AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg skal til samvær nesten 80 km annenhver dag for å se babyen min. Jeg forstår at moren også er ansvarlig for disse reisekostnadene. Men hun betaler ikke og selv om jeg har bedt NAV trekke dette fra barnebidrag, kan de ikke hjelpe, og sier at det er noe mellom meg og moren. Hvordan beregner vi reisekostnadene? I dag har jeg en elbil, men jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal beregne reisekostnadene? Og hva du skal gjøre hvis moren bare ikke betaler. Dessuten, hvordan kreve disse kostnadene? Anonymkode: f5aaa...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Du burde flyte nærere. Anonymkode: c5268...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Det er da du som betale reisekostnadene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/Reisekostnader-ved-samvar/id611522/ All informasjonen du trenger, finner du i denne brosjyren. Anonymkode: 427c5...092 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Reelle kostnader til drivstoff og bompenger deles med samme brøk som bidraget. Anonymkode: bf03a...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Du reiser og besøker barnet ditt (baby)? Baby er i ro, du reiser. Det skal ikke mor betale for. Men om barnet begynner å reise til deg på samvær så skal dere dele på reisekostnadene. Dere skal dele på kostnaden med barnet. Anonymkode: 7a8fc...766 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du reiser og besøker barnet ditt (baby)? Baby er i ro, du reiser. Det skal ikke mor betale for. Men om barnet begynner å reise til deg på samvær så skal dere dele på reisekostnadene. Dere skal dele på kostnaden med barnet. Anonymkode: 7a8fc...766 Se bort fra denne. Riktig info er på linken over. Det er jo hekt sykt. Anonymkode: 7a8fc...766 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Jeg hadde ikke gidda å betale for dette. Du kunne valgt å dekke reisen selv eller avstå fra å komme. Ditt valg. Anonymkode: 22a6e...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde ikke gidda å betale for dette. Du kunne valgt å dekke reisen selv eller avstå fra å komme. Ditt valg. Anonymkode: 22a6e...84f Men nå sier altså lov og forskrift at kostnaden skal deles. Jeg mener at en forelder heller ikke har valg. Man har plikt til å bli kjent med barnet sitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Brunello skrev (2 minutter siden): Men nå sier altså lov og forskrift at kostnaden skal deles. Jeg mener at en forelder heller ikke har valg. Man har plikt til å bli kjent med barnet sitt. Jada. Og loven sier også at foreldre skal bidra økonomisk til barnet / barna sine, men du verden hvor mange som ikke gjør det. Jeg hadde ikke hatt råd til å dekke fars utgifter. Akkurat som at han dekker ikke mine. Sammen dekker vi barnets (vel, han en liten del og jeg en stor del). Men vi må selv betale våre egne utgifter. Anonymkode: 22a6e...84f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jada. Og loven sier også at foreldre skal bidra økonomisk til barnet / barna sine, men du verden hvor mange som ikke gjør det. Jeg hadde ikke hatt råd til å dekke fars utgifter. Akkurat som at han dekker ikke mine. Sammen dekker vi barnets (vel, han en liten del og jeg en stor del). Men vi må selv betale våre egne utgifter. Anonymkode: 22a6e...84f De fleste med orden på livet dekker kostnadene for sine barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Akkurat denne er jo litt tricky..samvær annenhver dag er mye, samtidig som jeg skjønner at du vil bli kjent og være mye sammen med babyen din. Hvor mye samvær har dere formelt avtalt?Tenker at det er denne biten mor skal være med å dekke, ikke alle de andre turene du ønsker i tillegg? Som det står i rundskrivet det er lenket til høyere oppe her er det kunn de reelle kostnadene som skal dekkes og ikke f.eks andel av bilforsikring som kan tilskrives reisen. Du får finnes ut hva strømmen koster per mil for akkurat din bil også legge til halvparten av bomkost om det er ble slikt? Ser noen opererer med en pris på ca 1,20 kr per mil når man lader hjemme. Så da skal hun betale deg runde en 50lapp hver gang da? Personlig hadde jeg aldri orka å krangle om det, men man har forskjellig økonomi og sans for hva man synes er kamper det er verdt å ta. Jeg ville kanskje passa meg litt når hun åpner hjemmet sitt for deg såpass ofte, hun har jo full rett til å si at dette blir for mye og da spesielt om du begynner å skal ta betaling for det. Det er svært uvanlig å ha en slags 50/50 fordeling når barnet bare er en baby. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal til samvær nesten 80 km annenhver dag for å se babyen min. Jeg forstår at moren også er ansvarlig for disse reisekostnadene. Men hun betaler ikke og selv om jeg har bedt NAV trekke dette fra barnebidrag, kan de ikke hjelpe, og sier at det er noe mellom meg og moren. Hvordan beregner vi reisekostnadene? I dag har jeg en elbil, men jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal beregne reisekostnadene? Og hva du skal gjøre hvis moren bare ikke betaler. Dessuten, hvordan kreve disse kostnadene? Anonymkode: f5aaa...70e Dere løser det enkelt ved å bo i anstendig avstand fra hverandre. Jeg foreslår at dere vurderer dele på en tomannsbolig, feks. Eller, om dere ikke er helt der økonomisk, to leiligheter i samme bygård. Husk at dere er de voksne her. Dere tåler å bo nære hverandre i 17-20 år. Elsker man ikke sitt eget barn nok til å dø for det? Eller påstår seg i det minste det? Da er 18 år med kompromiss ikke engang verdt å nevne. Anonymkode: f819a...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere løser det enkelt ved å bo i anstendig avstand fra hverandre. Jeg foreslår at dere vurderer dele på en tomannsbolig, feks. Eller, om dere ikke er helt der økonomisk, to leiligheter i samme bygård. Husk at dere er de voksne her. Dere tåler å bo nære hverandre i 17-20 år. Elsker man ikke sitt eget barn nok til å dø for det? Eller påstår seg i det minste det? Da er 18 år med kompromiss ikke engang verdt å nevne. Anonymkode: f819a...79d Vet ikke helt om det er snakk om 80 km hver vei eller tilsammen, er det tilsammen så er det jo virkelig ikke lange biten. 4 mil kjører man på en halvtimes tid, mangle som pendler mye lenger enn det til jobb hver eneste dag. Man må jo ikke bo i samme huset for å ha barn sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Dekke kostnader for å kjøre elbilen din???? Er det mulig å være smålig? Skal du betale henne for strømmen du er med å bruke mens du er i hennes bolig og da eller? Betale for å låne doen, ta deg et glass vann og slitasje på sofaen. Anonymkode: 84ab1...377 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Er det 80 km hver vei, eller begge veier til sammen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Babyens utgifter til livsopphold reduseres jo ikke selv om du kommer på samvær. Synes også du skal fokusere på å beholde mors «goodwill» når du er avhengig av at hun lar deg komme hjem til henne annenhver dag. Det er en uleilighet for henne. Anonymkode: 7cb94...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå