Kullsyrevann Skrevet 6. november 2024 #21 Del Skrevet 6. november 2024 Du drikker ikke vann fordi du ikke trenger vann. Kroppen får det den trenger av det andre du drikker. Nekt deg selv saft, brus, energidrikker og du vil til slutt kjenne på tørst. Også drikker du vann, også blir det en vane. Men jeg er enig i at vann fra springen ofte er kjipt. Har du isbitmaskin på fryseboksen? Sodastream? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #22 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg tror det er lettere å finne ut hva som er farlig med det du faktisk drikker. Antar du kanskje drikker brus, saft og juice? Det forårsaker stor risiko for livsstilssykdommer, økt risiko for kreft, generelt dårligere helse pga sukker og søtningsmiddel forstyrrer tarmflora som danner grunnlaget for immunforsvaret, og i tillegg koster den type drikke mye mer penger enn vann. Vann kan drikkes med kullsyre og smaksatt med sitron. Vann gir ingen økt risiko for dårlig helse, tvert imot. Anonymkode: a2292...ac1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #23 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Helt sinnsykt å ikke drikke vann. Da har man et for høyt konsum av andre drikker. Hva med på natten? Blir dere ikke tørste? Jeg personlig er ikke glad i vann til måltid (helst saft eller brus). Men mellom måltidene drikker jeg vann. Anonymkode: ec6ce...235 Drikker aldri om natten, og hvis jeg våkner en sjeldent gang så drikker jeg sukkerfri brus. Shame on me. Anonymkode: eb258...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #24 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror det er lettere å finne ut hva som er farlig med det du faktisk drikker. Antar du kanskje drikker brus, saft og juice? Det forårsaker stor risiko for livsstilssykdommer, økt risiko for kreft, generelt dårligere helse pga sukker og søtningsmiddel forstyrrer tarmflora som danner grunnlaget for immunforsvaret, og i tillegg koster den type drikke mye mer penger enn vann. Vann kan drikkes med kullsyre og smaksatt med sitron. Vann gir ingen økt risiko for dårlig helse, tvert imot. Anonymkode: a2292...ac1 Jeg drikker mye zeroh-saft. Ikke brus. Drikker mye kaffe. Har faktisk vært dager hvor jeg innser at jeg kun har drukket kaffe, men det tilhører unntakene. Jeg blir lite tørst. Trenger ikke vann ved trening feks. Aldri ila natten (har kanskje skjedd 3-4 ganger i livet). Men jeg er egentlig ikke så bekymret for at det jeg drikker i dag er skadelig. Det er mest det at jeg føler jeg burde drikke vann for å være sunn, men synes det er vanskelig å finne de "kroppslige/biologiske mekanismene" som hadde bedret seg hos meg hvis jeg bare klarte å drikke mer vann. Jeg har ingen problemer per i dag, så klarer ikke motivere meg selv gjennom å bli kvitt et problem Anonymkode: 271b1...142 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #25 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg drikker mye vann hver dag, jeg syntes i grunn det er vel så godt som brus. Men vi har veldig godt vann her jeg bor. Det hjelper jo mot forstoppelse og kroppen har jo godt av ferskt vann. Synes huden blir mindre tørr av vann Anonymkode: cd8f3...cf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #26 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg drikker mye zeroh-saft. Ikke brus. Drikker mye kaffe. Har faktisk vært dager hvor jeg innser at jeg kun har drukket kaffe, men det tilhører unntakene. Jeg blir lite tørst. Trenger ikke vann ved trening feks. Aldri ila natten (har kanskje skjedd 3-4 ganger i livet). Men jeg er egentlig ikke så bekymret for at det jeg drikker i dag er skadelig. Det er mest det at jeg føler jeg burde drikke vann for å være sunn, men synes det er vanskelig å finne de "kroppslige/biologiske mekanismene" som hadde bedret seg hos meg hvis jeg bare klarte å drikke mer vann. Jeg har ingen problemer per i dag, så klarer ikke motivere meg selv gjennom å bli kvitt et problem Anonymkode: 271b1...142 https://www.edensprings.no/blog/hvorfor-er-vann-sa-viktig Her er noen gode grunner til hvorfor det er viktig å drikke vann. Anonymkode: 9975f...c2e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #27 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg drikker omtrent ikke vann, men ønsker å bli flinkere. Jeg er åpenbart ikke så glad i det, så trenger motivasjon. Hvilke positive konsekvenser vil jeg merke ved å drikke mer vann (energi, hud, hår, vekt) og hvor raskt vil jeg merke det? Hvorfor drikker dere vann? Anonymkode: 271b1...142 Begynn å drikk vann til måltidene. Da smaker maten bedre etterhvert. Og du har faste punkter du jobber med å drkke vann. Var selv litt dårlig på det da mannen stadig satte frem brus, som jeg begynte å bli lei. Så jeg satte vann på bordet. Ungene gikk over til vann de også. Etter ca en uke ønsket jeg ikke annet enn vann til maten, også når jeg spiser ute. Man får bedre hud og glød. Og man føler seg litt frechere . Blir litt tyngre i kroppen merker jeg godt nå, om jeg drikker brus til middagen. Så frister ikke å gå tilbake Anonymkode: 97d71...247 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #28 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg drikker faktisk også ganske lite rent vann for tiden. Foretrekker vann bare når jeg kjenner at jeg er tørst, noe som jeg stort sett bare blir på tur og trening eller i varmt vær, og møter med mye snakking 😅Har skjønt at jeg får i meg mye væske gjennom mat (spiser sjeldent tørre matvarer), og starter dagen med en halv liter kaffe. Foretrekker varme drikker, spesielt nå som det er kjøligere. Ikke spesielt glad i brus og energidrikk, og juice drikkes det bare noen ganger til helgefrokosten. Har hatt perioder hvor jeg har prøvd å få i meg mer rent vann, men følte jeg fikk lite gevinst av det, og måtte bare på do veldig ofte, som bare ble upraktisk. Spesielt på natt... Anonymkode: 7466b...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #29 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Helt sinnsykt å ikke drikke vann. Da har man et for høyt konsum av andre drikker. Hva med på natten? Blir dere ikke tørste? Jeg personlig er ikke glad i vann til måltid (helst saft eller brus). Men mellom måltidene drikker jeg vann. Anonymkode: ec6ce...235 Er aldri tørst. Hvertfall ikke om natten. Høres ut som om kostholdet er dårlig, om du tørster sånn. Anonymkode: 35240...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #30 Del Skrevet 7. november 2024 Det er litt overdrevet at vi mennesker trenger å drikke så mye. Vi får faktisk i oss nok væske fra mat. Men et tips er å ha en vannflaske på jobb, da sipper man litt gjennom dagen. Kan også være lurt å starte et måltid med et glass vann, om man trenger å passe på porsjonene. Anonymkode: eea84...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. november 2024 #31 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei! Jeg drikker omtrent ikke vann, men ønsker å bli flinkere. Jeg er åpenbart ikke så glad i det, så trenger motivasjon. Hvilke positive konsekvenser vil jeg merke ved å drikke mer vann (energi, hud, hår, vekt) og hvor raskt vil jeg merke det? Hvorfor drikker dere vann? Anonymkode: 271b1...142 Prøvd SodaStream? Noen syns vannet blir bedre hvis det er kullsyre i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #32 Del Skrevet 7. november 2024 Jeg drikker 2-3 liter vann pr dag +ca 3 dl melk. Dette er pga at jeg liker kaldt vann best, og drikker aldri brus,saft el kaffe. Jeg tror ikke på noen mirakeleffekt mtp hår,energi el. vekt. Jeg har lite rynker/fin hud (jeg er snart 55) og kanskje det kommer av vanndrikking? Anonymkode: 0db69...4a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evot_i_skogen Skrevet 7. november 2024 #33 Del Skrevet 7. november 2024 Jeg drakk mye brus i ungdomstiden og tidlig voksenalder. Trikset for meg var å kutte ut alt annet enn vann i minimu 6 mnd. Når jeg da testet brus så smakte det sinssykt søtt og brusingen gjorde vondt i munnen. Alt av saft smaker også "for mye" og "kunstig". Drikker kun vann, eventuelt en kopp med kakao et par ganger i året. Savner overhodet ikke noe annet enn vann siden jeg syntes alt annet smaker for søtt. Foretrekker rent kaldt vann på termoflaske eller rett fra kjøleskapet. Drikker ca 2-3 liter per dag fordelt utover dagen. Fordeler med å drikke vann: - Sparer mye penger ved å fylle fra krana og sette i kjøleskapet - Slipper å drikke flytende kalorier - Slipper kunstige søtningsmidler, hvor forskningen nå viser at dette kan ha en negativ effekt på tarmflora og at vi muligens trener tarmene til å ta opp kaloriene alkevel (bakteriene er tilpasningsdyktige og kan gjøre det om til kalorier vi kan ta opp i kroppen). - Slipper syreskader på tennene. Selv saft tærer på tennene. - Lett å finne tilgang på gratis vann siden jeg fint kan drikke rett fra kranen også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 7. november 2024 #34 Del Skrevet 7. november 2024 Ingen overlever uten å drikke vann. Så dere som påstår å ikke drikke vann tuller bare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #35 Del Skrevet 7. november 2024 Sefanja skrev (2 timer siden): Ingen overlever uten å drikke vann. Så dere som påstår å ikke drikke vann tuller bare. Greia er jo at vi ikke drikker rent vann. Vi drikker brus eller saft, begge deler inneholder mye vann. Men vann i ren form drikker jeg sjeldnere enn en gang i uka. Anonymkode: 15aa1...022 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sefanja Skrevet 7. november 2024 #36 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Greia er jo at vi ikke drikker rent vann. Vi drikker brus eller saft, begge deler inneholder mye vann. Men vann i ren form drikker jeg sjeldnere enn en gang i uka. Anonymkode: 15aa1...022 Da får man i seg vann gjennom annen drikke. Den eneste gangen jeg har opplevd at noen ikke liker vann var i hjemmesykepleien. Ellers tenker jeg at det er rart at friske voksne ikke drikker vann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #37 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 20.45): Hei! Jeg drikker omtrent ikke vann, men ønsker å bli flinkere. Jeg er åpenbart ikke så glad i det, så trenger motivasjon. Hvilke positive konsekvenser vil jeg merke ved å drikke mer vann (energi, hud, hår, vekt) og hvor raskt vil jeg merke det? Hvorfor drikker dere vann? Anonymkode: 271b1...142 Jeg drikker vann med celtic havsalt. Det positive: mer energi, helt kvitt tørr hud, ikke lyst på godteri, kvitt migrene og nakkeplager osv. Anonymkode: 6cfd3...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå