Gå til innhold

Mindre deprimert, men fortsatt angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har vært deprimert over flere år pga dårlig oppvekst, svikt blant venner og kjæreste og økonomiske problemer. Det førte til at jeg fikk et såpass dårlig selvbilde at jeg vurderte å ta mitt eget liv. Fikk hjelp hos lege og psykolog og går på antidepressiva. Fikk avslag hos DPS fordi jeg var i jobb. Jeg har etter hvert blitt bedre (altså mindre deprimert), men angsten er like sterk. Isolerer meg fra andre fordi jeg er redd for avvisning og svik.

Er det vanlig å bli kvitt depresjon, men fortsatt ha så sterk angst? Jeg trodde de gikk sammen, og tenkte at antidepressiva (ssri) ville hjelpe med begge deler. Men jeg har fortsatt like vondt i brystet. Kanskje jeg fortsatt er deprimert? Jeg vet ikke. Noen som føler det samme?

Anonymkode: e4a1e...a8f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vanlig. Antidepressiva fjerner jo ikke grunnen til angst, men det kan fjerne toppene/dalene.

Anonymkode: aeca4...6d3

Skrevet

Hvor lenge har du gått på antidepressiva nå? Det kan ta litt tid før den virker på angsten. Hva sier legen din?

Anonymkode: dc54c...940

Skrevet

Sjekk om du har ett lavterskeltilbud for psykisk hjelp i kommunen din. 

Medisiner hjelper ikke alene dessverre... Viktig å finne ut at hvorfor du har angst og jobbe med det. 

Anonymkode: b1190...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...