barna. Mannen virker litt tafatt, men jeg skjønner jo også at han kanskje føler seg litt overkjørt av planene om julefeiring som han ikke har vært med å planlegge. Svigermor og svigersøster virker jo ikke akkurat veldig lydhør for at de kanskje har behov for å feire jul på en annen måte enn før. TS, hvis du er her innom og leser, så håper jeg at du moter deg opp og sier rett ut til mor og søster at du ikke ordner til jul i år. Det blir rolig hjemmejul med kjernefamilien (du, mannen og barna) og i år skal mannen få være med og bestemme hvordan julen skal feires. Du får nok mer hjelp fra mannen om han føler seg mer inkludert i planleggingen av julen, så dette kan bli vinn-vinn. Moren og søsteren kan enten feire jul sammen bare de to, eller ta med seg mat (f.eks. tilbehør eller dessert) og komme på besøk på selve julekvelden. Hvis de skal overnatte må de selv re opp sengene sine, og det forventes at de hjelper til med rydding etter middag og ordning av frokost/brunsj neste dag. Hvis dette funker, kan dere diskutere om dere fortsetter en tradisjon til neste år der også søsteren må bidra i mye større grad. Du bestemmer, sammen med mannen din, hvilken jul du vil ha. Moren og søsteren kreperer ikke av å enten bidra mye mer eller ordne sin egen julefeiring. Vær ærlig, det fungerer best! Blir de litt sure så tror jeg det går fort over når de bare får tenkt seg om. AnonymBruker skrev (På 8.11.2024 den 23.34): Tydeligvis ikke møtt mye boomer og Gen X foreldre… Anonymkode: e22e0...6c0 Gen X'ere er ikke så tafatte og storforlangende som moren og søsteren til TS. Søsteren er tydeligvis en millennial som har fått sydd puter under armene av sin boomer-mor. Anonymkode: 40c93...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå