Gå til innhold

Jeg aner ikke hvordan jeg skal sminke meg!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk ser så freshe ut. Jeg vil også! Men jeg kan ikke sminke meg. Hva trenger jeg for å  få på plass en relativt rask sminkerutine til en som ikke kan noe? Har man typisk noe krem i bunn? Har har hatt uren hud som ung,  men det meste er borte nå. Sliter med tidvis tørr hud, og har vel en kombinert hud. 

Er ikke nødvendigvis ute etter konkrete produkter, men kanskje type produkter og hvordan man legger det og hva som er viktig å huske på ved påføring. 

Anonymkode: 1c573...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er masse lærerike videoer på youtube du kan se på for å lære deg, så bør du dra til kicks eller et annet parfymeri og få produkter anbefalt til din hud.

Anonymkode: e88ea...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg😅 jeg kvinne 36 med 3 små barn, jeg er så utdatert. Men mange av sminkefilmene har så ekstremt mye og dekkende at det vil se dumt ut😆

Anonymkode: fde2f...ef2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hverdagssminke består av:

Fuktighetskrem

Lett foundation

Blush

Maskara 

Brynsskygge

Thats it. 

Finn farge og konsistens på Foundation som passer din huftype og behov. 

Bruk vippetang før maskara for å løfte vippene. 

Bare spør hvis det er noe du lurer på😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fresh ut, og er også småbarnsmor i slutten av 30-årene. Sminkevideoer på YT holder jeg meg langt unna, de legger jo på så mange lag med sparkel at det er latterlig. 

Jeg bruker god hudkrem (med rose fra Symre, den gir fantastisk hud!), en Bb-cream over, og litt concealer hvis jeg har noen ujevnheter eller blå ringer under øynene. Så bruker jeg en cream blush på kinnbein og opp mot tinningene, og avslutter med mascara. 

Jeg får nappet og farget bryn og vipper hos hudpleier hver 2-3. mnd. 

Målet mitt er bare å se ut som en mer opplagt/freshere versjon av meg selv, ikke som et helt annet menneske. Hele sminkerutinen tar rundt 3 min, og ofte dropper jeg mascara, hvis jeg bare skal på butikken. 😊

Anonymkode: dfe4b...f1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skin tint/Dorah dream cream i bunnen eller alene. Hender jeg tar Lumene CC cream over. Bryn, maskara, og blush stick på kinnbena. På sommeren eller til penere anledninger har jeg et lyst solpudder i panna. Få steg, og enkle produkter. Ser ut som meg selv. 

Anonymkode: 56bca...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...