AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #1 Del Skrevet 6. november 2024 Er på mnd 8 med forsøk nå, begynner å miste litt troen på at det går naturlig. Hvor lang tid er det vanlig at det tar? Anonymkode: ab1f8...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #2 Del Skrevet 6. november 2024 Det er en generell info der ute som sier at alt opp til ett års prøving er innenfor normalen. Noen tar lenger tid enn andre. Har du f.eks peilet inn eggløsning helt korrekt, så dere har samleier på riktig tid hver måned? Bruker du eggløsningstester, følger du med på din egen kropps signaler om eggløsning? Jeg brukte ingen tester, bare fulgte med på utfloden og eggløsningsslimet som dukker opp og er tilstede en til to dager. Jeg og mannen brukte fem måneder på å bli gravide. Anonymkode: ff60f...61f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #3 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en generell info der ute som sier at alt opp til ett års prøving er innenfor normalen. Noen tar lenger tid enn andre. Har du f.eks peilet inn eggløsning helt korrekt, så dere har samleier på riktig tid hver måned? Bruker du eggløsningstester, følger du med på din egen kropps signaler om eggløsning? Jeg brukte ingen tester, bare fulgte med på utfloden og eggløsningsslimet som dukker opp og er tilstede en til to dager. Jeg og mannen brukte fem måneder på å bli gravide. Anonymkode: ff60f...61f Har peilet inn ja, følger med på kroppen og har brukt tester, fortsatt ingenting ennå Anonymkode: ab1f8...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #4 Del Skrevet 6. november 2024 Det er mest vanlig å bli gravid innen 3 måneder; 60% lykkes innen 3 mnd. Innen ett år har 85% blitt gravid. Men det er generelle tall for alle kvinner, og så er sjansene større når man er yngre (under 30) enn de som er 35+ selvfølgelig. Vi brukte 1,5 år og fikk diagnosen PCOS underveis som kom som et stort sjokk for meg da jeg ikke hadde noen tydelige symptomer på det (er normalvektig for eksempel). Ble tilslutt gravid 1 syklus før IVF-timen og siste syklus vi skulle prøve med letrozol. Anonymkode: e2a3d...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #5 Del Skrevet 6. november 2024 Jeg ble gravid på 3. forsøk. Er du over 35 år og vurderer IVF kan du søke om henvisning allerede nå Anonymkode: 3f7d7...71f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #6 Del Skrevet 6. november 2024 Hvis du er under 35 er det vanlig å prøve i ett år før du søker hjelp. Er du over 35 er det tidligere, etter et halv år mener jeg. For å svare på spørsmålet ditt, hos oss satt babyen på første forsøk. Vi var heldige da, gjennomsnittet er 3-6 mnd. men det kommer an på flere ting, f. eks om du nylig har sluttet på p-piller, BMI m.m. Er mao. ikke uvanlig at det tar 8 mnd. Er heller ikke sikkert dere må gjennom en tung IVF-prosess, veninna mi søkte om hjelp etter ett år og for henne holdt det å ta noen tabeletter som gjorde at livmorslimhinna (?) eller noe i den duren ble tykkere, da satt babyen på andre forsøk lykke til, det blir nok snart deres tur🥰 Anonymkode: 19c92...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #7 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er på mnd 8 med forsøk nå, begynner å miste litt troen på at det går naturlig. Hvor lang tid er det vanlig at det tar? Anonymkode: ab1f8...4a5 Det er ekstremt individuelt. Vi har 2 barn og ble gravid på første forsøk med begge. 2 samleier=2 graviditeter. Anonymkode: 83559...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #8 Del Skrevet 6. november 2024 Fikk første da jeg var 28, og da ble jeg gravid etter 8 mnd prøving. Med nr 2 og 3 gikk det 5 og 6 mnd. Da var jeg 32 og 35. Anonymkode: 0909b...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #9 Del Skrevet 6. november 2024 Med første: 8 mnd med andre: 9 mnd. Var 30 og 34 år. Anonymkode: 8bf7e...7ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #10 Del Skrevet 6. november 2024 10 år Anonymkode: 09bb9...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #11 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du er under 35 er det vanlig å prøve i ett år før du søker hjelp. Er du over 35 er det tidligere, etter et halv år mener jeg. For å svare på spørsmålet ditt, hos oss satt babyen på første forsøk. Vi var heldige da, gjennomsnittet er 3-6 mnd. men det kommer an på flere ting, f. eks om du nylig har sluttet på p-piller, BMI m.m. Er mao. ikke uvanlig at det tar 8 mnd. Er heller ikke sikkert dere må gjennom en tung IVF-prosess, veninna mi søkte om hjelp etter ett år og for henne holdt det å ta noen tabeletter som gjorde at livmorslimhinna (?) eller noe i den duren ble tykkere, da satt babyen på andre forsøk lykke til, det blir nok snart deres tur🥰 Anonymkode: 19c92...e54 Er 29, så litt tidlig å søke ennå. Har ikke gått på prevensjon på 2 år, men ligger såvidt over grensen for overvektig på BMI. Takk, vi venter i spenning 🥰 Anonymkode: ab1f8...4a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #12 Del Skrevet 6. november 2024 Opptil 1 år regnes som normalt. Jeg har vært gravid 4 ganger, og brukte hhv. 5, 1, 1 og 4 forsøk på å bli gravid. Anonymkode: ef3a2...bf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #13 Del Skrevet 6. november 2024 7 måneder før spira satt, men hadde også 4 SA'er på de månedene... Lykke til ❤️ Anonymkode: 7b6a1...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #14 Del Skrevet 6. november 2024 2 mnd bare med å stoppe med piller, ingen prøving Anonymkode: 077f2...21c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2024 #15 Del Skrevet 6. november 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): 2 mnd bare med å stoppe med piller, ingen prøving Anonymkode: 077f2...21c Men brukte dere kondom da? Samleie uten prevensjon er jo prøving. Anonymkode: 8e060...b4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå