Gå til innhold

Fikk beskjed om at baby så litt liten ut på ordinær ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen andre fått samme beskjed, og hvordan gikk det? Ble baby født liten? Hun sa og det kanskje kunne være litt feil mål fordi baby lå litt vanskelig. Fikk beskjed om at jeg skulle komme på vekstkontroll i uke 30. 

Anonymkode: 9eadb...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble målt til mellom 30 og 50% negativt vekstavvik. Hadde ekstra ul resten av svangerskapet, og babyen holdt seg liten. Babyen var liten ved fødsel. Litt slapp i musklene, men ellers fin og rask 

Anonymkode: d7858...2bd

• Liker 1
Skrevet

Begge mine var angivelig små på diverse vekstkontroller... estimert til ca 2 kg ved fødsel. 

De ble født i uke 38 og 39, veide 3,2 og 3,1. Jeg har ikke klokkertro på vekstestimater.

Anonymkode: 25f1e...c47

• Liker 1
Skrevet

Første var estimert til veldig liten, var 4,3.

Andre var estimert til nøyaktig, var 4,8.

Tredje er nå estimert til veldig stor, så vet ikke hva jeg skal tenke denne gang 😅

Skrevet

Min ble estimert til å være liten, og fikk vekstoppfølging. Kom med akkurat 3 kg, og er fortsatt på 25% på vekta nå som han har bikket året. Høyden er på 50%. 

Vi er ikke så store vi foreldrene heller, så hverken jeg eller helsepersonell er bekymret.

Anonymkode: 23eae...721

Skrevet

Ble estimert med noe vekstavvik, var litt liten (2,4 kg til termin)

Anonymkode: d62ca...119

Skrevet

Hadde vekstavvik på 20% fra uke 28. 

Fikk alvorlig svangerskapsforgiftning uke 31, babyen var estimert liten pga dette. 
Fødte uke 35 og babyen var da kun 1,6 kg. 

Anonymkode: 5f883...cd2

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, var på 2 vekstkontroller etter OUL. Ved siste vekstkontroll ble babyen regnet som «normal» i str. Ble født på termin og var 3,4 kg

Anonymkode: 1e44b...a84

Skrevet

Alle mine tre barn har jeg vært på vekstkontroller på.

Fått beskjed med alle 3 at de er litt liten, men gått fint og de var helt perfekte.

Første: 2,5kg

Andre: 2,7kg

Tredje: 2,9 kg

Anonymkode: d093c...15b

Skrevet

Mi var estimet å vere innafor normalen på oul. Var 2,3 kilo ved fødsel. Hadde ikkje vekstestimering.

Anonymkode: 69ca9...26a

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har noen andre fått samme beskjed, og hvordan gikk det? Ble baby født liten? Hun sa og det kanskje kunne være litt feil mål fordi baby lå litt vanskelig. Fikk beskjed om at jeg skulle komme på vekstkontroll i uke 30. 

Jeg ble fulgt opp fra uke 20 pga vekstavvik. I uke 35+1 ble jeg lagt inn da vekstavvik ble anslått til å være -37% . Baby kom dagen etter 1780 gram og 42 cm 

Skrevet

Takk til alle som svarte. Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre det? Jeg skal spørre jordmor om dette altså.. er bare en stund til neste time. Første jeg fødte var 4 kilo. Så jeg trodde jo andre og kanskje kom til å bli stor..

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk til alle som svarte. Er det noen som vet hvorfor dette skjer? Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre det? Jeg skal spørre jordmor om dette altså.. er bare en stund til neste time. Første jeg fødte var 4 kilo. Så jeg trodde jo andre og kanskje kom til å bli stor..

Ts , forresten. 

Skrevet

Alt var normalt på OL her, men var innom pga lite liv i uke 27 og det ble da oppdaget at babyen også var liten. Opplevde det hele som ganske dramatisk, måtte tilbake neste dag for flere tester og fikk ultralyd og sånn hjerte/sparketest (husker ikke hva den heter) hver uke frem til fødselen ble satt i gang to uker før termin. De fant ingenting galt på morkaken eller navlestrengen og hadde ingen forklaring på hvorfor babyen var liten. Hen veide en kilo mindre enn søsknene sine, så var liten ved fødsel også. Er et friskt og normalt skolebarn nå, så alt gikk helt fint. :)

Anonymkode: 3b487...014

Skrevet

Mitt barn var estimert som liten. Jeg gikk totalt 10 kg opp i vekt. Babyen var 2.950 kg når han ble født noen dager etter termin.

Gikk opp 20 kg med andremann og han veide 3.800 g.

Tror det henger sammen.

Anonymkode: 3e31d...424

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...