AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg vet det regler for hvor lenge i forveien man skal varsles ved endring av turnus og sånt, men er det noen regler for hvor ofte arbeidsgiver kan endre turnus? Mannen min har en jobb hvor turnus endres flere ganger i året, og det er gjentagende at turnusen endres hvis det dukker opp et behov/mulighet for å få utført arbeid på tidspunkter arbeidslaget opprinnelig hadde turnusfri. I stedet for å f.eks. tilby dem å jobbe overtid endres turnusen (innen fristen) slik at de er på vakt i stedet for å ha turnusfri de helgene/periodene det er snakk om. De pleier å ha egen vinterturnus, og i år fikk de først en beskjed om hvordan vinterturnusen skulle være. Deretter fikk de beskjed om at oppstart av vinterturnus ble utsatt 1 mnd. I dag forteller mannen min at de har gjort om vinterturnusen helt, så han har ikke fri på de tidspunktene han egentlig skulle ha i jula, vinterferien osv. Kan arbeidsgiver virkelig gjøre dette? Vi har jo planlagt både jul og vinterferie ut ifra den opprinnelige turnusen, og nå skal han da jobbe på de tidspunktene… slik har det vært i mange år nå, og jeg kjenner at denne uforutsigbarheten er lite forenelig med familieliv.. Anonymkode: c8005...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå